ПОДОЛАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ БАР’ЄРІВ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В 6-МУ КЛАСІ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2021.7.01

Анотація

Стаття присвячена проблемі подолання комунікативних бар’єрів в учнів загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема 6 класу, під час вивчення іноземної мови і пошуку шляхів її розв’язання. Досліджено поняття «комунікативний бар’єр» і запропоновано власне трактування терміну. Визначено педагогічні і психологічні умови подолання труднощів іншомовного спілкування в учнів молодшого підліткового віку. З’ясовано, що використання методу гри на уроці сприяє підвищенню комунікативної діяльності учнів та зменшенню в них страху спілкування. Авторами запропоновано комплекс ігор для учнів 6 класу, спрямований на подолання в них комунікативних бар’єрів під час іншомовного спілкування. Ефективність розробленої методики було перевірено на практиці. Отримані результати засвідчили, що використання комунікативних ігор на уроках іноземної мови здійснює позитивний вплив на емоційний стан учнів, їхню комунікативну активність, вмотивовує процес навчання та сприяє набуттю комунікативного й соціального досвіду школярів.

Ключові слова: комунікативний бар`єр, іншомовне спілкування, комунікативна гра, учні 6 класу, середня школаСтаття присвячена проблемі подолання комунікативних бар’єрів в учнів загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема 6 класу, під час вивчення іноземної мови і пошуку шляхів її розв’язання. Досліджено
поняття «комунікативний бар’єр» і запропоновано власне трактування терміну. Визначено педагогічні
і психологічні умови подолання труднощів іншомовного спілкування в учнів молодшого підліткового віку.
З’ясовано, що використання методу гри на уроці сприяє підвищенню комунікативної діяльності учнів та
зменшенню в них страху спілкування. Авторами запропоновано комплекс ігор для учнів 6 класу, спрямований на подолання в них комунікативних бар’єрів під час іншомовного спілкування. Ефективність розробленої методики було перевірено на практиці. Отримані результати засвідчили, що використання
комунікативних ігор на уроках іноземної мови здійснює позитивний вплив на емоційний стан учнів, їхню
комунікативну активність, вмотивовує процес навчання та сприяє набуттю комунікативного й соціального досвіду школярів.
Ключові слова: комунікативний бар`єр, іншомовне спілкування, комунікативна гра, учні 6 класу, середня школа

Біографії авторів

Наталія Сорокіна, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент. Кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур, Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Вероніка Дяченко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Випускниця кафедри методики викладання української та іноземних мов
та літератур Інституту філології, Київського національного університету імені Тараса Шевченка

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-10

Як цитувати

Сорокіна, Н., & Дяченко, В. (2021). ПОДОЛАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ БАР’ЄРІВ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В 6-МУ КЛАСІ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ. ARS LINGUODIDACTICAE, (7), 4–11. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2021.7.01

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩІЙ ТА СЕРЕДНІЙ ШКОЛАХ