ОБҐРУНТУВАННЯ ВЕКТОРІВ ЗМІН СТРАТЕГІЧНО ОРІЄНТОВАНОГО ПІДПРИЄМСТВА
Аннотация
Мета. Удосконалити методичний підхід до визначення ключових векторів змін, які необхідні підприємству для підтримки стійкої конкурентної переваги в умовах високодинамічного бізнес-середовища.
Методика. Запропоновано методичний підхід, який розкриває етапи обґрунтування ключових векторів змін стратегічно орієнтованого підприємства, функціонуючого в мінливому бізнес-середовищі. Означені етапи виступають підґрунтям формування загального механізму управління стратегічними змінами на сучасному підприємстві. Кожний етап передбачає застосування певних аналітичних й управлінських методів та інструментів для послідовного та виваженого обґрунтування тих перетворень, які є найбільш важливими для стратегічного успіху підприємства на цій стадії розвитку.
Результати. Сформульовано етапи обґрунтування ключових векторів змін на підприємстві, які взаємопов’язані з діючою системою стратегічного управління підприємством. Наведено аналітичні результати найбільш значущих етапів для обґрунтування актуальних векторів змін на ПП «Український продукт» (м. Донецьк). Запропоновано перелік стратегічних змін для підприємства, який відображає найважливіші функціональні напрямки (вектори) доцільних перетворень.
Наукова новизна. Удосконалено методичний підхід до обґрунтування механізму управління стратегічними змінами в питаннях визначення ключових векторів змін стратегічно орієнтованого підприємства.
Ключові слова: стратегічні зміни, управління стратегічними змінами; компетенції підприємства, готовність до змін.
Библиографические ссылки
Ашмарина С.А. Управление изменениями / С.А. Ашмарина, Б.Н. Герасимов. – М.: Рид Групп, 2011. – С. 116-128.
Ashmarina, S.A. and Gerasimov, B.N. (2011), Upravlenie izmeneniami [Management change], Rid Groop, Moscow, Russia, рр. 116-128.
Ансофф И. Стратегический менеджмент: классическое издание / И. Ансофф. – СПб.: Питер, 2009. – С. 45-49.
Ansoff, I. (2009), Strategicheskij menedzhement [Strategic management], Piter, Sankt-Petersburg, Russia, pp. 45-49.
Тарасенко В. 64 стратегеми / В. Тарасенко. – К.: КНЕУ, 2005. – C. 34-37.
Tarasenko, V. (2005), 64 strategemy, [64 strategems] KNEU, Kiev, Ukraine.
Шнайдер Р. Управление реорганизациями компаний. Выбор стратегии внедрения изменений / Р. Шнайдер, П. Коллерет, П. Легри // Деловое совершенство. – 2003. − № 2. – С. 26-32.
Shnaider, R., Koleret, P. and Legri, P. (2003), “Manage the company's reorganization. Choosing strategies for implementing changes”, Delovoe sovershenstvo, no. 2, pp. 26-32.
Тренев Н.Н. Стратегическое управление / Н.Н. Тренев. – М.: Приор, 2002. – С. 156-159.
Trenev, N.N. (2002), Strategicheskoe upavlenie [Strategic management], Prior, Moscow, Russia, pp. 156-159.
Тревисани Д. Режиссура изменений / Д. Тревисани. – К.: Akvilon Plus, 2008. – С. 39-41.
Trevasani, D. (2008), Rezhissura izmenenii [Direction of the change], Akvilon Plus, Kiev, Ukraine, pp. 39-41.
Минцберг Г. Стратегическое сафари: Экскурсия по дебрям стратегического менеджмента / Г. Минцберг, Б.М. Альстранд. − М.: Альпина-Паблишер, 2013. – C. 134-135.
Minzberg, U. and Alstrand, B. (2013), Strategicheskoe safari [Strategic safari], Alpina Publisher, Moscow, Russia, pp. 134-135.
Томпсон А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа / А. Томпсон, А. Стрикленд; пер.с англ. – 12-е изд. – М.: Вильямс, 2003. – С. 14-18.
Tompson, A. and Striklend, A. (2003), Strategicheskii menedzhement: kontseptsii i situatsii dlia analiza [Strategic management: concepts and situations for analysis], Villiams, Moscow, Russia.
Шеремет М.А. Управление изменениями. Высшая школа менеджмента СПбГУ / М.А. Шеремет. – СПб.: ВШМ, 2010. – C. 24-28.
Sheremet, M.A. (2010), Upavlenie izmeneniami [Management change], VSHM, Sankt-Petersburg, Russia, pp. 24-28.
Широкова Г.В. Управление изменениями в российских компаниях. Высшая школа менеджмента СПбГУ / Г.В. Широкова. – 2-е изд. – СПб.: ВШМ, 2008. – С. 36-41.
Shirokova, G.V. (2008), Upavlenie izmeneniami v rossijskikh kompaniakh [Management change in russian company], VSHM, Sankt-Petersburg, Russia, pp. 36-41.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
1. Автор надає Журналу право на використання Твору наступними способами:
1.1. Використовувати Твір шляхом опублікування його в науковому журналі «Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського (серія «Економічні науки») мовою, що погоджена Автором і Журналом.
1.2. Переробляти, адаптувати або іншим чином змінювати Твір без порушення суті змісту.
1.3. Журнал має право довести Твір до загального відома, у т.ч. розміщення Твору повністю або частково в мережі Інтернет на веб-сторінці наукового журналу та інших інформаційних ресурсах.
2. Журнал має право встановлювати умови прийому і опублікування Твору в збірнику. Редколегії належить виняткове право відбору або відхилення матеріалів. Матеріальний носій рукопису поверненню не підлягає.
3. Автор заявляє, що:
- він є автором (співавтором) Твору;
- авторські права на даний Твір не передавались раніше та не будуть передані в майбутньому третім особам;
- даний Твір не був раніше опублікований та не буде опублікований в іншому виданні до публікування його Журналом;
- він не порушив права інтелектуальної власності інших осіб. Якщо у Творі наведені матеріали інших осіб, за виключенням випадків цитування в обсязі, виправданому науковим, інформаційним або критичним характером Твору, використання таких матеріалів здійснюється Автором з дотриманням норм законодавства;
- він отримав усі необхідні дозволи на використання результатів, фактів та інших перейнятих матеріалів, правовласником яких є не він.
4. Автор надає згоду на передачу Журналом його особистих даних:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- відомості про наукову кваліфікацію (науковий ступінь, вчене звання);
- відомості про місце роботи та посаду;
- контактні дані авторів.