Tolpezhnikov R. Proactive management of financial component of markiteng-mix of enterprise

Authors

  • Роман Олексійович Толпежніков Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.28.2014.42292

Keywords:

pro-active management, marketing, finance, financial stability, financial component, complex marketing.

Abstract

The current trends of proactive management of the financial component of the industrial enterprise’s marketing mix were reviewed and analyzed. It has been determined that term “ marketing company complex” means a versatile and purposeful work in the field of the harmonization of production to the needs of the market, creating a system of the enterprise coordination capabilities and current demand need, and meeting the demands both for consumer and producer. The main directions of marketing activity of the enterprise, supplemented by proactivity and partnership are considered it is. Determined that proactivity is a principle of marketing activities of formation, which involves the actions of competitors and provides an opportunity to by ahead of them. Using this strategy the company produces its own course off movement and operates regardless of the circumstances in the directions. This strategy provides the implementation, of up-to-date creative ideas into business processes, the access to the consumer with an unexpected advertising campaign, the conclusion of an entirely new design solution and others. It is concluded that proactive management of marketing is the analyses, planning, implementation and monitoring of events aimed at the establishment, strengthening and maintaining profitable exchanges with target buyers in order to achieve certain objectives.

References

  1. Азарян О.М Концепція управління потенціалом підприємства на основі інтегрального маркетингу // Вісник Приазовського державного технічного університету. Сер.: Економічні науки: Зб. наук. праць. – Маріуполь: ДВНЗ «ПДТУ», 2012. – Вип. 24. – С. 5-11.
  2. Білопольський М.Г. Маркетингова діяльність металургійних підприємств: монографія / М.Г. Білопольський, Т.В. Мордвінцева, О.В. Кленін, Р.О. Толпежніков. – Донецьк: ІЕП, 2010. – 220 с.
  3. Калинеску Т.В. Повишение конкурентоспособности предприятий на основе сбалансированной системи показателей / Т.В. Калинеску, И.В. Пономарева // Научний Информационний журнал «БИЗНЕС ИНФОРМ». – №11, 2010. – С. 42-44.
  4. Краснокутська Н. С. Стратегічні завдання розвитку потенціалу торговельних підприємств в Україні в умовах глобалізації / Н.С. Краснокутська // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – Хмельницький: ХмНУ. – 2012. – Т. 3. – С. 77-86.
  5. Толпежнікова Т.Г. Організаційний механізм контролю маркетингової діяльності промислових підприємств / М.Г. Белопольський, Т.Г. Толпежнікова // «Ефективна економіка», 2014. – № 1. [Електронне видання]. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2657
  6. Шмідт М.П. Фінансово-економічна сутність управління корпораціями в машинобудуванні України / М.П. Шмідт, Я.В. Кудря // Фінанси України. №8. – 2008. – С. 53-62.
  7. Edmister R. Financial Institutions Markets and Management. – New-York: McGraw-Hill, 1986. – 521 p.

Published

2014-11-06

How to Cite

Толпежніков, Р. О. (2014). Tolpezhnikov R. Proactive management of financial component of markiteng-mix of enterprise. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (28), 50–55. https://doi.org/10.31498/2225-6725.28.2014.42292