Kolesnykov Yu. Helemendik K. Place advertising to increase profits on the example of the construction companies

Authors

  • Є. В. Колесников ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет» м. Дніпропетровськ, Ukraine
  • К. О. Хелемендик ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет» м. Дніпропетровськ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.11.2015.74757

Keywords:

marketing activities, profit maximization, advertising, construction.

Abstract

Abstract: The article discusses the management of marketing activity of the enterprise on an example of the work of construction companies. Profit growth of the company is the ultimate goal, and this goal can be achieved in various ways that are listed in the marketing concept is discussed in the article as an example of advertising. In general, the success of any type of activity is a quality, professional management. With regard to the advertising of this concept can be defined as "advertising management" (management of advertising), which serves as a comprehensive advertising effectiveness factor at the present stage of its development. Advertising is the most effective tool in the advertiser attempts to convey information to their potential customers to modify their behavior to draw attention to the services offered, to create a positive image, to show its social significance. Advertising in the modern world is one of the most important levers of economic management. Successful advertising ideas are born from the knowledge of the many factors that promote the sale of goods and services.
The specifics of work, the variety of areas of activity of construction enterprises determine certain management complications. The most basic areas of possible complications are: territorial disconnection, transportation of the resources, enormous nomenclature of building constructions, strict series of technological processes, climate conditions, customers requirements, others.All these factors should be considered in enterprise advertising

Author Biographies

Є. В. Колесников, ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет» м. Дніпропетровськ

інженер I-ой категорії

К. О. Хелемендик, ДВНЗ «Український державний хіміко-технологічний університет» м. Дніпропетровськ

магістр

References

Котлер Ф. Маркетинг, менеджмент: Пер. с англ.- СПб: Питер, 2002.- С. 752

Котлер Ф. и др. Основы маркетинга: Пер. с англ.- 2-е европ. изд. - М.; СПб.; Киев.: Издательский дом «Вильямс», 2000.- С. 702

Акимова Н.М. Промисловий маркетинг.- К.: Знання, КОО, 2001.- 294с.

Крикавський Є.В, Чухрай Н.І. Промисловий маркетинг. Підручник 2-е видання. _ Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004- 428с.

Павленко А.Ф., ВойчасА.В. Маркетинг: Підручник. – К.:КНЕУ, 2003.-246с.

Зозуля О.В Маркетингові стратегії обхвату ринку та їх зв'язок з економічними аспектами діяльності підприємства // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. – Дніпропетровськ: ДНУ. – 2003. – Випуск 185. – С. 671-677

Published

2015-06-25