МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ УМІНЬ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2021.7.02

Анотація

Стаття присвячена дослідженню методичних засад формування умінь критичного мислення учнів середньої загальноосвітньої школи на уроках англійської мови. Актуальність проблеми зумовлена
викликами сьогодення, які пов’язані з необхідністю реформування шкільної освіти з метою створення
умов навчання, орієнтованого не на запам’ятовування, а на розвиток самостійного свідомого мислення
учнів. Критичне читання художніх текстів розглядається як ефективний засіб розвитку критичного мислення, що сприяє формуванню умінь вдумливої роботи з інформацією та, за своєю суттю, є не
що інше, як мислення в процесі читання. Автори статті обґрунтовують теоретичну модель формування умінь критичного мислення засобами художнього твору, яка базується на моделі персонального
зростання за Л. Кленфілд та узгоджується з таксономією когнітивних умінь Б. Блума. Автори також
пропонують розробку підсистеми вправ, що є практичною реалізацією запропонованої моделі. Підсистема включає три групи вправ, виконання яких залучає когнітивні процеси мислення, такі як: знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація, систематизація й оцінка,
тобто запропонована підсистема вправ сприяє розвитку вмінь критичного мислення.
Ключові слова: уміння критичного мислення, модель персонального зростання, художній твір

Біографії авторів

Вікторія Осідак, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент. Кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур, Інститут філології, Київський національний університет
імені Тараса Шевченка

Наталія Нестеренко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Випускниця кафедри методики викладання української та іноземних
мов та літератур Інституту філології, Київського національного університету імені Тараса Шевченка

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-10

Як цитувати

Осідак, В., & Нестеренко, Н. (2021). МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ УМІНЬ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ . ARS LINGUODIDACTICAE, (7), 13–23. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2021.7.02

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩІЙ ТА СЕРЕДНІЙ ШКОЛАХ