Чибурене Ядвіга, Чибурайте Гінтаре. Оцінка первинних послуг охорони здоров'я: точка зору студентів
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74174Ключові слова:
медичні послуги, первинні медичні послуги, робоча сила, показники здоров'я, ЛитваАнотація
Здоров'я населення країни є одним із ключових елементів людського капіталу і економічного розвитку. Здорове і економічно активне населення країни може продуктивно використовувати свої повноваження в економічній діяльності, у підвищенні продуктивності праці, у підвищенні кваліфікації та збільшити загальний результат економічної діяльності. Метою даного дослідження є характеризувати зміни послуг сектору охорони здоров'я в Литві в контексті держав-членів Європейського союзу (ЄС-27) у період 2005-2013 років, у відповідності з різними квинтилями доходів, щоб описати рівень задоволеності / незадоволеності цими послугами в Литві; і характеризувати результати анкетного опитування, що описують думку пацієнтів - студентів-медиків - послуги первинної медичної допомоги. Рік 2005 був обраний в якості базового року для порівняння статистичних даних.Відповіді, наведені в дослідженні характеризують якість медичних установ та первинних медичних послуг лікарів. Результати анкетного опитування показали, що 97.3% молоді вірять лікарям, це означає, що вони задоволені рівнем якості первинних медичних послуг та відповідають очікуванням пацієнтів.
Посилання
- Bubniene, D., Ruzevicius, J. (2010). Pecularities of QualityManagement in Health Care Institutions. Current Issues of Business and Law. Vol.5, p. 1-19
- EUROSTAT data. – [Accessed 10.09.2015.]. Available: ec.europa/eu/Eurostat/data/database.
- Gurevicius, R. (2015). Towards Patient Centered Health Care System. Public Health, 1 (68), p. 5-8
- Janusonis, V., Popoviene, J. (2003). Management of Quality of health care in the context of European Union. Tiltai, 13(1), p. 177-181
- Kairys, J. (2010).Health Care Services from Population and Medic Point of View. In book: Lithuanian health Sector during turn of Century. Vilnius: UAB Health Care Center, p. 322-364
- Lithuanian National Framework Strategy. (2012). –– [Accessed 10.09.2015.]. Available: http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Visos_patvirtintos_priemones/strategija_20120925.pdf
- Quality of care: a Process for Making Strategic Choices in Health Systems. (2006). World Health Organization, 50 p.
- Ovretveit, J., Bate, P., Clearly , P., Cretin, S., Gustafson, D., McInnes, K., McLeod, H., Molfenter, T., Plsek, G., Robert, G.,Shortell, S., Wilson, T. (2002). Quality Collaboratives lessons from research. Quality and Safety in Health Care. Vol.11, p. 345-351
- Press, I., Ganey, R.F., Malone, M.P. (1992). Patient Satisfaction: where does it fit in the Quality picture. Trustee, apr. 45: p.8-11.
- Health Care Quality Programm 2004-2010. (2004). ). –– [Accessed 10.09.2015.]. Available: http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=242167&p_query=&p_tr2=
- Silys, A. (2012). Quality Management of Health Care Institution Activity. Vilnius: National Center of Health Teaching Centre, 95 p.
- Suhrcke, M., McKee, M., Stucker, D., Arce, R.S., Tsolova, S., Mortemsen, J. (2006). The Contribution of Health to the Economy in the European Union. Public Health. Journal of the institute of Public Health. Published by Elsevier Ltd. Doi:10.1016/j.puhe.2006.08.011 - [Accessed 10.09.2013.]. Available: www.elsevierhealth.com/journals/pubh
- Чибурене, Я., Чибурайте, Г. (2013). Экономическое развитие и изменения политики здравоохранения в условиях глобализации: Литовский опыт. В: Сборник научных трувов. Проблемы и перспективы развития сотрудничества между странами Юго-Восточной Европы в рамках Черноморского экономического сотрудничества и ГУАМ, Ростов-на-Дону – Донецк, Росия-Украина, Сентябрь 12-14, с.490-494
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 J. Ciburene, G. Ciburaite
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.