НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ ГРАМАТИКИ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ НА ЗАСАДАХ КОГНІТИВНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Людмила Науменко Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0002-4325-1673
  • Яна Білик Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.3.03

Ключові слова:

когнітивний підхід, лінгводидактика, Active / Passive voice

Анотація

У статті розглядається поняття когнітивного підходу у його застосуванні у лінгводидактиці і розроблення на його засадах системи вправ для навчання учнів старших класів граматичної теми Active / Passive voice в англійській мові. 

Біографії авторів

Людмила Науменко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

професор кафедри методики викладання української та іноземних мов та літератур

Яна Білик, Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

магістр, спеціальність: «Українська та іноземна філологія: теорія та методика навчання»

Посилання

Zakon Ukrainy «Pro Osvitu» (The Law

of Ukraine «About Education») №2145-VIII,

09.2017. Verkhovna Rada of Ukraine

(UA). URL: https://zakon.rada.gov (Retrieved:

02.2019)

Navchalni Programy z Inozemnukh Mov dlia

Zagalnoosvitnikh Navchalnykh Zakladiv i Spetsializovanykh Shkil z Poglyblenym Vuvchenniam Inozemnykh Mov. 5–9 Klasy (Educational

Programmes in Foreign Languages for General Educational Establishments and Specialized

Schools with Profound Study of Foreign Languages. 5-9 Classes). Nakaz МОN Ukrainy

№804, 07.06.2017. URL: https://www.mon.gov.

ua (Retrieved: 03.02.2019)

Nova Ukrainska Shkola (The New Ukrainian

School). Ed. by Hryshchenko M. MON Ukraine,

134 p. Print

Melnyk, Rita A. (2017). Zastosuvannia Kognityvnogo Pidkhodu do Formuvannia Systemy

Vprav dlia Navchannia Fakhovoyi Leksyky Studentiv Nemovnykh Vyshiv (Teoretychniy Aspekt)

(The Application of Cognitive Approach to Developing a System of Exercises for Teaching Special

Lexis to Students of Non-language Higher Educational Establishments (Theoretical Aspect). Ars

Linguodidacticae, 1(1-2017), 56-61. Print

Langacker, Ronald W. (1987). Foundations of

Cognitive Grammar: Vol. 1. Theoretical Prerequisites. Stanford: Stanford University Press. 540 p.

Print

Langacker, Rona;d W. (1991). Foundations of

Cognitive Grammar: Vol. 2. Descriptive Application. Stanford: Stanford University Press. 628 p.

Print

Anderson, J. R., Budiu R., Reder L. (2001).

A theory of sentence memory as part of a general

memory. Journal of Memory and Language, №45.

P. 337-367. Print

Аvilkina, Zh. N. (2009). К Voprosu о Kognitivnom Podkhode v Obuchenii Inostrannym Yazykam. Pеdagogika і Psykhologiya (To the Question of Cognitive Approach to Teaching Foreign

Languages. Pedagogy and Psychology). Мinsk:

МDPU імia І.P.Shamiakina, №1(22). P. 108-113.

Print

Babinskaya, P. К. (2003). Коmmunikativnost

i Kоgnitivnost – Osnovnyye Kategorii Sovremennoi Metodiki Obucheniya Inostrannym Yazukam.

Nepreryvnoye Obucheniye Inostrannym Yazukam

(Communicativity and Cognitivism – Main Categories of Contemporary Methodology of Teaching Foreign Languages): Меtodologiya, Teoriya,

Praktika (Меthodology, Theory, Practice): Mаter.

Dokladov Меzhdynarodnoi Nauchno-Prakticheskoi Konferetsiyi. Мinsk: МGLU, 2003. Ch.1.

P.3-5. Print

Barsuk, S. L. Suchasni Pidkhody ta Pryntsypy Navchannia Angliyskoyi Movy Studentiv Vyshchykh Navchalnykh Zakladiv (Contemporary

Approaches and Principles to Teaching English

to Students of Higher Educational Establishments). URL: http://www.ps.kspu.edu (Retrieved:

02.2019)

Sitnov, Yu. А. (2005). Коmmunikativno-Kognitivnyi Podkhod k Razvitiyu Grammaticheskoi

Kompetentsiyi Studentov-Lingvistov (Communicative-Cognitive Approach to the Development

of Grammatical Competence of Students-Linguists): Аuthor’s thesis abstract of Dr. Pedagogical Sciences 13.00.02 Pedagogical Sciences.

Piatigorsk: PGLU, 36 p. Print

Vovk, O. I. (2012). Cognitive Approach to Language Teaching. European Researcher, V(35).

№11-3. р. 2056-2059. Print

Vovk, O. I. (2013). Systema Vprav z Formuvannia Коmmunikatyvno-Kognityvnoyi Kompetentnosti Maibutnikh Filologiv (A System of Exercises on Formation of Communicative-Cognitive

Competence of Future Philologists). Naukovi

Zapysky. Series: Pedagogy. №2, P. 139-144. Print

Bodnar, S. V. (2014). Kognityvnyi Pidkhid do

Formuvannia Leksychnoyi Kompetentnosti Studentiv Ekonomichnykh Spetsialnostei (Cognitive

Approach to Formation of Lexical Competence in

Students of Economic Specialties). Nauka i Osvita, №10. P. 34-38. Print

Меlnyk, Rita. А. (2014). Kognityvnyi Pidkhid

do Navchannia Spetsialnoyi Leksyky StudentivEkonomistiv (Cognitive Approach to Teaching

Special Lexis to Students-Economists). Naukovyyi Chasopys NPU imeni M.P.Dragomanova.

Series 5. Pedagogichni Nauky: Realiyi ta Perspektyvy, Issue.49. P. 124-129. Print

Naumenko, Liudmyla, Оlіynnyk, О. (2018).

