ІННОВАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК ПІДПРИЄМСТВА В КОНКУРЕНТНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Authors

  • Тетяна Олександрівна Пожуєва Запорізька державна інженерна академія, м. Запоріжжя, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.18980

Keywords:

нова продукція (новий вид продукції), інновація (нововведення), імовірність невдачі нової продукції, новація

Abstract

Пожуєва Т.О. Інноваційний розвиток підприємства в конкурентному середовищі.

На сучасному етапі трансформації велике значення для української економіки має впровадження нових знань та ідей. Зараз, як ніколи раніше, підприємства мають реальну потребу в системах наукових дослідженнях, які б стали основою для розбудови програм, заснованих на інноваційній ідеології, економічних розрахунках і сучасному інструментарії досягнення цілей. Недосконалість ринкової інфраструктури, брак маркетингових досліджень, застаріла галузева структура, дефіцит фінансових ресурсів та іноді суперечливе законодавство свідчать про наявність проблем стратегічного управління на макро- й мікрорівнях і виступають головними чинниками гальмування інноваційного розвитку. Метою статті є узагальнення та подальший розвиток теоретичних положень і науково-практичного інструментарію управління інноваційним розвитком підприємств. Після чергового етапу перманентної системної кризи, спричиненої як зовнішніми факторами – загальною світовою фінансовою кризою, так і внутрішніми факторами – нереалізованістю державних програмних документів стратегічного значення, вітчизняний менеджмент виробничих підприємств все більше переконується у необхідності залучення інноваційних чинників для свого виживання та подолання деструктивних наслідків. В умовах невизначеності перспектив розвитку підприємство має висувати більш жорсткі вимоги до обґрунтування прийняття рішень, що призводить до необхідності правильного поєднання усіх чинників, які впливають на впровадження інновацій. На зламі тисячоліть процес глобалізації й жорсткість конкуренції сприяли зміні традиційних стратегічних парадигм. Сьогодні, поряд з існуванням концепції конкурентоспроможності на основі оцінки ринкової позиції окремої компанії та концепції стратегічного управління економічними системами різного рівня, усе більшого значення набуває концепція інноваційного розвитку підприємств і відповідно включення в загальну стратегію компаній інноваційного спрямування бізнесу.

Пожуева Т.А. Инновационное развитие предприятия в конкурентной среде.

На современном этапе трансформации большое значение для украинской экономики имеет внедрение новых знаний и идей. Сейчас, как никогда ранее, предприятия имеют реальную необходимость в системных научных исследованиях, которые стали бы основной для расширения программ, основанных на инновационной идеологии, экономических расчетах и современном инструментарии достижения целей. Несовершенство рыночной инфраструктуры, маркетинговых исследований, устаревшая отраслевая структура, дефицит финансовых ресурсов и в ряде случаев нестыковки в законодательстве свидетельствуют о наличии проблем стратегического управления на макро- и микро-уровнях и выступают главными факторами торможения инновационного развития отечественных предприятий. Целью статьи является обобщение и дальнейшее развитие теоретических положений и научно-практического инструментария управления инновационным развитием предприятий. После очередного этапа перманентного системного кризиса, вызванного как внешними факторами – мировым финансовым кризисом, так и внутренними – нереализованностью государственных программных документов стратегического значения, отечественный менеджмент производственных предприятий все более убеждается в необходимости привлечения инновационных факторов для своего выживания и преодоления деструктивных последствий. В условиях неопределенности перспектив развития предприятие должно выдвигать более жесткие требования к обоснованию принятия решений, что приводит к необходимости правильного соединения всех факторов, влияющих на внедрение инноваций. На стыке тысячелетий процесс глобализации и жесткость конкуренции способствовали изменению традиционных стратегических парадигм. Сегодня, наряду с существованием концепции конкурентоспособности на основании оценки рыночной позиции отдельно взятой компании и концепции стратегического управления экономическими системами различного уровня, все большее значение приобретает концепция инновационного развития предприятий и соответственно включение в общую стратегию компаний инновационной направленности бизнеса.

Pozhueva T. Enterprise innovative development in a competitive environment.

At the present stage of transformation the introduction of new knowledge and ideas have the great importance for the Ukrainian economy. Now, more than ever, companies have a real need for a system of scientific research, which would become the basis for the expansion of programs that are based on the innovative ideology, economic calculations and modern tools to achieve goals. Imperfections of the market infrastructure, market research, outdated industrial structure, a lack of financial resources and in some cases inconsistencies in the legislation are problems of strategic management at the macro and micro levels, and are the main factors in the development of innovative braking domestic enterprises. The purpose of this paper is a synthesis and further development of theory, research and practical tools for managing innovative way of companies development. After the next phase of the system of permanent crisis caused by both external factors - the global financial crisis, and internal - lack of implementation of government policy documents of strategic importance, the domestic management of manufacturing companies have become increasingly aware of the need to attract innovators to survive and overcome the destructive effects. In the uncertain prospects of the enterprise should put forward more stringent requirements to support decision-making, which leads to the need for the right mix of all the factors that affect innovation. At the turn of the millennium and the globalization of the competition helped change traditional strategic paradigms. Today, along with the existence of the concept of competitiveness based on an assessment of market position of a company, and the concept of strategic management of economic systems at various levels, is increasingly important to the concept of enterprise and innovation, respectively, included in the overall strategy of the company innovative line of business.

Author Biography

Тетяна Олександрівна Пожуєва, Запорізька державна інженерна академія, м. Запоріжжя

к.е.н, доцент

Published

2013-05-08