Методика оцінки впливу зовнішнього середовища на діяльність підприємства.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105109Ключові слова:
зовнішнє середовище, глобальні чинники, національні чинники, стратегічний розрив, морські порти.Анотація
Доведено, що в сучасних умовах ведення бізнесу, ступінь впливу зовнішнього середовища на діяльність підприємства дуже висока. Запропоновано під зовнішнім середовищем підприємства розуміти сукупність зовнішніх чинників, які здійснюють вплив на господарську діяльність підприємства, вимагають постійного моніторингу, контролю і оцінки при проведенні змін і визначають майбутні умови його функціонування. Дослідження чинників впливу на діяльність підприємств морського транспорту України, проведення експертної оцінки дозволило виділити складові зовнішнього середовища підприємства. За рівнями впливу пропонується розділити зовнішні чинники на чинники глобального і національного масштабу. У структурі чинників виділено три групи ( кон'юнктура ринку, політичні, технологічні), що дозволить на підприємстві провести комплексний аналіз. Досліджуючи певні глобальні та національні чинники, слід аналізувати не тільки їх стан і динаміку зміни у звітному періоді, але і розглянути можливі напрямки зміни цих чинників у майбутньому на основі сформованих тенденцій. Для практичного застосування оцінки зовнішнього середовища підприємства узагальнено методику оцінки зовнішнього середовища підприємства морського транспорту, яка складається з п’яти етапів: оцінка ступеня реального впливу ЗС; оцінка ступеня майбутнього впливу ЗС; оцінка рівня нестабільності; визначення стратегічного розриву між ступенем майбутнього та реального впливу; оцінка показників діяльності підприємства з урахуванням ступеню впливу ЗС. Цей підхід не тільки передбачає аналіз стану середовища, а й визначає тенденції його розвитку за допомогою сценарного прогнозування. Практичне застосування запропонованого методу дозволило спрогнозувати основні показники діяльності підприємств морського транспорту.Посилання
- Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф: пер. с англ. – СПб.: Питер Ком, 1999. – 416 с.
- Балабанова Л. В. Управління реалізацією стратегій підприємства: маркетинговий підхід: монографія / Л. В. Балабанова, І. С. Фоломкіна. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2009. - 402 с.
- Люкшинов А. Н. Стратегический менеджмент: учебное пособие для вузов / А. Н. Люкшинов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 375 с.
- Офіційний сайт Міністерства інфраструктури України. [Електроний ресурс]. – Режим доступу: http://mtu.gov.ua.
- Томпсон-мл. Артур А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа / Артур А. Томпсон-мл., А. Дж Стрикленд ІІІ; пер. с англ. – [12-е изд.] – М.: Издательский дом «Вильямс», 2006. – 928 с.
- Шершньова З. Є. Стратегічне управління: Підручник / З. Є. Шершньова. – [2-ге вид., перероб. і доп.]. – К. КНЕУ, 2004. – 699 с.
- Calbrath J. R, Robert K. K. Strategy implementation. — Los Angeles: West Publiching Cjmpany, 1986.
- Review of Maritime Transport 2015, Report by the UNCTAD secretariat. [Електроний ресурс]. – Режим доступу: http:// archive.unctad.org/templates/webflyer.asp
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Вікторія Василівна Гончар, Максим Миколайович Мальцев
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.