Аналіз середовища функціонування підприємств металургійної галузі України.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.33.2017.134218Ключові слова:
маркетинговий аналіз, внутрішнє середовище підприємства, макросередовище, металургійне підприємство, конкурентна перевага.Анотація
Досліджено, що аналіз маркетингового середовища функціонування металургійних підприємств служить інструментом, за допомогою якого розробники стратегії контролюють зовнішні по відношенню до галузі чинники з метою передбачати потенційні загрози і можливості. Розглянута важливість урахування зовнішнього регулятивного впливу на діяльність металургійних підприємств. Застосовано SWOT-аналіз потенціалу розвитку металургійного комплексу України, який є ефективним інструментом маркетингового аналізу потенційних можливостей і погроз з боку зовнішнього й внутрішнього ринкового середовища в металургії, а також сильних і слабких сторін галузі, що дає можливість визначити стратегічні пріоритети та можливі шляхи їх реалізації. Доведено, що застосування технології SWOT-аналізу маркетинговою службою при оцінці основних конкурентів, створює передумови для розробки тактики конкурентної боротьби і забезпечення конкурентних переваг. Виділені поняття зовнішньої та внутрішньої конкурентної переваги. Акцентовано увагу на STEP-аналізі як інструменті, що призначений для виявлення соціальних, технологічних, економічних і політичних аспектів зовнішнього середовища, що можуть вплинути на стратегію розвитку металургійної промисловості. Запропоновано оптимістичний, песимістичний і реалістичний сценарії розвитку економіки України. Виявлено, що аналіз зовнішнього середовища дозволяє підприємствам металургійної галузі своєчасно спрогнозувати появу загроз і можливостей, розробити ситуаційні плани на випадок виникнення непередбачених обставин, а також стратегію досягнення цілей та перетворення потенційних загроз у вигідні можливості.
Посилання
- 1. Мескон М. Х. Основы менеджмента: пер. с англ. / М. Х. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. – М. : Дело, 2002. – 704 с.
- 2. Бєлоусова К. І. Позиціонування підприємства: зміст та аспекти / К.І.Бєлоусова // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – 2011. – № 11. Ч2. – С. 46 – 50.
- 3. Картишов С. В. Конкуренція товарів на вітчизняному ринку / С.В.Картишов // Актуальні проблеми економіки. – 2005. – №3. – С. 27– 32.
- 4. Кучер В. А. Концептуальні основи визначення рівня конкурентоспроможності під- приємства [Електронний ресурс] / В. А. Кучер // Экономика Крыма. – 2011. – № 1. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/EkonK/2011_1/2011/econ_1_2011/310-315.pdf
- 5. Бланк И. А. Финансовая стратегия предприятия / И. А. Бланк. – К. : Ника-Центр, Эльга, 2004. – 720 с.
- 6. Кислова Л. А. Застосування бенчмаркінгу в управлінні економічною безпекою металургійних підприємств / Л.А. Кислова // Вісник МДУ. Серія: Економіка. Випуск 12. [Наукове видання.] – Маріуполь: МДУ. – 2016. – С.81-89.
- 7. Трухан О. Л. Стратегічний аналіз у системі управління підприємствами / О. Л. Трухан // Вісник ЖДТУ «Економічні науки». – 2009. – № 1(47). – С. 137–140.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Людмила Анатоліївна Кислова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.