Методи та критерії оцінки ефективності управління споживчим капіталом.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.14.2016.105926Ключові слова:
споживчий капітал, управління, оцінка, ефективність, методи, критерії.Анотація
У статті розкрито сутність споживчого капіталу підприємства, проаналізовано існуючи методи оцінки ефективності управління споживчим капіталом підприємства, розкрито їх переваги та недоліки. Метою статті є обґрунтування критеріїв та розробка методів оцінки ефективності управління споживчим капіталом. Менеджмент ключових клієнтів пов'язує специфічні організаційні рішення зі споживачами. Тим самим установлюється тісний зв'язок між цими двома категоріями ресурсів. Споживчий капітал являє собою стійке позитивне ставлення клієнтів до компанії і її продукції, яке є засобом створення додаткового доходу, дає додаткові переваги на ринку. Обґрунтовано критерії та запропоновано нові методи оцінки ефективності управління споживчим капіталом підприємства. Доведено, що оцінку ефективності управління споживчим капіталом може бути здійснено на основі розрахунку й аналізу п’яти груп нижченаведених критеріальних показників: показники, які оцінюють силу прихильності клієнтів до компанії, ступінь їх довіри до компанії, задоволеність рівнем і якістю виконання замовлень, надійність клієнтської бази; показники, які характеризують приріст клієнтської бази; показники, які характеризують якість споживчого капіталу; показники, які характеризують капіталізацію ставлення клієнтів до компанії; узагальнюючі показники ефективності управління споживчим. Запропоновані показники характеризують різні аспекти ефективності управління споживчим капіталом, та є комплексною оціночною системою.Посилання
Сьюэлл К., Браун П. Клиенты на всю жизнь / Пер. с англ. М. Иванова и М. Фербера. – М.: «Манн, Иванов и Фербер», 2005. – 224 с. 2. Ивенс Б. Менеджмент ключевых клиентов // Проблемы теории и практики управления. – 2004. – № 3. – С. 109-114.
Pardo C. Key Account Management in the Industrial Field // Proceedings of the 17th Annual IMP Conference. – II. September. – Oslo 2001. – P. 2.
Ангелин Д. Клиенты и поклонники // Бизнес. – 2005. – № 35. – С. 57-59.
Ангелин Д. One moment, please… // Бизнес. – 2005. – № 35. – С. 58-59.
Edvinsson L., Malone M.S. Intellectual Capital. Realizing Your Company’s True Value by Finding Its Hidden Brainpower. – New York: Harper Business, 1997. – 179 p.
Бендиков М.А., Джамай Е.В. Интеллектуальный капитал развивающейся фирмы: проблемы идентификации и измерения // Менеджмент в России и за рубежом. – 2001. – № 4. – С. 3-24.
Гузь Н.Г. Моделирование потребительской ценности в коммуникативном маркетинге // Экономическая кибернетика. – 2001. – № 1-2. – С. 90-100.