Kognityvnyi Pidkhid u Navchanni Studentiv

Angliyskoyi Terminoleksyky Predmetnoyi Galuzi «Mіkroekonomika» (Cognitive Approach to

Teaching Students English Terminological Lexis of the Subject Field «Mіcroeconomics»).

Psycholinguistics, 24(2). P. 236-253. DOI: 10.31470/

-1797-2018-24-2-236-253 Print

Cognitive Linguistic Approaches to Teaching

Vocabulary and Phraseology (2008). Eds. F.Boers, S.Lindstromberg. Berlin, N.Y.: Mouton de

Gruyter, 396 p. Print

Wood, D. (2010). The Cognitive Vocabulary

Approaches to Word Learning. The English Journal. Vol. 100. №1, Sept. P. 100-107. Print

Borysova, N. (2016). Kognityvnyi Pidkhid pry

Zasvoyenni Studentamy Angliyskoyi Gramatyky

(Cognitive Approach at Mastering English Grammar by Students). Psycholinguistics, Issue 20(2),

P. 21-28. Print

Dyka, N. М., Оgar’, Yu. V. (2016). Realizatsiya Kognitivno-Коmunikatyvnoyi Metodyky

Navchannia Syntaksysu u Profilniyi Shkoli (Realization of Cognitive Communicative Methodology

of Teaching Syntax at the Specialized School).

Naukovi Zapysky Berdianskogo Derzhavnogo

Pedagogichnogo Universytetu. Pedagogichni

Nauky: Collection of scientific papers. Issue 1.

Berdiansk: FОP Тkаchuk О. V., P. 65-72. Print

Bielak, J., Pawlak, M. (2013). Applying Cognitive Grammar in the Foreign Language Classroom. Berlin: Springer, 295 p.

DOI: 10.1007/978-3-642-27455-8_5 Print

Drozdz G. (2011). Cognitive grammar tools

in teaching English tenses – the case of present

perfect. Linguistica Silesiana. №32, P. 213-228.

Print

Kermer, F. (2016). A Cognitive Grammar Approach to Teaching Tense and Aspect in L2 Context. Cambridge: Cambridge University Publishing. Print

Taylor, J. R. (2002). Cognitive Grammar. Oxford: Oxford University Press. Print

Тоkar, А., Liulko, М. Vazhlyvist Gramatyky

Angliyskoyi Movy ta Osoblyvosti yiyi Navchannia

(Importance of English Grammar and Perculiarities of its Teaching). URL: http://www.rusnauka.

com (Retrieved: 05.02.2019)

Vydra, О. H. (2011). Vikova ta Pedagogichna

Psykhologiya (Age and Pedagogical Psychology): Manual. Кyiv: Tsentr Uchbovoyi Literatury.

Print

Кutishenko, V. P. (2010). Vikova ta Pedagogichna Psykhologiya (Curs lektsiy): (Age and Pedagogical Psychology: Lecture course): Manual.

Кyiv: Tsentr Uchbovoyi Literatury, 128 p. Print

Pavelkiv, R. V. (2011). Vikova Psykhologiya

(Age Psychology): Textbook. Кyiv: Коndor,.

Shaffer, D. R., Kipp, K. (2014). Developmental psychology: childhood and adolescence. Australia, Brazil, Japan etc.: Wadsworth Cengage

Learning, Print

Cognitivnaya Psikhologiya. (2002). (Cognitive

Psychology). Ed. by V. N. Druzhinin, D. V. Ushakov. Мoscow: PЕR СE. Print

Osoblyvosti Zapamiatovuvannia v Ranniemu

yunatskomu vitsi (Perculiarities of Remembering

in Early Youth Age). Studopedia. URL: https://

www.studopedia.com.ua (Retrieved: 08.02.2019)

Vundt ,V. (1992). Vvedeniye v Psikhologiyu

(Introduction to Psychology). Мoscow: КоmКniga, Print

Social Cognition (2005). Ed. by D.L.Hamilton.

N.Y.: Psychology Press.

Rubinshtein, S. L. (2002). Osnovy Obshchei

Psikhologiyi (Fundamentals of General Psychology). Snt.Petersburg: Pitеr. Print

Podoliak, L. P. Psykhologiya Ranniogo Yunatstva (Psychology of Early Youth).

URL: http://www.psyh.kiev.ua (Retrieved:

02.2019)

Vekker, L. М. (1998). Psikholinguistica i Realnost: Edinaya Teoriya Psikhicheskikh Protsessov

(Psycholinguistics and Reality: Single Theory of

Psychic Processes). Мoscow: Smysl,. Print

Ratanova, Т. А., Domashenko, I. А. (2004).

Psikhologiya Obshchaya: Eksperimentalnaya

Psikhologiya (General Psychology: Experimental

Psychology): Manual. Мoscow: Flinta. Print

Piaget, Jean. (1966). The Psychology of the

Child. N.Y.: Basic Books. Print

Programa dlia Zagalnoosvitnikh Navchalnykh

Zakladiv. Inozemna Mova 10-11 Klasy. Riven

Standartu (Programme for General Educational

Establishments. Foreign Language 10–11 Classes. Standard Level) URL: https://www.mon.gov.

ua (Retrieved: 07.02.2019)

Каrp’yuk, О. D. (2011). English. 11 Class.

Textbook. Теrnopil: Аston,. Print

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-25

Як цитувати

Науменко, Л. . ., & Білик, Я. (2019). НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ ГРАМАТИКИ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ НА ЗАСАДАХ КОГНІТИВНОГО ПІДХОДУ. ARS LINGUODIDACTICAE, (3), 21–30. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.3.03

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ У СЕРЕДНІЙ ТА ВИЩІЙ ШКОЛАХ