РОЗРОБКА СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.16036Keywords:
стратегія, промислове підприємство, розвиток, процес, модель, факториAbstract
Македон В. В. Розробка стратегії розвитку промислового підприємства.
Проведено комплексний аналіз процесу розробку стратегії розвитку підприємства. Запропонована методика процесу розробки стратегії розвитку підприємства, в якій в якості результуючої моделі використовується трьохмірний простір окреслення стратегії підприємства, а в якості пояснюючих елементів - фактори впливу на стратегію, матриці вибору стратегії та сфери діяльності підприємства. Метою дослідження виступають процеси удосконалення методики розробки стратегії розвитку підприємства в умовах мінливого зовнішнього середовища. Ефективна розробка стратегії вимагає її детально планування, вирішення, в якій послідовності будуть розставлені блоки процесу розробки стратегії. Для цього необхідно скласти алгоритм розробки стратегії. Якісно розроблена стратегія, ретельно прораховані ходи її розробки гарантують підприємству досконалість роботи та отримання бажаних результатів. Розробка стратегії здійснюється на п’яти рівнях управління: корпоративному, діловому, функціональному, операційному та модулятивному. Запропонована в роботі методика розробки стратегії розвитку підприємства носить комплексний характер і проводиться по трьом сферам діяльності підприємства інтегровано. Вона базується на використанні матриць по кожному напрямку діяльності. Розробку стратегії розвитку підприємства за допомогою запропонованої методики починають з проведення аналізу його маркетингової сфери діяльності за такими показниками, як привабливість ринку та конкурентоспроможність. Привабливість ринку вказує, наскільки зацікавлено підприємство в роботі на даному ринку і, наскільки відповідають його можливості умовам роботи на такому ринку. Конкурентна позиція характеризує положення підприємства на даному ринку, кількість конкурентів та спроможність підприємства залишатися учасником ринку.
Македон В. В. Разработка стратегии развития промышленного предприятия.
Проведен комплексный анализ процесса разработки стратегии развития предприятия. Предложена методика процесса разработки стратегии развития предприятия, в которой в качестве результирующей модели используется трехмерное пространство очерчивания стратегии предприятия, а в качестве объясняющих элементов - факторы влияния на стратегию, матрицы выбора стратегии и сферы деятельности предприятия. В качестве цели исследования выступают процессы усовершенствования методики разработки стратегии развития предприятия в условиях изменчивой внешней среды. Эффективная разработка стратегии требует ее детально планирование, решение, в какой последовательности будут расставленные блоки процесса разработки стратегии. Для этого необходимо составить алгоритм разработки стратегии. Качественно разработанная стратегия, тщательным образом просчитанные ходы ее разработки гарантируют предприятию совершенство работы и получения желательных результатов. Разработка стратегии осуществляется на пяти уровнях управления: корпоративном, деловом, функциональном, операционном и модулятивном. Предложенная в работе методика разработки стратегии развития предприятия носит комплексный характер и проводится по трем сферам деятельности предприятия. Оная базируется на использовании матриц по каждому направлению деятельности. Разработку стратегии развития предприятия с помощью предложенной методики начинают с проведения анализа его маркетинговой сферы деятельности по таким показателям, как привлекательность рынка и конкурентоспособность. Привлекательность рынка показывает, насколько заинтересовано предприятие в работе на данном рынке и, насколько отвечают его возможности условиям работы на таком рынке. Конкурентная позиция характеризует положение предприятия на данном рынке, количество конкурентов и возможность предприятия оставаться участником рынка.
Makedon V. Development strategy for the industrial enterprise.
The complex analysis of enterprises strategy development process is conducted. Methodology of enterprises strategy development process is offered, that as a resulting model three-dimensional contours of enterprise strategy is used, and as explaining elements are factors of influence on strategy, matrix of choice of strategy and sphere of enterprise activity. As an aim of research the processes of improvement of methodology of enterprise development strategy come forward in the conditions of changeable environment. Effective development of strategy requires thorough planning before making a decision about the sequence of blocks of development strategy process. For this purpose it is necessary to make the algorithm of development of strategy. Strategy that was quality worked out, with the carefully counted motions of its development gives possibility for an enterprise perfection of its work and receipt of desirable results. Development of strategy comes true on five levels of management: corporate, business, functional, operation and modulation. The methodology of development of development strategy of enterprise offered in-process carries complex character and conducted on three spheres of activity of enterprise. It is based on the usage of matrix to every direction of its activity. Development of enterprises strategy by means of the offered methodology is begun with realization of analysis of its marketing sphere of activity according to such indexes as market attractiveness and competitiveness. An index of market attractiveness shows how much is an enterprise interested in making business in this market and, and how its possibilities corresponds to the conditions of deal making at such market. Completive positions characterizes the promoion of enterprise at this market, amount of competitors and possibility of enterprise to remain a market participant.