ОРГАНІЗАЦІЙНІ ОСНОВИ СУЧАСНИХ СИСТЕМ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ НА ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6725.37.2019.189096Ключові слова:
якість, управління якістю продукції, ISO, стандарт, сертифікація, нормативні документи, сертифікація якості.Анотація
Враховуючи той фактор, що Україна тримає курс на ЕС то усі нормативні документи, що стосуються сертифікації, а особливо на промислових підприємствах, повинні відповідати стандартам та міжнародним нормам. Тому підвищення якості продукції в Україні на даний період є важливим питанням. Зростання конкурентоспроможності не тільки на вітчизняному ринку, але й у світовому масштабі стимулює промислові підприємства переглянути стандарти якості виготовленої продукції. Підвищення якості продукції в Україні продиктоване не лише високою конкурентоспроможністю на вітчизняному ринку, якість життя працівників також напряму залежить від якості продукції, тому що якісна продукція має збут по більш вищій ціні, а це заробітна плата працівників промислових підприємств, їх соціальний добробут. Також висока якість продукції промислових підприємств та виготовлення її за сучасними технологіями вказує на рівень країни в конкурентному списку країн, а це імідж держави як експортера на міжнародному ринку. Гарантом забезпечення якості продукції промислових підприємств на міжнародному ринку є стандарти серії ISO 9000. Науково-економічні досягнення нових ринків в конкурентоспроможності, реалізація інноваційних рішень та винаходів, що призводять до формування на промислових підприємствах єдиної системи дій по удосконаленню якості та підвищення рівня знань, які стають одним з основних умов розвитку і зростання конкурентоспроможності економіки не тільки підприємства, галузі але й держави. Дослідження розвитку наукових теорій управління якості на промислових підприємствах та їх підходів до практичної реалізації дали можливість виявити ряд методичних основ і принципів, які спрямовані на підвищення управління якості продукції на промислових підприємствах. Наукові дослідження в даній галузі пройшли шлях від теорій, побудованих на принципах браку, та теорій управління процесами виробництва продукції. Тема є актуальною особливо в час коли країна переходить на міжнародні стандарти та виходить на міжнародний ринок збуту продукції. Вивчення та впровадження міжнародних стандартів є актуальним в даний період на промислових підприємствах.
Посилання
- 1. Афанасьева П., Рахлин К. Применение экономических методов в системе качества// Стандарты и качество. 2000. № 10. С. 24-25.
- 2. Басовский Л. Е., Протасьев В. Б. Управление качеством: Учебник для ВУЗов. М.: ИНФРА-М, 2002.
- 3. Версан В. Г. Стандарты ИСО 9000 версии 2000 года: стратегия внедрения/ Пичугин К.В. Принцип «постоянного улучшения» в стандартах ИСО 9000 версии 2000 года// Сертификация. 2001. № 4. С. 11-16.
- 4. Гуленков В. Ю., Куприянова М.С. Новое в подходе к сертификации систем менеджмента качества// Стандарты и качество. 2002. № 3. С. 90-83.
- 5. Егорова Л. Г. Еще раз о «процессном подходе» // Сертификация. 2001. №3. С. 15-19
- 6. Ефимов В .В. Потребительские ценности продукции// Стандарты и качество. 2002. №5. С. 68-69.
- 7. Качалов В. А. Зарубежный опыт проведения самооценки деятельности в области качества// Стандарты и качество. 1997. № 5. С. 47-53.
- 8. Качалов В. А. Насколько точно «русское лицо» стандартов ИСО серии 9000:2000// Стандарты и качество. 2002. № 6. С. 31-38.
- 9. Крейг Роберт Дж. ИСО 9000: руководство по получению сертификата о регистрации по ИСО 9000. М.: РИА «Стандарты и качество», 2001. 183с. (сер. «Дом качества», вып. 9).
- References (BSI):
- 1. Afanaseva P., Rakhlyn K. (2000), «Application of economic methods in the quality system», [Prymenenye эkonomycheskykh metodov v systeme kachestva], Standarty kachestvo. № 10. S. 24-25.
- 2. Basovskyi L. E., Protasev V. B. (2002), «Quality control», [Upravlenye kachestvom]: Uchebnyk dlia VUZov. M.: YNFRA-M.
- 3. Versan V. H. (2001), «ISO 9000 Standards 2000: Implementation Strategy», [Standarty ISO 9000 versyy 2000 hoda: stratehyia vnedrenyia], Sertyfykatsyia. № 4. P. 11-16.
- 4. Hulenkov V. Iu., Kupryianova M. S. (2002), «New in the approach to certification of quality management systems», [Novoe v podkhode k sertyfykatsyy system menedzhmenta kachestva], Standarty y kachestvo. № 3. P. 90-83.
- 5. Ehorova L. H. (2001), « Once again about the "process approach"», [Eshche raz o «protsessnom podkhode»], Sertyfykatsyia. №3. P. 15-19
- 6. Efymov V .V. (2002), «Consumer values of products», [Potrebytelskye tsennosty produktsyy], Standarty y kachestvo. №5. P. 68-69.
- 7. Kachalov V. A. (1997), «Foreign experience in conducting self-assessment of activities in the field of quality», [Zarubezhnyy opyt provedeniya samootsenki deyatel'nosti v oblasti kachestva], Standarty i kachestvo. № 5. P. 47-53.
- 8. Kachalov V. A. (2002) «How accurate is the “Russian face” of ISO 9000: 2000 series standards», [Naskol'ko tochno «russkoye litso» standartov ISO serii 9000:2000], Standarty i kachestvo. № 6. P. 31-38.
- 9. Kreih Robert Dzh. (2001), «ISO 9000: Guidance on obtaining a certificate of registration for ISO 9000», [ISO 9000: rukovodstvo po poluchenyiu sertyfykata o rehystratsyy po ISO 9000], Standarty i kachestvo, 183 P. (ser. «Dom kachestva», vip. 9).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Maryna Kravchenko, Roman Kussa
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Редакція збірника не несе відповідальності за авторство статей, які друкуються на його сторінках. Суперечки та проблеми в сфері авторського права, що виникають у зв'язку з матеріалами, що публікуються на сторінках збірника наукових праць, вирішуються шляхом прямих переговорів між авторами або третіми особами та авторами. Редакція збірника не втручається в конфлікт інтересів і не несе відповідальності за дії авторів. Якщо суперечка або проблеми в сфері авторського права не можуть бути врегульовані мирним шляхом, автори вирішують їх відповідно до законодавства в судовому порядку.
Редакція збірника перевіряє всі статті на дотримання академічної доброчесності за допомогою технічних застосунків.