ТУРИСТИЧНЕ БРЕНДУВАННЯ РАЙОНІВ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ: ЕТНОКУЛЬТУРНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.26565/2410-7360-2015-43-27Ключові слова:
розвиток туризму, етнокультурний туризм, райони Харківської області, місто Харків, бренд районуАнотація
У статті охарактеризовані основні ресурси етнічного та культурного туризму, наведена їх класифікація за внутрішнією структурою. Було виділено групу одиночних етнокультурних ресурсів, серед яких легенди, пісні, танці, топоніми та інше; та комплексні етнокультурні ресурси, серед яких мова, релігія та вірування, традиції, місцева кухня та інше. Проаналізована діяльність організацій, що займаються підтримкою розвитку етнокультурного туризму в районах Харківської області та Харкові. Проаналізовані етнокультурні особливості районів Харківської області та визначені подієві ресурси, об’єкти чи місця, що пов’язані з діяльність відомих етнофорів, що можуть стати туристичними брендами районів Харківської області. Складена аналітична таблиця можливих туристичних брендів районів Харківської області за групами етнокультурних ресурсів, серед яких відомі фестивалі та ярмарки, традиційні ремесла, легенди та інші елементи фольклору, традиційні будівлі, пам’ятки історії і культури.
Посилання
Balaganskaja, M.Ju. (2014). Rol' jetnokul'turnogo komponenta v formirovanii turisticheskogo produkta. Aviable at: http: //tourlib.net/books_tourism/balaganskaya.htm
Voskresenskij, V.Ju. (2006). Mezhdunarodnyj turizm: ucheb. posobie. M.: Juniti-Dana.
Gajduchenko, I. (2005). Sel'skij zelenyj turizm – al'ternativnyj vid zanjatosti dlja sel'skogo naselenija i otdyha dlja gorozhan. Aviable at: http: http ://www. vecherniy.kharkov.ua/news/1849/
Golikov, A.P. & Redin, V.I. (1993). Rekreacija, turizm, kraevedenie: o rekreac. vozmozhnostjah Har'kovshhiny, 91-95.
Klimov, A. (2002). Sel'skij turizm i prirodno-zapovednyj fond, 5/6, 41-43.
Kononenko, B.I. (2003). Bol'shoj tolkovyj slovar' po kul'turologii. M.: Veche 2000.
Levochkina, N.A. (2012). Turisticheskie brendy territorii: struktura i osobennosti. Rossijskoe predprinimatel'stvo, 20 (218), 152-158.
Nezdojminov, S.G. (2014). Brending turisticheskogo regiona. Vestnik PGU. Serija: Jekonomika, 4 (23), 78-85.
Nikiforova, G.Ju. (2011). Ocenka jeffektivnosti brendinga territorii. Rossijskoe predprinimatel'stvo, 10(58), 109-116.
Misticheskij tur po Har'kovskoj oblasti (2015). Aviable at: http://www.segodnya.ua/regions/kharkov/ misticheskiy-tur-po-harkovskoy-oblasti-podzemele-s-prizrakami-poiski-nlo-i-legenda-volchey-reki-625000.html
Durovich, A.P., Bondarenko, G.A. & Sergeeva, T.M. (2006). Organizacija turizma: uchebnoe posobie. Mn.: Novoe znanie.
Orlova, M.L. (2009). Resursi etnіchnogo turizmu regіonu: suspіl'no-geografіchna ocіnka (na materіalah Odes'koy oblastі). Extended abstract of candidate’s thesis.
Redіna, V.A. & Sіtalova O.O. (2005). Dovіdnik junogo kraєznavcja Harkіvshhini. Aviable at: http://xt.ht/oblast/
Sokolenko, A.V. (2013). Doslіdzhennja efektivnostі vikoristannja turists'ko-rekreacіjnogo potencіalu Harkіvs'koy oblastі na prikladі pam’jatok Verhn'osaltіvs'koy arheologіchnoy kul'turi: Geografіja, kartografіja, geografіchna osvіta: іstorіja, metodologіja, praktika: materіali mіzhnarodnoy naukovo-praktichnoy konferencіy (9-11.10.2014). Kiyv, Logos, 282-284.
Tretec'kij, V. (2005). Rozkrivaєmo turistichnij potencіal: [rozvitok kraєzn. turizmu na Harkіvshhinі]. Gubernіja, 6, 15.
Turistichnij ta kurortno-rekreacіjnij kompleks Harkіvs'koy oblastі: dovіd. Іnformacіja (2006). Harkiv: Hark. obl. derzh. admіn, 1, 182-183.
Shul'zhenko, L.S. (2000). Slobozhanshhina jak skladova chastina єdinogo turists'kogo prostoru. Zb. nauk. pr. Ser. Іstorіja ta geogr, 4, 237-245.
Harkіvs'kij іstorichnij muzej. Slobozhans'ki motivi. Etnografіja Slobіds'koy Ukrayni (2015). Aviable at: http://museum.kh.ua/exhibits/slobozhanski-motivi.html
Har'kovskij oblastnoj organizacionno-metodicheskij centr kul'tury i iskusstva (2015). Aviable at: http://www.cultura.kh.ua
Moscardo, G. (2015). Understanding Ethnic Tourists – the Tjapukai experience. Aviable at: http://www.rainforest-crc.jcu.edu.au
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 А. V. Sokolenko, A. V. Mazurova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).