СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТУ ЯК ЗАСІБ КОМУНІКАЦІЇ ПОЛІТИЧНОГО ЛІДЕРА (НА ПРИКЛАДІ СОЦМЕРЕЖ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ)

Автор(и)

  • Igor Parfeniuk

DOI:

https://doi.org/10.32461/2409-9805.2.2017.150208

Ключові слова:

соціальні мережі інтернету, політичні комунікації, інтернет-комунікації

Анотація

Мета роботи. У статті розглядається специфіка політичних комунікацій у соціальних мережах інтернету, надаються рекомендації щодо підвищення їхньої ефективності. Методологія дослідження полягає в застосуванні таких загальнонаукових методів, як: синтез, аналіз, порівняння, які дали змогу дослідити особливості, проблеми і можливості онлайнових соціальних мереж як засобу комунікації у політичній сфері. Для аналізу статистики сторінок соціальних мереж використовувалися такі сервіси як: http://likealyzer.com/, https://hitalama.com/, https://jagajam.com/, http://pr-cy.ru/social/. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в статті узагальнено знання про розвиток наукових досліджень соціальних мереж, здійснено аналіз сторінок соцмереж Президента України в контексті їхньої ефективності та ступеня впливу, розширено можливості щодо поліпшення інтернет-комунікацій за допомогою онлайнових соціальних мереж. Висновки. Соціальні мережі інтернету мають перспективи стати одним з найпотужніших інструментів у комунікації між політиком і потенційними виборцями, що зумовлює необхідність подальших наукових розвідок. Для підвищення ефективності комунікацій за допомогою онлайнових соціальних мереж політикам варто приділяти більше уваги засобам просування, активно спілкуватися, підтримувати зв’язок зі своїми цільовими аудиторіями, створити платформу для спільної роботи з виборцями, поширювати якісний контент, стимулювати відчуття спільної причетності до важливих справ.


Посилання

Агафонова Г. С. Доцільність використання SMM у оптимізації функціонування політичних

партій в Україні [Електронний ресурс] / Г. С. Агафонова // Політологічні записки. – 2013. – № 7. –

Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Polzap_2013_7_10.

Боднарчук О. В. Політична самоорганізація громадян України у соціальних мережах / О. В. Боднарчук

// Грані. – 2014. – № 6. – С. 121-125.

Денисюк С. Г. «Новімас-медіа» як чинник впливу на сучасні політичні комунікації / С. Г. Денисюк

// Гілея: науковий вісник. – 2015. – Вип. 94. – С. 395-398.

Дубняк К. В. Соціальні мережі Інтернет як засіб обміну інформацією / К. В. Дубняк // Держава

та регіони. Серія : Соціальні комунікації. – 2014. – № 3. – С. 122-126.

Іващук Л. Соціальні мережі Інтернету в сучасній політичній комунікації / Л. Іващук // Наук. праці

Нац. бібліотеки України ім. В. І. Вернадського / НАН України, Нац. б-ка Україниім. В. І. Вернадського,

Асоц. б-к України. – Київ, 2011. – Вип. 32. – С. 63–70.

Коноплицький С. М. Соціальні аспекти комунікації в мережі Інтернет: феноменологічний аналіз :

дис. канд. соціол. наук: 22.00.01 / НАН України; Інститут соціології. – К., 2006. – 154 c.

Морено Я. Л. Социометрия: эксперементальный метод и наука об обществе / Я. Л. Морено. –

Москва : Акад. проект, 2004. – 320 с.

Неприцька Т. І. Політична комунікація у соціальній мережі Facebook / Т. І. Неприцька // Гілея:

науковий вісник. – 2015. – Вип. 94. – С. 372-375.

Соціально-політичні настрої жителів України та рейтинг підтримки партій і політичних лідерів:

травень-червень 2016 року [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=r

eports&id=628.

Соціальні мережі інтернету як засіб комунікації політичного лідера... 65

Тоффлер Э. Третья волна / Э. Тоффлер. – Москва : АСТ, 1999. – 664 с.

Фісенко Т. В. Соціальні інтернет-мережі як засіб задоволення інформаційних потреб

[Електронний ресурс] // Наукові записки Інституту журналістики : науковий збірник. – К., 2010. – Т.41.

