Оцінка стану розвитку міжнародних готельних мереж в процесі формування організаційно-культурних ресурсів міжнародного туристичного бізнесу.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.17.2018.160324Ключові слова:
готельні мережі, сфера послуг, міжнародний туристичний бізнес, національні готельні мережі, організаційно-культурні ресурси, міжнародні готельні мережі, франчайзинг, готельні бренди, рейтингування.Анотація
Стаття носить оглядовий характер, метою якої є визначення стану розвитку національних та міжнародних готельних мереж в Україні. Визначено переваги та недоліки створення готельних мереж. Як свідчить міжнародна практика, об’єднання суб’єктів туристичного бізнесу в готельні мережі призводить до зниження загальних витрат, що дозволяє суб’єктам підвищувати свою конкурентоспроможність та інтенсивно просуватись на міжнародних ринках. Це дало змогу зробити висновок про актуальність запозичення міжнародного досвіду в процесі створення національних готельних мереж шляхом об’єднання суб’єктів в єдину корпорацію. В результаті вивчення ринку складено рейтинг готельних брендів, де зазначене порівняння національних та міжнародних готельних брендів з точки зору кількості представлених на туристичному ринку об’єктів розміщення. Виявлено, що на українському ринку готельного бізнесу найбільш широко представлені такі національні мережі, як Reikartz (22 готелі), Premier Hotels (12 готелів), Royal Hotels (11 готелі). Натомість міжнародні готельні мережі одиничні – Radisson Blu (3 готелі), Hotel IBIS (3 готелі), Ramada (2 готелі). Порівняльний аналіз дав змогу визначити, що більш розповсюджені національні мережі готелів, через очевидні переваги (адаптованість до місцевого ринку, обізнаність в законодавчій базі країни, краще розуміння місцевих традиції, особливостей споживачів, адаптованість та швидке реагування на зміни ринку – культурна складова бізнесу). Порівняльний аналіз цінової політики суб’єктів міжнародної готельної мережі та національного бренду показав перевагу на користь останнього. Зазначені результати дають змогу зробити висновок, що сектор готельних послуг знаходиться на стадії розвитку, проте, незважаючи на визначені переваги перед міжнародним туристичним бізнесом, що активно входить на український ринок, стикається з рядом проблем, найважливішою з яких є відсутність єдиної бізнес-стратегії. Подальші дослідження будуть направлені на вивчення успішних прикладів міжнародного туристичного бізнесу з метою розробки рекомендацій щодо створення механізму розвитку організаційно-культурних ресурсів як інструменту конкурентоспроможності бізнесу.
Посилання
1. Байлик С. І. Готельно господарство. Проблеми, перспективи, сертифікація. - Київ: ВІРА-Р, 2001. - 208 с.
2. Туристичні потоки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua
3. Мальська М. П. Готельний бізнес: теорія та практика / М. П. Мальська, І. Г. Пандяк. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 381 с.
4. Radisson Blu Hotel [Electronic resource]. – Access mode: http://www.radissonblu.ru/hotel-kiev.
5. Royal Congress Gotel [Electronic resource]. – Access mode: http://rhg.com.ua/congress/info.html.
6. Міжнародні готельні мережі в Україні [Електронний ресурс]. - Український туризм. - 2005. - №5. - Режим доступу: http://www.hoteliero.com/ru/articles/hotel-chains/
7. Проблеми і перспективи розвитку готельного ринку України [Електронний ресурс]. - Сайт Work in Hotel. - 2010. - Режим доступу: http://www.workinhotel.com/blogs/entry/1324/
8. Аккорд Готелі [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.accord-hotels.com.ua/.
9. Best Western Hotel Sevastopol [Electronic resource]. – Access mode: http://www.sevastopol- hotel.com.ua/.
10. HELIOPARK Hotels & Resorts [Electronic resource]. – Access mode: http://www.heliopark.ru/.
11. Hyatt Regency Kiev [Electronic resource]. – Access mode: http://kiev.regency.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp?null/.
12. Riksos Hotel Prikarpatye [Electronic resource]. – Access mode: http://rixos.com.ua/.
13. Royal Congress Gotel [Electronic resource]. – Access mode: http://rhg.com.ua/congress/info.html.
14. Прем’єр Готелі [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.premier-hotels.com.ua/.
References:
1. Bajly`k S. I. Gotel`no gospodarstvo. Problemy`, perspekty`vy`, serty`fikaciya. - Ky`yiv: VIRA-R, 2001. - 208 s.
2. Tury`sty`chni potoky` [Elektronny`j resurs]. – Rezhy`m dostupu: http://www.ukrstat.gov.ua
3. Mal`s`ka M. P. Gotel`ny`j biznes: teoriya ta prakty`ka / M. P. Mal`s`ka, I. G. Pandyak. – K.: Centr uchbovoyi literatury`, 2012. – 381 s.
4. Radisson Blu Hotel [Electronic resource]. – Access mode: http://www.radissonblu.ru/hotel-kiev.
5. Royal Congress Gotel [Electronic resource]. – Access mode: http://rhg.com.ua/congress/info.html.
6. Mizhnarodni gotel`ni merezhi v Ukrayini [Elektronny`j resurs]. - Ukrayins`ky`j tury`zm. - 2005. - №5. - Rezhy`m dostupu: http://www.hoteliero.com/ru/articles/hotel-chains/
7. Problemy` i perspekty`vy` rozvy`tku gotel`nogo ry`nku Ukrayiny` [Elektronny`j resurs]. - Sajt Work in Hotel. - 2010. - Rezhy`m dostupu: http://www.workinhotel.com/blogs/entry/1324/
8. Akkord Goteli [Elektronny`j resurs]. – Rezhy`m dostupu: http://www.accord-hotels.com.ua/.
9. Best Western Hotel Sevastopol [Electronic resource]. – Access mode: http://www.sevastopol- hotel.com.ua/.
10. HELIOPARK Hotels & Resorts [Electronic resource]. – Access mode: http://www.heliopark.ru/.
11. Hyatt Regency Kiev [Electronic resource]. – Access mode: http://kiev.regency.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp?null/.
12. Riksos Hotel Prikarpatye [Electronic resource]. – Access mode: http://rixos.com.ua/.
13. Royal Congress Gotel [Electronic resource]. – Access mode: http://rhg.com.ua/congress/info.html.
14. Prem'yer Goteli [Elektronny`j resurs]. – Rezhy`m dostupu: http://www.premier-hotels.com.ua/.