СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ДИТЯЧИМ БРЕНДОМ З УРАХУВАННЯМ ТИПОЛОГІЇ МАРКИ
Abstract
Мета. Розробити рекомендації щодо формування бренда, розрахованого на дитячий сегмент, для посилення конкурентоспроможності підприємства.
Методи. Визначено сутнісні характеристики брендингу на основі узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду. Виявлено особливості створення дитячого бренда на засадах маркетингового підходу. Обґрунтовано концептуальні основи стратегічного управління дитячим брендом. Удосконалено методичний підхід до оцінки переваг споживачів за умови здійснення вибору дитячих брендів. Розроблено науково-практичний підхід до механізму формування дитячого брендингу на підприємствах.
Результати. Розроблено методичні та науково-практичні рекомендації, що можуть бути використані підприємствами для підвищення ефективності формування дитячого брендингу та посилення конкурентних позицій на ринку дитячих брендів. Запропоновано оптимальний варіант виявлення й задоволення емоційних потреб дитячої аудиторії та раціональних мотивів їх батьків.
Наукова новизна. Основний науковий результат полягає в розробці теоретичних основ і обґрунтуванні методичних положень і практичних рекомендацій щодо вдосконалення механізму формування дитячого брендингу на підприємствах.
Практична значущість. Розглянуті методичні та науково-практичні рекомендації дозволять підвищити рівень конкурентоспроможності підприємств, орієнтованих на дитячий сегмент. Найбільшу практичну значущість мають такі розробки: науково-методичний підхід до створення дитячої торговельної марки; науково-практичний підхід до механізму формування дитячого брендингу; методичний підхід до оцінювання переваг споживачів.
Ключові слова: брендинг, дитячий бренд, стратегічне управління, конкурентоспроможність, дитячий сегмент.References
Шевелева Т. Создание национальных брендов в Украине – важнейший фактор в завоевании внутреннего и внешнего рынков товаров и услуг / Т. Шевелева // Інтелект. Власність. – 2010. – № 9. – С. 12-16.
Sheveleva, T. (2010), “Creation of national brands in Ukraine is a major factor in the conquest of internal and oversea markets of goods and services”, Intelekt. Vlasnist, no. 9, pp. 12-16.
Файвішенко Д.С. Маркетингові аспекти розвитку дитячого бренда / Д.С. Файвішенко, А.О. Кривоніс // Європейський вектор економічного розвитку. – 2012. – Вип. 1 (12). – C. 188-194.
Faivishenko, D.S. and Kryvonis, A.O. (2012), “Marketings aspects of development of child's brand”, Yevropeiskyi vektor ekonomichnogo rozvytku, issue 1 (12), pp. 188-194.
Кривоніс А.О. Управління дитячими брендами / А.О. Кривоніс // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності. – 2012. – Вип. 1, т. 3. –
С. 223-226.
Kryvonis, A.O. (2012), “Management the brands of children's”, Teoretychni i praktychni
aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti, issue 1, volume 3, pp. 223-226.
Шубін О.О. Особливості просування дитячого бренда на ринку продуктів харчування / О.О. Шубін, А.О. Харт // Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. – 2010. – Вип. 1 (11). – C. 695-700.
Shubin, O.O. and Khart, A.O. (2010), “Features of advancement of child's brand are at the
market of food stuffs”, Ekonomichna strategiia i perspektyvy rozvytku sfery torgivli ta poslug,
issue 1 (11), pp. 695-700.
Линстром М. Чувство бренда. Роль пяти органов чувств в создании выдающихся брендов / М. Линстром. – М.: Эксмо, 2006. – 272 с.
Linstrom, M. (2006), Chuvstvo brenda. Rol piati organov chuvstv v sozdanii vydaiushchikhsia
brendov [Sense of brand. A role of five sense-organs is in creation of prominent brands], Eksmo, Moscow, Russia.
Василевский А. Бизнес должен нацеливаться на развитие бренда, а не строиться по принципу первичности производства / А. Василевский // Бизнес. – 2005. – № 38. – С. 126-129.
Vasilevskiy, A. (2005), “Business must take aim on development of brand, instead of built on principle of priority of production”, Biznes, no. 38, pp. 126-129.
Downloads
Published
Issue
Section
License
1. Автор надає Журналу право на використання Твору наступними способами:
1.1. Використовувати Твір шляхом опублікування його в науковому журналі «Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського (серія «Економічні науки») мовою, що погоджена Автором і Журналом.
1.2. Переробляти, адаптувати або іншим чином змінювати Твір без порушення суті змісту.
1.3. Журнал має право довести Твір до загального відома, у т.ч. розміщення Твору повністю або частково в мережі Інтернет на веб-сторінці наукового журналу та інших інформаційних ресурсах.
2. Журнал має право встановлювати умови прийому і опублікування Твору в збірнику. Редколегії належить виняткове право відбору або відхилення матеріалів. Матеріальний носій рукопису поверненню не підлягає.
3. Автор заявляє, що:
- він є автором (співавтором) Твору;
- авторські права на даний Твір не передавались раніше та не будуть передані в майбутньому третім особам;
- даний Твір не був раніше опублікований та не буде опублікований в іншому виданні до публікування його Журналом;
- він не порушив права інтелектуальної власності інших осіб. Якщо у Творі наведені матеріали інших осіб, за виключенням випадків цитування в обсязі, виправданому науковим, інформаційним або критичним характером Твору, використання таких матеріалів здійснюється Автором з дотриманням норм законодавства;
- він отримав усі необхідні дозволи на використання результатів, фактів та інших перейнятих матеріалів, правовласником яких є не він.
4. Автор надає згоду на передачу Журналом його особистих даних:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- відомості про наукову кваліфікацію (науковий ступінь, вчене звання);
- відомості про місце роботи та посаду;
- контактні дані авторів.