– С. 190-194. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/nzizh/2010_41/Fisenko.pdf.

Barnes J. A. Class committees in a Norwegian island parish / J. A. Barnes // Eugene Garfields, Ph.D.

– Mode of аccess: http:// garfield.library.upenn.edu/classics1987/A1987H444400001.pdf. – Title from the

screen.

Boyd D. M., Ellison. N. B. «Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship» // Journal

of Computer-Mediated Communication, 13 (1), article 11.– Mode of аccess:http://jcmc.indiana.edu/vol13/

issue1/boyd.ellison.html. – 2007.– Title from the screen.

Dutta S., Fraser M. «Throwing Sheep in the Boardroom: How Online Social Networking Will

Transform Your Life, Work and World. – 2008.

Suster M. Social Networking: the past / M. Suster // Tech Crunst. – Mode of аccess: http//techcrunch.

com/2010/12/03/social-networking-past. – Title from the screen.

Tapscott Don Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World. Jyvaskyla:

WSOYpro Oy, 2010, 256 p.

AghafonovaGh. S. (2013). The expediencyofusing SMM tooptimizethefunctioningofpoliticalpartiesin

Ukraine. Retrievedfrom: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Polzap_2013_7_10 [in Ukrainian].

Bodnarchuk O. V. (2014). Politicalself-organization of Ukrainian citizensinsocialnetworks. Ghrani, 6,

-125 [in Ukrainian].

Denysjuk S. Gh. (2015). «NewMassMedia»as a factorofinfluenceonmodernpoliticalcommunications.

Ghileja, 94, 395-398 [in Ukrainian].

Dubnjak K. V. (2014) Social networksofInternetas a meansofinformationexchange. Derzhava ta regiony,

, 122-126 [in Ukrainian].

Ivashhuk L. (2011) SocialInternetNetworksinmodernpoliticalcommunication.Nauk. praciNac.

bibliotekyUkrajinyim. V. I. Vernadsjkogho, 32, 63-70 [in Ukrainian].

Konoplycjkyj S. M. (2006) Socialaspectsofcommunicationonthe Internet: phenomenologicalanalysis.

Candidate’sthesis. Kyiv: NAN Ukrajiny; Instytutsociologhiji [in Ukrainian].

MorenoYa. L. (2004). Sociometry: experimental methodandthe science of society. Moskva : Akad.

Proekt [in Russian].

Neprycjka T. I. (2015). Political communicationinthe social network Facebook. Ghileja, 94, 372-375

[in Ukrainian].

Socio-politicalmood of Ukraini an people andrating of support of partiesand political leaders: May-

June 2016.Retrievedfrom: http://kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=628 [in Ukrainian].

Toffler E. (1999) Thirdwave. Moskva : AST [in Russian].

Fisenko T. V. SocialInternetNetworksas a way ofsatisfyinginformation needs. Retrievedfrom: http://

www.nbuv.gov.ua/portal/soc_ gum/nzizh/2010_41/Fisenko.pdf [in Ukrainian].

Barnes J. A. Classcommitteesin a Norwegianislandparish / J. A. Barnes // EugeneGarfields, Ph.D. –

Modeofаccess: http:// garfield.library.upenn.edu/classics1987/A1987H444400001.pdf. – Titlefromthescreen.

Boyd D. M., Ellison. N. B. «SocialNetworkSites: Definition, History, andScholarship» //

JournalofComputer-MediatedCommunication, 13 (1), article 11. – Modeofаccess: http://jcmc.indiana.edu/

vol13/issue1/boyd.ellison.html. – 2007. – Titlefromthescreen.

Dutta S., Fraser M. «ThrowingSheepintheBoardroom: How Online Social Networking WillTrans

form Your Life, Workand World. – 2008.

Suster M. Social Networking: thepast / M. Suster // Tech Crunst. – Modeofаccess: http//techcrunch.

com/2010/12/03/social-networking-past. – Titlefromthescreen.

TapscottDonGrownUpDigital: HowtheNetGenerationisChangingYourWorld. Jyvaskyla: WSOYproOy,

, 256 p.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті