УПРАВЛІННЯ ВАНТАЖООБІГОМ В УМОВАХ ЗИМОВОЇ НАВІГАЦІЇ В АЗОВСЬКОМУ МОРІ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74251Ключові слова:
льодова обстановка, судноплавство, сезонні коливання, льодове проведення суден, прогнозування, культура судноводіння, ходовость суднаАнотація
У статті обґрунтована необхідність використання в управлінні виробничою діяльністю морських портів аналізу й прогнозування сезонних процесів. Наведені статистичні дані, що показують істотне зменшення вантажообігу портів Азовського моря у період льодової обстановки. Проаналізовані складові транспортної системи «порт-канали-судно-зовнішнє середовище». Підкреслено необхідність розглянути принцип гарантовано безпечного управління льодовим караваном на небезпечних ділянках водного шляху за рахунок удосконалення методів ефективного використання криголамів та порядку руху і як слідство прогнозування та підвищення ефективності роботи портів Азовського моря. Зауважується, що управління караванами суден взимку базується на досвіді морської практики, а процедура льодового проведення суден на морських шляхах до цього часу остається нерегламентованою. Виділені деякі аспекти транспортної діяльності, пов’язані з підвищенням ефективності роботи флоту у льодових умовах. За результатами здійсненої експертної оцінки зазначених аспектів, найбільш перспективним обране управління суднами для безпечного плавання у зимовий період року шляхом роботи криголамів по гармонізації пропускної здатності морських каналів та фарватерів. Дане визначення поняття принципу гарантовано безпечного функціонування, структурування та управління системою криголамного проведення суден. Розроблений спеціальний підхід до формування вибору ефективного метода оцінки ходовості суден в умовах льодової обстановки, що задовольняє вимоги безперервного планування й регулювання роботи порту. Запропонований і вдосконалений апарат статистичного прогнозування, що включає всі стадії обробки динамічних рядів: аналіз сезонних процесів, прогнозування сезонної хвилі й побудову довірчих інтервалів.Посилання
- Беллман Р. Динамическое программирование / Р. Беллман. – М.: Наука, 1995. – 264 с.
- Репетей В.Д.Особенности зимней навигации в Азовском море / В.Д. Репетей, В.В.Голиков, П.А. Костенко, А.А. Лысый // Судовождение: сб. научн.тр. ОНМА. – Вып.17. – Одесса: ИздатИнформ ОНМА, 2009. – С. 155 – 163.
- Лысый А.А. Управление деятельностью государственных портов в условиях ледовой обстановки / А.А.Лысый // Державне управління: зб. наук. праць Дон.держ. ун-ту управління. – Вип.147. – Донецьк: ДонДУУ, 2010, том ХІ. – С. 222 – 235.
- Лобанов В.А. Численная оценка ледовых качеств судна. Прочность /В.А. Лобанов // Вестник научно-технического развития, 2011, №12(52). – С. 7 – 25.
- Сазонов К.Е. Управляемость судов во льдах: методы определения ледовых сил, действующих на движущийся по криволинейной траектории корпус, и зависимости показателей поворотливости судов от характеристик корпуса внешних условий: дисс. на соиск. уч. степ. докт. техн. наук по спец.: 05.08.01 – теория корабля и строительная механика. – СПб.: ФГУП «ЦНИИ им. акад. А.Н. Крылова, 2004. – 285 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 А. О. Лисий
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.