ФОРМУВАННЯ ГРУПИ ПОКАЗНИКІВ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Віра Олексіївна Коюда Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця, Україна
  • Тетяна Іванівна Мазко Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.10.2014.36398

Ключові слова:

діагностика, система маркетингу підприємства, об’єкти діагностики, група показників, методичний підхід

Анотація

Розглянуті види діагностики та умови їх використання в залежності від мети, спрямованості, отриманих результатів і особливостей та специфічності об’єкту діагностики –  системи маркетингу як підсистеми маркетингової діяльності підприємства. Запропоновані конкретні види діагностування системи маркетингу підприємства (СМП) за наступними ознаками: функціональна (за напрямом); аналіз – оцінка – прогнозування (як процес) на основі експрес-діагностики, фундаментальної та комплексної діагностики (за цілями). Виокремленні ключові моменти діагностики СМП як процесу здійснення на основі складових СМП (об’єкт, суб’єкт, механізм) за рекомендованими об’єктами  діагностики (ОД): продукт, ціна, збут, просування як комплекс маркетингу та запропонована в якості п’ятого ОД організаційна структура маркетингу. Це обумовлює необхідність використання відповідного інструментарію (арсенал прийомів, способів методів та інш. для  обробки і проведення необхідних розрахунків)  за відповідною послідовністю як складових методичного підходу діагностики СМП та використання її результатів для удосконалення функціонування системи маркетингу й розвитку на перспективу. Практична реалізація діагностування СМП пов’язана  з наявністю бази даних, яка необхідна для аналізу – оцінки – прогнозування СМП в рамках маркетингової діяльності, а тому детально  обґрунтований підхід до формування групи показників за  об’єктами  діагностики системи маркетингу підприємства. Згідно вимог до СМП як підсистеми маркетингової діяльності,  до показників з урахуванням умов і принципів  було проведено відбір показників за ОД та рекомендовані до проведення аналізу – оцінки – прогнозування СМП як основи для формулювання  висновку, рекомендацій і пропозицій  щодо удосконалення функціонування СМП та розробки й прийняття маркетингових управлінських рішень. Було виокремлено 25 показників за п’ятьма групами за ОД, які вміщують кількісні та якісні показники і  у повній мірі відповідають  сучасним вимогам  формування бази даних (комплексність, змістовність універсальність, динамічність, економічність, відкритість, гнучкість, доступність,  інформованість) для проведення розрахунків, систематизації, узагальнення і т.п  та використання їх результатів у процесі діагностики СМП у рамках маркетингової діяльності підприємства

Біографії авторів

Віра Олексіївна Коюда, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця

к.е.н., професор кафедри менеджменту

Тетяна Іванівна Мазко, Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця

викладач кафедри менеджменту

Посилання

Мельник О.Г. Діагностика діяльності машинобудівного підприємства на засадах системи економічних індикаторів: [монографія] / О.Г. Мельник. – Львів: Видавництво ДП “Видавничий дім” “Укрпол”, 2009. – 188 с.;

Діагностика стану підприємства: теорія і практика: Монографія / За заг. ред. проф. А.Е. Воронкової. – X.: ВД «ІНЖЕК», 2006. – 448 с.;

Костирко Л.А. Діагностика потенціалу фінансово-економічної стійкості підприємства: Монографія / Л.А. Костирко. – 2-ге вид., перероб. і доп. – X.: Фактор, 2008. – 336 с.;

Глазов М.М. Маркетинг предприятия: анализ и диагностика. Учебник / М.М. Глазов, И.П. Фирова. – Спб.: ООО «Андреевский издательский дом», 2006. – 268 с.;

Дубницький В.І. Методичний підхід до процедури діагностування комплексу маркетингу промислового підприємства / В.І. Дубницький, О.Ю. Тімарцев // Вісник Донецького університету економіки та права. Серія «Економіка та управління». – 2007. – №2. – С. 182-188.;

Максимова Т. С. Комплекс маркетингу промислового підприємства (діагностика стану і прогнозування) : монографія / Т.С. Максимова, О.Є. Шапран ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. – Луганськ : [Вид-во СНУ], 2010. – 248 с.;

Концептуальні засади управління підприємством як економічною системою. Монографія / За заг. ред. канд. екон. наук, доцента В.О. Коюди. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2007. – 416 с.;

Коюда В.О. Інноваційна діяльність підприємства та оцінка її ефективності: Монографія / В.О. Коюда, Л.А. Лисенко. – Х.: ФОП Павленко О.Г., ВД “ІНЖЕК”. – 2010. – 224 с.;

Чичкало-Кондрацька І.Б. Інноваційний розвиток регіональних науково-виробничих систем : Монографія / І.Б. Чичкало-Кондрацька. – Полтава: Полтавський літератор, 2011. – 392 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-05-08