Navrotska T. Trends in the development of market of products of the aircraft industry

Authors

  • Тамара Анатоліївна Навроцька Національний транспортний університет, м.Київ, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.28.2014.42283

Keywords:

state of affairs of market, cyclic vibrations, economic activity, production of goods

Abstract

The paper analyzes the tendencies in the development of aviation building enterprises, gives comparative characteristics of indexes of machine-building enterprises productivity. The analysis of the current state of market affairs on market of aircraft building industry is executed. On the basis of official statistics data the deep crisis of domestic manufacture is dominated. The machine-building enterprises industry  was investigated 2000 during 2014 years. The major competitors of domestic aircraft manufacturers and  other aircraft building products were determined among manufacturers of foreign countries. The concept of increasing of aircraft production in Ukraine in 2013-2017 years was developed. On the basis of expert analyses the conclusion about unprofitability of private aircraft piece-production is made. On the assumption of  the analyses of expert computation the domestic aircraft manufacturers should be re-equipped. The dynamic of potential demand for aircrafts produced by SOE “ANTONOV” in countries of CIS in 2010-2017 years was forecasted. The tendencies of aircraft manufacturers development and the dynamics of aircraft amortization was considered. Measures for increasing the series aircraft production were proposed.

References

  1. Луцій О.П.,Весперіс С.З.,Топілін О.О. Конкурентоспроможність підприємств машинобудування: дослідження та формування стратегії підвищення: монографія/О.П.Луцій,С.З.Весперіс,О.О.Топілін. – К.: Вид-во Європ. ун-ту,2009. – 294 с.
  2. Михайлова Л.І. Оцінка динаміки вектор-структури експорту продукції машинобудування вітчизняними підприємствами /Л.І.Михайлова,О.Ю.Слабоспицька//Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. -№2. – С.164-171.
  3. Ареф’єва О.В. Стратегічне забезпечення життєвого циклу підприємства/О.В. Ареф’єва//Актуальні проблеми економіки. – 2008. – С.43-50.
  4. Економіка й організація інноваційної діяльності: Підручник / О.І.Волков, М.П.Денисенко, А.П.Гречан та ін.; під ред. О.І.Волкова, М.П.Денисенка. – К.: ВД «Професіонал», 2004. – 960 с.
  5. Менеджмент та маркетинг інновацій: монографія/ С.М.Ілляшенко та ін..- Суми: Мрія, 2004. – 616 с.
  6. Яковлєв А.І.,Косенко О.П. Економічна сутність та методичні основи визначення рівня потенціалу виробничої системи /А.І.Яковлєв,О.П.Косенко //Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. - №2. – С.172-178.
  7. Збірник інформаційно-довідкових матеріалів до звіту ЦК профспілки авіабудівників. Галузь і профспілка в цифрах і фактах за 2010-2013 р.р.//Матеріали VІ з’їзду працівників авіабудівників в Україні. – Київ,Запоріжжя,2013. – 84 с.

Published

2014-11-06

How to Cite

Навроцька, Т. А. (2014). Navrotska T. Trends in the development of market of products of the aircraft industry. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (28), 36–43. https://doi.org/10.31498/2225-6725.28.2014.42283