ПОСЕРЕДНИЦТВО НА РИНКУ СТРАХОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ

Authors

  • Алла Михайлівна Ткаченко Запорізька державна інженерна академія, м. Запоріжжя, Ukraine
  • Катерина Андріївна Шматко Запорізька державна інженерна академія, м. Запоріжжя, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.18987

Keywords:

страхове посередництво, страхування, страховик, страхувальник, страховий ринок

Abstract

Ткаченко А.М., Шматко К.А. Посередництво на ринку страхових послуг України.

На сьогодні можна з упевненістю зазначити, що з кожним роком зростає довіра населення до страхування як інституту реального захисту майнових та соціальних інтересів громадян. Свідченням цього є постійне збільшення активів страхових компаній, кількість страхових відшкодувань та підписаних угод. Проте потенціальні можливості вітчизняного страхування значно більші і вимагають свого розвитку. Цьому могла б сприяти масова пропаганда можливостей галузі, консалтингу послуг тощо. Але засобами рекламних акцій це питання не вирішити. Назріла необхідність створення посередницького ринку між страховиками і потенційними клієнтами. Українське законодавство зазнало значних змін, що, з одного боку, полегшило роботу страхових посередників по ряду пунктів, але, з іншого боку, виникають ряд питань, які не завжди сприяють оптимальній роботі. Однак, це закономірний розвиток будь-якого ринку. Реалізація страхових послуг має важливе значення для формування належних відносин між страховою компанією і клієнтами, що впливає на імідж не лише окремого страховика, а й усього страхового ринку. Сьогодні страховики особливу увагу приділяють організації й удосконаленню системи продажів страхових продуктів через страхових посередників. Сучасний етап розвитку світової економіки і міжнародних відносин обумовлює необхідність розвитку страхового ринку в Україні з урахуванням світового досвіду та національних особливостей. Також в даний час актуальним є проведення дослідження міжнародного ринку страхового посередництва та ефективне використання світового досвіду.

Ткаченко А.М., Шматко Е.А. Посредничество на рынке страховых услуг Украины.

На сегодня можно с уверенностью отметить, что с каждым годом растет доверие населения к страхованию как института реальной защиты имущественных и социальных интересов граждан. Свидетельством этого является постоянное увеличение активов страховых компаний, количество страховых возмещений и подписанных соглашений. Однако потенциальные возможности отечественного страхования значительно больше и требуют своего развития. Этому могла бы способствовать массовая пропаганда возможностей отрасли, консалтинга услуг и т.п.. Но средствами рекламных акций этот вопрос не решить. Назрела необходимость создания посреднического рынка между страховщиками и потенциальными клиентами. Украинское законодательство претерпело значительные изменения, что, с одной стороны, облегчило работу страховых посредников по ряду пунктов, но, с другой стороны, возникают ряд вопросов, которые не всегда способствуют оптимальной работе. Однако, это закономерное развитие любого рынка. Реализация страховых услуг имеет важное значение для формирования надлежащих отношений между страховой компанией и клиентами, влияет на имидж не только отдельного страховщика, но и всего страхового рынка. Сегодня страховщики особое внимание уделяется организации и совершенствованию системы продаж страховых продуктов через страховых посредников. Современный этап развития мировой экономики и международных отношений обусловливает необходимость развития страхового рынка в Украине с учетом мирового опыта и национальных особенностей. Также в настоящее время актуальным является проведение исследования международного рынка страхового посредничества и эффективное использование мирового опыта.

Tkachenko A., Shmatko E. Mediation in the insurance market of Ukraine.

Today, it is safe to mention that every year more trust in insurance as an real protection institute of property and social interests. Evidence of this is the constant increase in the assets of insurance companies, the number of insurance claims and signed agreements. However, the potential of the domestic insurance is much larger and requires the development. This could facilitate the mass propaganda capabilities of the industry, consulting services, etc. But by means of promotions this issue is not resolved. There is a need for a market intermediary between insurers and potential customers. Ukrainian legislation has undergone significant changes, on the one hand it is facilitated the work of insurance agents on a number of points, but on the other hand, there are a number of issues that are not always conducive to optimum performance. However, it is consequences of a natural development of any market. Implementation insurance is essential for the formation of proper relationship between the insurance company and the customers, which affects not only the image of a single insurer, but the entire insurance market. Today, insurers pay special attention to the organization and improving the system of selling insurance products through insurance intermediaries. The current stage of development of the world economy and international relations necessitates the development of the insurance market inUkraine, taking into account international experience and national features. There is now an urgent study of the international market of insurance mediation and effective use of international experience.

Author Biographies

Алла Михайлівна Ткаченко, Запорізька державна інженерна академія, м. Запоріжжя

д.е.н., професор, завідувач кафедри економіки підприємства

Катерина Андріївна Шматко, Запорізька державна інженерна академія, м. Запоріжжя

аспірантка

Published

2013-05-08