КОНЦЕПЦІЯ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В СФЕРІ ПОСЛУГ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.19076Keywords:
послуги, сфера послуг, регіон, концепція, стратегія, стратегічне управлінняAbstract
Ковтун В.Г. Концепція стратегічного управління в сфері послуг.
В роботі досліджено теоретичні основи розробки концепції стратегічного управління в сфері послуг регіонів України. Розглянуто значення функцій стратегічного управління в сфері послуг. Місія формулює загальні настанови і принципи, що визначають призначення організації і її взаємодію з іншими об’єктами. Стратегія – система взаємопов’язаних рішень і настанов, що визначають пріоритетні напрями дій щодо реалізації місії організації, а цілі визначають кінцеві й проміжні стани в реалізації стратегії. Визначено концепції стратегічного управління у сфері послуг. Встановлено основні підходи до розробки стратегії розвитку сфери послуг. Приділено увагу новому методу контролю – бенчмаркингу. Це особлива управлінська процедура впровадження в практику роботи організації технологій, стандартів і методів роботи кращих організацій. У рамках бенчмаркингу здійснюється пошук організацій (підприємств), які показують найвищу ефективність, навчання методам їхньої роботи і реалізація передових методів у власній практиці. З’ясовано, що основним підходом до розробки стратегії розвитку сфери послуг є системний підхід, де кожний елемент системи повинен розглядатися як система (підсистема) більш широкої глобальної системи.
Ковтун В.Г. Концепция стратегического управления в сфере услуг.
В работе исследованы теоретические основы разработки концепции стратегического управления в сфере услуг регионов Украины. Рассмотрено значение функций стратегического управления в сфере услуг. Миссия формулирует общие наставления и принципы, которые определяют назначение организации и ее взаимодействие с другими объектами. Стратегия - система взаимоувязанных решений и наставлений, которые определяют приоритетные направления действий относительно реализации миссии организации, а цели определяют конечные и промежуточные состояния в реализации стратегии. Определены концепции стратегического управления в сфере услуг. Установлены основные подходы к разработке стратегии развития сферы услуг. Уделено внимание новому методу контроля - бенчмаркингу. Это особенная управленческая процедура внедрения в практику работы организации технологий, стандартов и методов работы лучших организаций. В рамках бенчмаркинга осуществляется поиск организаций (предприятий), которые показывают наивысшую эффективность, обучение методам их работы и реализация передовых методов в собственной практике. Выяснено, что основным подходом к разработке стратегии развития сферы услуг является системный подход, где каждый элемент системы должен рассматриваться как система (подсистема) более широкой глобальной системы.
Kovtun V. The concept of strategic management in the service sector.
In work theoretical bases of the strategic management development concept in a services sector of regions of Ukraine are described. Value of strategic management functions in a services sector is considered. Mission formulates the general manuals and the principles which define appointment of the organization and its interaction with other objects. Strategy - the system of interconnected decisions and manuals which define the priority directions of actions concerning realization of the organization’s mission, and the purposes define final and intermediate conditions in strategy realization. Concepts of strategic management in a services sector are defined. The main approaches to development of strategy of a services sector development are established. The attention to a new control method - to a benchmarking is paid. It is special administrative procedure of introduction in practice of work of the organization of technologies, standards and methods of the best organizations work. Within a benchmarking search of the organizations (enterprises) which show the highest efficiency, training in methods of their work and realization of the advanced methods in own practice is carried out. It is found out that the main approach to development of strategy of development of a services sector is system approach where each element of system has to be considered as system (subsystem) of the global system.