Фазисні ситуаційні завдання в формуванні професійної компетентності спеціаліста за фахом «Урологія»

Автор(и)

  • V.P. Stus ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», Україна
  • V.V. Yehalov ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», Україна
  • M.M. Moiseenko ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», Україна
  • S.I. Barannik ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», Україна
  • V.V. Gorbuntsov ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», Україна

DOI:

https://doi.org/10.26641/2307-5279.21.1.2017.150182

Ключові слова:

міжпредметний зв'язкок, наскрізні завдання, формування клінічного мислення

Анотація

Сучасна реальність вказала вектор майбутнього розвитку. Так, для становлення клінічного мислення, розкриття ініціативності, орієнтованості під час широкого інформаційного доступу, виникає питання «міжпредметних зв'язків», і як результат - можливість відібрати найефективніші методи із запропонованих в сучасних умовах. Міждисциплінарні завдання інтегрують дисципліну «Урологія» в навчально-методичний комплекс. Впровадження завдань даного типу є методом підвищення освоєння базових медичних наук і в подальшому суміжних дисциплін, сприяє становленню клінічного мислення немає на клінічних кафедрах, а з початку навчання. На циклах підвищення кваліфікації такі завдання вимагають повторення більшою мірою забутого матеріалу за довгі роки з базових дисциплін та удосконалення останнього для інтеграції в фазові міждисциплінарні завдання. У процесі вирішення диференціюється професійний вибір, а також постійне вдосконалення в цьому напрямі. Самі ж завдання представляють «наскрізні» завдання (тобто містять дані, вирішення яких вимагає задіяння знань не в окремо взятій дисципліні, а в комплексному підході, що більш відповідає практичної точки докладання, ніж теоретичної), більш того, застосовується ступінчастий підхід, для визначення готовності випробуваного. Можливість самостійного вирішення складних клінічних завдань і оперування новітніми технологіями можливі тільки при підсумовуванні зусиль суміжних викладачів. Впровадження міждисциплінарних завдань підвищує освоєння базисних наук і надалі клінічних дисциплін, і вміння відповідати соціальним запитам сьогоднішнього часу. Рішення даних завдань вимагає поновлення в пам'яті придбаного матеріалу, а отже, і закріплення в подальшому використанні.

Посилання

Учебно-методическое пособие по дисциплине «Урология» / под ред. Ситдыкова Е.Н. – Казань: КГМУ, 2012. – 108 с.

Туйчиев А.А. Педагогическая эффективность интегрированного обучения естественно- математическим дисциплинам в медицинском образовании: Автореф. канд. дис. – Курган-Тюбе, 2012. – 20 с.

Литвинова Т.Н., Быков И.М., Волкова Н.К. Межпредметная интеграция химических дисциплин в медицинском ВУЗе // Электронный научный журнал «Современные проблемы науки и образования». – 2009. – № 2. – С. 51.

Апріорна мотивація у викладанні хімічних наук у вищих навчальних медичних закладах / Богатирьова О.В., Єхалов В.В., Бразалук О.З., Лященко О.В. // Ukranian Biochemical Journal. – 2014. – Т. 86, № 5. – С. 278–279.

Принцип априорной мотивации в междисциплинарной интеграции в обучении специальности «Дерматовенерология» // Ехалов В.В., Дюдюн А.Д., Горбунцов В.В., Клигуненко Е.Н., Святенко Т.В. // Південноукраїнський медичний науковий журнал. – 2016. – № 14. – С. 58–61.

Єхалов В.В., Кравець О.В. Принцип міждисциплінарної інтеграції та апріорної мотивації в медицині невідкладних станів // Медицина неотложных состояний. – 2015. – № 6(69). – С. 117–120.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-08

Номер

Розділ

Пiслядипломна освiта