СИСТЕМА ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.2.2013.24091Keywords:
маркетингова діяльність, екологічний маркетинг, промислове підприємство, екологізація, еко-економічнийAbstract
Белопольський М. Г., Толпежнікова Т. Г. Система екологічного маркетингу промислових підприємств.
У статті розглянуто роль екологічного маркетингу в структурі комплексу маркетингу промислових підприємств. Узагальнена модель системи екологічного маркетингу, що ілюструє її розвиток і вдосконалення. Маркетингова діяльність сучасних підприємств стає більш зосередженою на концепції еко-економічного розвитку, всі більшу актуальність набувають «екологічні товари», та як наслідок екобрендінг (екологічний маркетинг). Екологічний маркетинг – розробка та створення методів просування і реалізації не тільки екологічно безпечної продукції або послуги, але і просування екологічно спрямованого виробництва. Розглянуто роль екологічної політики, яка буде спрямована на розробку і впровадження методів щодо зниження і попередження негативних впливів на навколишнє середовище протягом всього життєвого циклу продукції, що виготовляється підприємством продукції, а також оцінку досягнутих результатів. У роботі розглянуті основні варіанти базової маркетингової екологічної стратегії підприємства. У рамках вибору екологічної стратегії обґрунтовано методичні підходи на засадах факторів позитивної та негативної мотивації які повинні перевищувати витрати для здійснення природоохоронної діяльності в повному обсязі. Для оптимізації стратегії розвитку підприємств рекомендований метод вибору еко-економічної стратегії, який побудований на основі економічних критеріїв її оцінки.
Belopolskyy M., Tolpezhnikova T. G. System of the ecological marketing of industrial enterprises.
In the article the role of the ecological marketing is considered in the structure of complex of marketing of industrial enterprises. Generalized model of the system of the ecological marketing that illustrates its development and perfection. Marketing activity of modern enterprises becomes more concentrated on conception of eco-economic development, all greater actuality is acquired by «ecological commodities», and as a result ecobranding (ecological marketing). The ecological marketing is development and creation of methods of advancement and realization not only ecologically of safe products or favour but also advancement of the ecologically directed production. The role of ecological policy, that will be sent to development and introduction of methods in relation to a decline and warning of negative influences on an environment during all life cycle of products that is made the enterprise of products, and also estimation of the attained results, is considered. The basic variants of base marketing ecological strategy of enterprise are in-process considered. Within the framework of choice of ecological strategy methodical approaches are reasonable on principles of factors of positive and negative motivation that must exceed expenses for realization of nature protection activity in full. For optimization of strategy of development of enterprises there is the recommended method of choice of eco-economic strategy, that is built on the basis of economic criteria of her estimation.
Белопольский Н. Г., Толпежникова Т. Г. Система экологического маркетинга промышленных предприятий.
В статье рассмотрена роль экологического маркетинга в структуре комплекса маркетинга промышленных предприятий. Обобщенная модель системы экологического маркетинга, который иллюстрирует ее развитие и совершенствование. Маркетинговая деятельность современных предприятий становится более сосредоточенной на концепции эко-экономического развития, все большую актуальность приобретают «экологические товары», и как следствие экобрендинг (экологический маркетинг). Экологический маркетинг – разработка и создание методов продвижения и реализации не только экологически безопасной продукции или услуги, но и продвижение экологически направленного производства. Рассмотрена роль экологической политики, которая будет направлена на разработку и внедрение методов относительно снижения и предупреждения негативных влияний на окружающую среду в течение всего жизненного цикла продукции, которая изготовляется предприятием продукции, а также оценка достигнутых результатов. В работе рассмотрены основные варианты базовой маркетинговой экологической стратегии предприятия. В рамках выбора экологической стратегии обоснованы методические подходы на принципах факторов позитивной и негативной мотивации которые должны превышать затраты для осуществления природоохранной деятельности в полном объеме. Для оптимизации стратегии развития предприятий рекомендованный метод выбора эко-экономической стратегии, который построен на основе экономических критериев ее оценки