V. Kolosok, Y. Lazarevska, Communication management in the logistics business.

Authors

  • Valeriya Kolosok Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Ukraine
  • Yuliana Lazarevska Донецький національний технічний університет, м. Покровськ, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8318-5861

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.18.2018.180374

Keywords:

information, communication, process, logistics organizations, business communication.

Abstract

In the modern world of high speeds today it is impossible to present work without information and speeding up the process of its transfer. Therefore, information and communications are essential tools in the management of organizations, and logistics is no exception. Logistics business has its own characteristics, and in this article an attempt was made to highlight the current issues of information flow and communication management in this industry. The authors analyzed the research and publications of foreign scientists on the issues of communication in management and logistics. The article defines the role, influence of information and features of communications in the logistics business. And also traced the relationship between the transfer of information and the implementation of communications in logistics operations. The points of view on the basic definitions of communication as a process and as a phenomenon are considered. The definition of communication for the logistics organization is given. The article focuses on the issue of channels and tools of the communication process. The definition of the communication channel is given. The existence of communications is determined both within logistics organizations and in the external environment. The main tools of the communication process are identified, and their use is analyzed.

Author Biographies

Valeriya Kolosok, Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

завідувач кафедри транспортний менеджмент і логістика, д.е.н., доцент

Yuliana Lazarevska, Донецький національний технічний університет, м. Покровськ

аспірант кафедри менеджменту і державного управління

References

1. Петров А.Є. Логістика в САПР. Частина 2. Інформаційна логістика: навчально-методичний посібник/ А.Є. Петров. - М.: МДГУ, 2012. - 112 с.

2. Зигерт В. Керувати без конфліктів. / В. Зигерт, Л. Ланг. - М .: Економіка, 1990. - 280 с.

3. Зверіцев А. Б. Комунікаційний менеджмент: робоча книга менеджера PR / А. Б. Зверіцев. - СПб .: СОЮЗ, 1997. - 286 с.

4. Сміт П. Комунікації стратегічного маркетингу. Учеб. посібник / П. Сміт, К. Беррі, А. Пупфорд; пер. з англ. під ред. проф. Л. Ф. Нікуліна. - М .: ЮНИТИ-ДАНА, 2001. - 415 с.

5. Каган М.С. Світ спілкування: Проблема межсуб'ектних відносин / М.С. Каган. - М., 1988

6. Шібуані Т. Соціальна психологія / Т. Шібутані. – Ростов-на-Дону, 1998 г. - 1000 с.

7. Льовкін Г.Г. Навчально-методичний комплекс дисципліни «Основи логістики» / Г.Г. Льовкін, Н.Б. Куршакова. - Москва; Берлін: Дирек-Медіа, 2018. - 182 с.

8. Лафта Дж. К. Менеджмент: навч. посібник / Дж. К. Лафта, Т.К. Велбі. - М.: 2005. - 592 с.

9. Мільнер Б.З. Теорія організації: Підручник. / Б.З. Мільнер. - М.: інфор-М, 2006. - 720 с.

10. Дафт Р.Л. Менеджмент. / Р. Л. Дафт - СПб. : Пітер, 2002. - 829 с.

11. Мескон М. Основи менеджменту / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоурі - М.: «Дело», - 1999. - 800 с.

12. Співак В.А. Сучасні бізнес-комунікації. / В.А. Співак - СПб. : Пітер, 2002. - 447 с.

13. Кремлева С.О. Мережеві спільноти / С.О. Кремлева // Всеросійська віртуальна енциклопедія. - М., 2005

14. Дослідження АКІТ: як бізнес використовує нові канали взаємодії з клієнтами [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://new-retail.ru/business/e_commerce/issledovanie_akit_kak_biznes_ispolzuet_novye_kanaly_vzaimodeystviya_s_klientami7481/

References:

1. Petrov A.Ye. (2012), “Logistics in CAD. Part 2. Information logistics: teaching aids”, [Logistika v SAPR. Chast 2. Informatsionnaya logistika: uchebno-metodicheskoye posobiye], Moscow: MSSU, - 112 p.

2. Siegert V. (1990), “To manage without conflicts” [Rukovodit bez konfliktov], M.: Economics, - 280 p.

3. Zveritsev A.B. (1997), “Communication Management: working book of PR manager”, [Kommunikatsionnyy menedzhment: rabochaya kniga menedzhera PR], St. Petersburg: UNION, - 286 pp.

4. Smith P. (2001), “Communication Strategic Marketing. Study manual”, [Kommunikatsii strategicheskogo marketinga], M.: UNITI-DANA, - 415 pp.

5. Kagan M.S. (1988) “The world of communication: the problem of inter-social relations”, [Mir obshcheniya: Problema mezhsubyektnykh otnosheniy], M.

6. Shibuani T. (1998), “Social Psychology”, [Sotsialnaya psikhologiya], Rostov-on-Don, - 1000 p.

7. Levkin G.G. (2018), “Educational and methodical complex of discipline "Fundamentals of logistics"”, [Uchebno-metodicheskiy kompleks distsipliny «Osnovy logistiki»], Moscow; Berlin: Direct-Media, - 182 p.

8. Lafta J.K. (2006), “Management: teach. manual”, [Menedzhment: navch. posibny`k], - M, - 592 pp.

9. Milner B.Z. (2006), “Theory of organization: Textbook”, [Teoriya organizaciyi: Pidruchny`k], - M .: Inform-M, - 720 p.

10. Darth R.L. (2002), “Management”, [Menedzhment], St. Petersburg : Peter, - 829 pp.

11. Meskon M. (1999), “Fundamentals of Management”, [Osnovy` menedzhmentu], - M .: "Case", - 800 p.

12. Singer V.A. (2002), “Modern business communications”, [Sovremennyye biznes-kommunikatsii], St. Petersburg. : Peter, - 447 pp.

13. Kremlev S.O. (2005), “Network Communities”, [Setevyye soobshchestva], All-Russian virtual encyclopedia. - M.

14. “ACIT Research: How Business Uses New Customer Interaction Channels” available at: https://new-retail.ru/business/e_commerce/issledovanie_akit_kak_biznes_ispolzuet_novye_kanaly_vzaimodeystviya_s_klientami7481

Published

2018-11-13

Issue

Section

Статті