НАВЧАННЯ УЧНІВ 10 КЛАСУ АНГЛІЙСЬКОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ТВОРІВ ЖИВОПИСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.2.03

Ключові слова:

діалогічне мовлення, живопис, естетичне виховання, креативність, комунікативна діяльність, діалог, шкільна освіта

Анотація

У статті досліджено навчально-виховний потенціал засобів живопису в опануванні англійським діалогічним мовленням учнів 10 класу. Проаналізовані вітчизняні та іноземні праці, які підкреслюють важливість використання на уроках англійської мови завдань, націлених на розвиток діалогічного мовлення учнів. Доведено, що засоби живопису, застосовані на уроці, здатні мотивувати учнів до комунікативної діяльності, створити сприятливі умови для креативного та естетичного розвитку особистості, а також є засобом естетичного виховання старшокласників у процесі навчання англійської мови. Експериментальне дослідження виявило, що учням 10 класу подобається брати участь в діалогах на уроках англійської мови, проте існують труднощі, які впливають на ефективність розвитку умінь іншомовного діалогічного мовлення. Автори статті пропонують розроблений урок з навчання англійського діалогічного мовлення учнів 10 класу, у якому твори живопису організовують зміст мовлення, надають емоційного забарвлення спілкуванню учнів на уроці, мотивують формування діалогічних вмінь і навичок усного англійського мовлення, комунікативної діяльності.

Біографії авторів

Лариса Зязюн, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

доктор педагогічних наук, професор. Кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур, Навчально-науковий інститут філології

Анна Разбойнікова, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

магістрантка кафедри методики викладання української та іноземних мов та літератур Навчально-наукового інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Посилання

Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. McGraw-Hill.

Catterall, J. S. (2002). The arts and the transfer of learning. In R. Deasy (Ed.), Critical Links: Learning in the arts and student academic and social development, 151-157. Arts Education Partnership.

Chernysh, V. V. (2011). Zasoby formuvannia inshomovnoi kompetentsii u dialohichnomu movlenni. Inozemni movy [Means of formation of foreign language competence in dialogic speech. Foreign languages], 3, 15-22. Kyiv: KNLU.

Dmytrenko, O. V., Babash, L. V., Komarova, O. I. (2016). Shliakhy realizatsii estetychnoho vykhovannia na urokakh inozemnoi movy [Ways of implementing aesthetic education in foreign language lessons]. Imidzh suchasnoho pedahoha 6, 62-64 (in Ukrainian).

Efland, A. (2002). Art and cognition: Integrating the visual arts in the curriculum. Teachers College Press & Reston.

Eisner, E. (2002). The arts and the creation of mind. Yale University Press.

Howe, C. and Abedin, M. (2013). Classroom dialogue: a systematic review across four decades of research. Cambridge journal of education, 43:3, 325-356.

Jensen, E. (2001). Arts with the brain in mind. Association for supervision and curriculum development.

Khilko N. V. (2012). Navchannia dialohichnoho movlennia yak zasib rozvytku kreatyvnoho myslennia uchniv [Teaching dialogic speech as a means of developing students’ creative thinking]. Anhliiska mova ta literatura, 13 (347), 2–11 (in Ukrainian).

Kolodiazhna V. V. (2004). Navchannia dialohichnoho movlennia na urokakh anhliiskoi movy za komunikatyvnoiu metodykoiu [Teaching dialogue in an English classroom using the communicative method]. Anhliiska mova ta literatura, 5, 4 – 9 (in Ukrainian).

Lampert, N. (2006). Critical thinking dispositions as an outcome of art education. Study in Art Education, 47 (3), 215-228.

Lyle, S. (2008). Dialogic teaching: discussing theoretical contexts and reviewing evidence from classroom practice. Language and Education, 22 (3), 222-240.

Lynn, C. and Hartle, P. (2015). Arts Integration and Infusion Framework. Early Childhood Education Journal, 289–298.

Martynova R. Yu. (2004). Tsilisna zahalnometodychna model navchannia inozemnykh mov [A comprehensive model of teaching foreign languages]. Vyshcha shk.

Mercer, N. (2000). Words and minds: how we use language to think together. Routledge.

Mercer, N. and Howe, C. (2012). Explaining the dialogic process of teaching and learning: The value and potential of sociocultural theory. Learning, Culture and Social Interaction, 1, 12-21.

Nikolaieva S. Iu. (2008). Osnovy suchasnoi metodyky vykladannia inozemnykh mov [Basics of modern methods of teaching foreign languages]. Lenvit.

Nystrand, M., Gamoran, A., Kachur, R. and Prendergast, C. (1997). Opening dialogue: understanding the dynamics of language and learning in the English classroom. Language 74, 444. doi: 10.2307/417942

Piaget, J., & Cook, M. T. (1952). The origins of intelligence in children. International University Press.

Resnick, L. B., Asterhan, C. S. and Clarke, S. N. (2015). Socializing intelligence through academic talk and dialogue. American Educational Research Association.

Rooney, R. (2004). Arts-based teaching and learning. Review of the literature. VSA Arts and Rockville, MD: Westat.

Skliarenko N. K. (1999). Suchasni vymohy do vprav dlia formuvannia inshomovnykh movlennievykh navychok ta vmin. [Modern requirements to designing exercises for building foreign language speaking skills and abilities]. Inozemni movy, 3, 3-7.

Snow, C. E. (2014). Input to interaction to instruction: three key shifts in the history of child language research. J. Child Lang. 41, 117–123.

Stankevych N. (2010). Navchalnomovlennieva sytuatsiia u dialohichnomu movlenni: stratehiia modeliuvannia. Teoriia i praktyka vykladannia ukrainskoi movy yak inozemnoi [Learning and speaking situation in dialogic speech: modelling strategy. Theory and practice of teaching Ukrainian as a foreign language], 5, 53–60. (in Ukrainian).

Tokareva N. M., Shamne A. V. (2017). Vikova i pedahohichna psykholohiia. Pidruchnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv [Age-related and pedagogical psychology. The textbook for university students]. Kyiv.

Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Harvard University Press.

Wells, C. G. (1999). Dialogic inquiry: towards a sociocultural practice and theory of education. Cambridge University Press.

Zabolotska, O. O. (2011). Aktualni problemy metodyky vykladannia anhliiskoi movy. [Methodology issues of teaching English]. Pedahohichni nauky, 58, 98-104. KhDU.

Ziaziun L., Dziuba M. (2021). Formuvannia sotsiokulturnoi kompetentnosti zasobamy komiksiv na urokakh ukrainskoi movy v serednii shkoli [Using comics in a Ukrainian classroom to build sociocultural competence in secondary school students]. Ars Linguodidacticae, (7), 53–60.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-01

Як цитувати

Зязюн, Л., & Разбойнікова, А. (2023). НАВЧАННЯ УЧНІВ 10 КЛАСУ АНГЛІЙСЬКОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ТВОРІВ ЖИВОПИСУ. ARS LINGUODIDACTICAE, (10), 32–45. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2022.2.03

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩІЙ ТА СЕРЕДНІЙ ШКОЛАХ