МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД ДО ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЕКОНОМІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Ольга Анісімова Донецького національного університету (м. Вінниця), Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.12.2015.82054

Ключові слова:

конкурентоспроможність, конкурентний статус, економічний потенціал, методи оцінки, життєвий цикл підприємства, матриця коефіцієнтів.

Анотація

Визначено теоретико-методологічні аспекти формування механізму розвитку економічного потенціалу підприємства. Обгрунтовано, що у рамках даного механізму можливо і доцільно оцінювати рівень конкурентного статусу підприємства на основі комплексної інформації про рівень розвитку економічного потенціалу, чинників зовнішньої дії, збалансованої системи кількісних і якісних критеріїв діагностики елементів економічного потенціалу, трансформації взаємовпливу виявлених елементів залежно від загальних стадій розвитку підприємства і чинників зовнішньої дії. Розглянуті різні підходи до аналізу конкурентоспроможності підприємства та визначені  їхні позитивні і негативні сторони. У рамках конкурентного механізму розвитку економічного потенціалу підприємства запропоновано розглядати конкурентні позиції і особливості конкурентного середовища підприємства. Запропоновано визначення поняття «конкурентний статус підприємства», під яким розуміється здатність підприємства до досягнення певного рівня конкурентної переваги. Проблема визначення параметрів розвитку вирішується шляхом формування необхідних параметрів економічного потенціалу з урахуванням їх значущості, і відповідності фактичному стану. Викладений підхід до оцінки ступеня достатності розвитку економічного потенціалу, який виходить з потенційної можливості визначення необхідних значень параметрів його елементів. Визначено, що підсумкова оцінка рівня конкурентоспроможності економічного потенціалу повинна дозволяти аналізувати вплив як окремих сторін внутрішнього і зовнішнього середовища, так і сукупний вплив усіх умов що впливають на можливість розвитку економічного потенціалу і досягнення відповідного рівня конкурентного статусу. В результаті оцінка елементів, що утворюють економічний потенціал, здійснюється за допомогою набору конкретних характеристик, де кожен з вказаних елементів характеризується і оцінюється безліччю кількісних і якісних показників.

Біографія автора

Ольга Анісімова, Донецького національного університету (м. Вінниця)

д. е. н., професор, зав. кафедри інформаційних систем управління

Посилання

Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Г. Л. Азоев. – М. : Центр экономики и маркетинга, 2006. – 371 с.

Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика / Е.П. Голубков; 2-е издание, перераб. и доп. - М.: Издательство "Финпресс", 2008.– 512 с.

Градов А. П. Технический уровень производства машиностроительных предприятий: Экономический анализ / А. П. Градов – Л. : Машиностроение, 1984. – 593 с.

Круглов М. И. Стратегическое управление компанией / М. И. Круглов. – М. : Русская деловая литература, 2007. – 768 с.

Малый экономический словарь / Под ред. А. Н. Азрилияна. – М. : Ин-т новой экономики, 2000. – 421 с.

Портер М. Конкуренция / М. Портер ; пер с англ. – М. : Вильямс, 2003. – 496 с.

Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов / А. Смит. - М.: Соцэкгиз. 1992. – 457 с.

Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление / Р. А. Фатхутдинов. – М. : ИНФРА-М, 2000. – 316 с.

Хайек Ф. А. Познание, конкуренция и свобода / Ф. А. Хайек. – СПб. : Пневма, 1999. – 229 с.

Целикова Л.В. Конкурентоспособность субъектов рынка и механизм ее оценки / Л.В. Целикова // Вестн. Моск. ун-та. Сер.6. Экономика. – 2000. – № 2. – С.54-67.

Цыганова А.Г. Конкуренция и антимонопольное регулирование / А.Г. Цыганова - М.: ИНФРА-М, 2010. – 436 с.

Юданов А.Ю. Конкуренция: теория и практика / А.Ю. Юданов: Учеб. пособие. - 2-е изд. - М.: Гном-Пресс, 2003.– 517 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-03