ACADEMIC DISCIPLINE «ALTERNATIVE ENERGY»: A TUTORIAL ASPECT
Keywords:
energy resources, alternative energy, energy potential, competenciesAbstract
The necessity to update academic discipline contents taking into account international experience is shown. At the School of Ecology in the framework of British Council project «Alternative Energy: Education and Science» (implemented together with Keele University, UK) the course «Alternative Energy» was updated: new topics were included, new methods of teaching were introduced. The content of the course is presented in details. Due to up-dating students receive new competencies which allow them to solve complex problems and to be more competitive on the labour market.
References
Chevaillier T. Higher education and its clients: Institutional responses to changes in demand and in environment./ Higher Education. – 2002. – Vol. 33. – P. 303-308.
Philip Jennings New directions in renewable energy education / Renewable Energy. Volume 34, Issue 2, February 2009, Pages 435–439 (http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0960148108002115)
Bhattacharya S. C. Renewable energy education at the university level / Renewable Energy. Volume 22, Issues 1–3, January–March 2001, Pages 91–97 (http://www.sciencedirect.com/science/article/ pii/S0960148100000112)
Governance of Global Environmental Change: Towards a multidisciplinary discussion in tertiary environmental education (a short descrip-tion of the ReSET seminar). URL: http://reset.qualimet.net/mod/forum/discuss.php?d=3
Кулик М. І. Методичні аспекти розробки дисципліни «Renewable Еnergy Governance» // Проблеми сучасної освіти: збірник науково-методичних праць. – Харків: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. – Вип. 4. – С. 183 – 187.
Luke T. W. Education, environment and sustainability: what are the issues, where to intervene, what must be done? // Education Philosophy and Theory. 2001. – Vol. 22. – No. 2 – P. 187-201.
Master of Science «Environmental Sustainability and Green Technology». Course Handbook. – Keele University. – Електронний ресурс. Режим доступа: http://www.keele.ac.uk/regulations/
Варламов Г. Б. Теплоенергетика та екологія / Г. Б. Варламов, Г.М. Любчик, В. А. Маляренко. – Х.: Видавництво САГА, 2008. – 234 с.
Ігнатюк О. А. Модернізація змісту дисципліни «Основи управління в енергетиці» у фаховій підготовці енергетиків-менеджерів / О. А. Ігнатюк. // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2011. – №2. – С. 66 – 75.
Styles P., Westwood R., Toon S. 2012. Low Frequency Vibrations Generated by Wind Turbine Farms: Their effect on the CTBTO IMS station at Eskdalemuir, Scotland. EAGE. Електронний ресурс. Режим доступа: http://www.earthdoc.org/ publication/publicationdetails/?publication=61876
Westwood R., Toon S., Styles P. 2011. Studies of Vibrations from Wind Turbines in the Vicinity of the Eskdalemuir (AS104) IMS Station. Vienna: CTBTO. Електронний ресурс. Режим доступа: http://www.ctbto.org/specials/ctbt-science-and-technology-20118-10-june-2011-vienna-austria/ctbt-science-and-technology-2011/
Копыльцова С.Е. Опыт разработки и внедрения междисциплинарного курса в сфере высшего экологического образования «Внедрение экоинноваций в управление городской средой» / С. Е. Копыльцова, М. И. Кулик, М. А. Фалалеева, О. В. Хандогина, И. В. Шилова. // Электронный научный журнал НИУ ИТМО. Серия «Экономика и экологический менеджмент». 2014. № 2. – С. 230–248. Електронний ресурс. Режим доступа: http://economics.ihbt.ifmo.ru/file/article/10511.pdf.
Тітенко Г. В. Модернізація змісту дисципліни «Альтернативна енергетика» у фаховій підготовці екологів / Тітенко Г. В., Кулик М. І. // Збірник тез доповідей ХVІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування: освіта – наука – виробництво - 2014». м. Харків, 13–14 листопада 2014 р. – Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2014 – С. 81 – 84.
Управление в энергетике / С. П. Кундас, М. И. Кулик, О. А. Кучинский, Л. Молиторис, К. Павличкова и др.; под ред. д. т. н., проф. С. П. Кундаса. // Учебное пособие – Минск: МГЭУ им. А. Д. Сахарова, 2014. – 259 с.
Downloads
Issue
Section
License
Authors reserve the right of attribution for the submitted manuscript, while transferring to the Journal the right to publish the article under the Creative Commons Attribution License. This license allows free distribution of the published work under the condition of proper attribution of the original authors and the initial publication source (i.e. the Journal)Authors have the right to enter into separate agreements for additional non-exclusive distribution of the work in the form it was published in the Journal (such as publishing the article on the institutional website or as a part of a monograph), provided the original publication in this Journal is properly referenced
The Journal allows and encourages online publication of the manuscripts (such as on personal web pages), even when such a manuscript is still under editorial consideration, since it allows for a productive scientific discussion and better citation dynamics (see The Effect of Open Access).