МЕХАНІЗМ ПОБУДОВИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПОТОКОВИМИ ПРОЦЕСАМИ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.19083Ключові слова:
інформаційний потік, інформаційна система, потокові процесиАнотація
Голобородько А.Ю. Механізм побудови інформаційної системи управління потоковими процесами.
У статті розглянуті основні складові інформаційного потоку, запропоновано завдання, принципи та функції формування інформаційної системи управління потоковими процесами підприємства. Зазначено, що зростання ролі інформаційного потоку в управлінні потоковими процесами обумовлене наступними основними причинами: по-перше, для споживача інформація про статус замовлення, наявність товару, терміни постачання, відвантажувальних документах і тому подібне є необхідним елементом споживчого логістичного сервісу; по-друге, з позицій управління запасами в ланцюгах постачань наявність повної і достовірної інформації дозволяє скоротити потребу в запасах і інших ресурсах за рахунок зменшення невизначеності в попиті; по-третє, інформація збільшує гнучкість ланцюга постачань відносно того, як, де і коли можна використовувати логістичні ресурси для досягнення конкурентних переваг. Визначено, що побудова інформаційної системи управління потоковими процесами підприємства повинна базуватись на засадах комплексної моделі управління, яка складається з мети, задач, принципів та функцій. Дані складові повинні бути взаємозв’язані між собою, забезпечувати збалансованість напряму розвитку інформаційного потоку відповідно до інших потокових процесів та ефективність діяльності підприємства в цілому.
Голобородько А.Ю. Механизм построения информационной системы управления потоковыми процессами.
В статье рассмотрены основные составляющие информационного потока, предложены задания, принципы и функции формирования информационной системы управления потоковыми процессами предприятия. Отмечено, что рост роли информационного потока в управлении потоковыми процессами обусловлено следующими основными причинами: во-первых, для потребителя информация о статусе заказа, наличие товара, сроки поставки, отгрузочных документах и т.п. является необходимым элементом потребительского логистического сервиса, во-вторых, с позиций управления запасами в цепях поставок наличие полной и достоверной информации позволяет сократить потребность в запасах и других ресурсах за счет уменьшения неопределенности в спросе, в-третьих, информация увеличивает гибкость цепи поставок относительно того, как, где и когда можно использовать логистические ресурсы для достижения конкурентных преимуществ. Определено, что построение информационной системы управления потоковыми процессами предприятия должна базироваться на принципах комплексной модели управления, которая состоит из целей, задач, принципов и функций. Данные составляющие должны быть взаимосвязаны между собой, обеспечивать сбалансированность направления развития информационного потока в соответствии с другими потоковых процессов и эффективность деятельности предприятия в целом.
Goloborodko A. Mechanism of construction of management information by stream processes.
In the article the main components of information stream are considered, tasks, the principles and functions of the information formation management system by stream processes of the enterprise are offered. It was mentioned that increase of a role of information stream in management of stream processes is caused by the following main reasons: firstly, for the consumer information on the order status, goods existence, delivery time, shipping documents etc. is a necessary element of consumer logistic service, secondly, from stockpile management positions in chains of deliveries existence of full and reliable information allows to reduce need for stocks and other resources at the expense of uncertainty reduction in demand, thirdly, information increases flexibility of a chain of deliveries, how, where and when it is possible to use logistic resources for achievement of competitive advantages. It is defined that creation of the information management system by stream processes of the enterprise has to be based on the principles of complex model of management which consists of the purposes, tasks, the principles and functions. These components have to be interconnected among themselves, provide balance of the direction of development of information stream according to others of stream processes and efficiency of activity of the enterprise as a whole.