Методика оцінки впливу зовнішнього середовища на діяльність підприємства.

Автор(и)

  • Вікторія Василівна Гончар Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет» м. Маріуполь, Україна
  • Максим Миколайович Мальцев ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет» м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105109

Ключові слова:

зовнішнє середовище, глобальні чинники, національні чинники, стратегічний розрив, морські порти.

Анотація

Доведено, що в сучасних умовах ведення бізнесу, ступінь впливу зовнішнього середовища на діяльність підприємства дуже висока. Запропоновано під зовнішнім середовищем підприємства розуміти сукупність зовнішніх чинників, які здійснюють вплив на господарську діяльність підприємства, вимагають постійного моніторингу, контролю і оцінки при проведенні змін і визначають майбутні умови його функціонування. Дослідження чинників впливу на діяльність підприємств морського транспорту України, проведення експертної оцінки дозволило виділити складові зовнішнього середовища підприємства. За рівнями впливу пропонується розділити зовнішні чинники на чинники глобального і національного масштабу. У структурі чинників виділено три групи ( кон'юнктура ринку, політичні, технологічні), що дозволить на підприємстві провести комплексний аналіз. Досліджуючи певні глобальні та національні чинники, слід аналізувати не тільки їх стан і динаміку зміни у звітному періоді, але і розглянути можливі напрямки зміни цих чинників у майбутньому на основі сформованих тенденцій. Для практичного застосування оцінки зовнішнього середовища підприємства узагальнено методику оцінки зовнішнього середовища підприємства морського транспорту, яка складається з п’яти етапів: оцінка ступеня реального впливу ЗС; оцінка ступеня майбутнього впливу ЗС; оцінка рівня нестабільності; визначення стратегічного розриву між ступенем майбутнього та реального впливу; оцінка показників діяльності підприємства з урахуванням ступеню впливу ЗС. Цей підхід не тільки передбачає аналіз стану середовища, а й визначає тенденції його розвитку за допомогою сценарного прогнозування. Практичне застосування запропонованого методу дозволило спрогнозувати основні показники діяльності підприємств морського транспорту.

Посилання

  1. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф: пер. с англ. – СПб.: Питер Ком, 1999. – 416 с.
  2. Балабанова Л. В. Управління реалізацією стратегій підприємства: маркетинговий підхід: монографія / Л. В. Балабанова, І. С. Фоломкіна. – Донецьк: ДонНУЕТ, 2009. - 402 с.
  3. Люкшинов А. Н. Стратегический менеджмент: учебное пособие для вузов / А. Н. Люкшинов. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000. – 375 с.
  4. Офіційний сайт Міністерства інфраструктури України. [Електроний ресурс]. – Режим доступу: http://mtu.gov.ua.
  5. Томпсон-мл. Артур А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа / Артур А. Томпсон-мл., А. Дж Стрикленд ІІІ; пер. с англ. – [12-е изд.] – М.: Издательский дом «Вильямс», 2006. – 928 с.
  6. Шершньова З. Є. Стратегічне управління: Підручник / З. Є. Шершньова. – [2-ге вид., перероб. і доп.]. – К. КНЕУ, 2004. – 699 с.
  7. Calbrath J. R, Robert K. K. Strategy implementation. — Los Angeles: West Publiching Cjmpany, 1986.
  8. Review of Maritime Transport 2015, Report by the UNCTAD secretariat. [Електроний ресурс]. – Режим доступу: http:// archive.unctad.org/templates/webflyer.asp

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-22

Як цитувати

Гончар, В. В., & Мальцев, М. М. (2016). Методика оцінки впливу зовнішнього середовища на діяльність підприємства. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (32), 4–11. https://doi.org/10.31498/2225-6725.32.2016.105109

Номер

Розділ

Статті