АНАЛІЗ ПРАКТИКИ УПРАВЛІННЯ ЗНАННЯМИ В ПРОВІДНИХ ПОРТАХ СВІТУ

Автор(и)

  • М. В. Макаренко Азовський морський інститут м. Маріуполь, Україна
  • А. З. Шайхатдінов Азовський морський інститут м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74250

Ключові слова:

менеджмент знань, інноваційна діяльність, порти світу, інтелектуальний капітал, конкурентні переваги

Анотація

В статті обгрунтовано значення знань для підприємств морської галузі, адже важливою особливістю підприємств судноплавства є тісний зв'язок з багатьма галузями. На основі досліджень Американської фірми KPMG Consulting протягом 2008 - 2010 рр. стану системи управління знаннями в різних підприємствах світу було встановлено цілі, які ставили перед собою підприємства, впроваджуючи у діяльність систему менеджменту знання. Отже, досліджувані підприємства головною метою відзначили підвищення конкурентних переваг. Таким чином, захист і поліпшення конкурентної позиції вимагають постійного навчання і сприйняття знань. Міжнародна практика знає багато підприємств морського транспорту, які вже впровадили систему управління знаннями у своїй діяльності та отримали позитивний результат. Підтвердженням цього факту стало дослідження практики діяльності найбільший портів світу, які вже впродовж значного часу вміло застосовують систему менеджменту знань. Визначено, що до компонентів системи управління знаннями відносять: людський фактор, технологічні можливості та організаційну роботу. Встановлено, що головними цілями введення системи менеджменту знання на підприємствах морської галузі є збільшення прибутку, зростання продуктивності праці, зростання задоволеності клієнтів, зростання рівня розвитку працівників, тощо. Тому доречно було провести дослідження саме цих показників. Розгляд напрямків функціонування системи менеджменту знання у чотирьох найбільших портах світу, дозволив  зробити висновок, що впровадження менеджменту знань значно підвищує рівень конкурентоспроможності. Цей факт було підтверджено кількісними даними. Адже, всі розглянуті порти демонструють високі показники діяльності.

Посилання

  1. Brown, J.S. (2000). The social life of information / J.S. Brown, P. Duguid. — Boston: Harvard business press, 25-27.
  2. Leonard, D. (1998). Wellspring of Knowledge / D. Leonard. —Harvard:Harvard Business School Press. 24-26.
  3. May Christopher. (2002). The Information Society: A Sceptical View.- Cambridge: Polity. 189 р.
  4. References (BSI)
  5. Brown, J.S. (2000). The social life of information / J.S. Brown, P. Duguid. — Boston: Harvard business press, 25-27.
  6. Leonard, D. (1998). Wellspring of Knowledge / D. Leonard. —Harvard:Harvard Business School Press. 24-26.
  7. May Christopher. (2002). The Information Society: A Sceptical View.- Cambridge: Polity. 189 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-03

Як цитувати

Макаренко, М. В., & Шайхатдінов, А. З. (2015). АНАЛІЗ ПРАКТИКИ УПРАВЛІННЯ ЗНАННЯМИ В ПРОВІДНИХ ПОРТАХ СВІТУ. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Економічні науки, (30), 349–356. https://doi.org/10.31498/2225-6725.30.2015.74250