Точність оцінювання фізичної підготовленості студенток закладів вищої освіти

Автор(и)

  • Володимир Михайлов Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0002-2517-6016
  • Юлія Коростильова Управління фізичної культури і спорту Міністерства оборони України, Україна https://orcid.org/0000-0001-8939-3530
  • Віталій Михайлов Управління фізичної культури і спорту Міністерства оборони України, Україна https://orcid.org/0000-0001-7935-7579

DOI:

https://doi.org/10.15391/si.2022-3.09

Ключові слова:

фізичне виховання, фізична підготовленість, рівні підготовленості, шкали оцінювання, студентки, рівняння лінійної і множинної регресії, коефіцієнти детермінації й апроксимації

Анотація

У дослідженні уклали і порівняли точність шкал оцінювання результатів у тестових вправах двох різних способів нарахування балів. Мета: підвищення точності оцінювання фізичної підготовленості студенток. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення; педагогічне тестування; метод лінійної інтерполяції; метод найменших квадратів; метод аналізу графіків; кореляційний і регресійний аналіз. Матеріал: якість шкал визначили за коефіцієнтами детермінації і середніми похибками апроксимації у відсотках. Ці показники отримали для параметрів шкал «результат-оцінка» і «оцінка-оцінка», а також для оцінювання фізичної підготовленості студенток 1-3 курсів (n=116). Результати: з’ясовано, що шкали чотирьох тестових вправ, в яких бали нараховані за рівняннями лінійної регресії, мають достатню точність і в середньому на 0,41±0,30 бали або на 15,6 % вище оцінюють фізичну підготовленість студенток, ніж шкали, які укладені за рівнями підготовки. Висновки: шкали, в яких бали виставлені за рівняннями лінійної регресії, були краще підібрані (D=99,70-100,00 %) і показали високу точність оцінювання (Ā=0,00-1,01 %). На протилежність цьому, шкали, в яких бали нараховані за рівнями підготовленості, при D=92,92-94,70 % і Ā=12,29-13,62 % оцінювали фізичну підготовленість студенток недостатньо точно (Ā=7,74 %). Встановлено, що за рівнянням множинної регресії можна визначити точність шкал, які оцінюють результати двома різними способами нарахування балів. Оцінки фізичної підготовленості студенток, що обчислені за рівнянням множинної регресії, співпадали з оцінками рівнянь лінійної регресії, на яких ці формули були отримані, з точністю до третього-другого знаку після коми. Рівняння множинної регресії, яке укладено за рівнями підготовленості, виставляє в середньому на 0,60±0,38 бали менше, ніж рівняння лінійної регресії.

Біографії авторів

Володимир Михайлов, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського

кандидат наук з фізичного виховання та спорту,
старший науковий співробітник навчально-наукового інституту фізичної культури та
спортивно-оздоровчих технологій

Юлія Коростильова, Управління фізичної культури і спорту Міністерства оборони України

кандидат наук з фізичного виховання та спорту,
спортсмен-інструктор Навчально-спортивної бази літніх видів спорту

Віталій Михайлов, Управління фізичної культури і спорту Міністерства оборони України

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Базака, Л.Н., & Разинков, А.И. (2015). Статистическая обработка данных в среде пакетов Statistica, EViews и MS Excel: метод. указания по выполнению лабораторных работ. Пинск : ПолесГУ.

Заневський, І.П. (2011). Точність шкал оцінювання рівня фізичного здоров’я. Частина 1. Інтер-та екстраполяція шкали оцінювання. Фізична активність, здоров’я і спорт. 2 (4), 8-19.

Зациорский, В.М. (Eds.). (1979). Основы спортивной метрологии. М. : ФиС.

Квєтний, Р.Н., Богач, І.В., Бойко, О.Р., Софина, О.Ю., & Шушура, О.М., & Квєтний, Р.Н. (Ed). (2012). Комп’ютерне моделювання систем та процесів. Методи обчислень. Частина 1 : навч. посіб. Вінниця : ВНТУ.

Кравченко, Л.М., & Кравченко, Н.В. (2015). Практикум з метрологічного контролю у фізичному вихованні: навч.-метод. посіб. Бердянськ : БДПУ.

Лакин, Г.Ф. (1973). Биометрия : учебн. пособ. для универ. и пед. ин-тов. М. : Высшая школа.

Лакин, Г.Ф. (1990). Биометрия : учеб. пособ. для студентов биолог. спец. высш. учеб. заведений. М. : Высшая школа.

Лещинський, О.Л., Рязанцева, В.В., Юнькова, О.О., Юртин, І.І., & Юнькова, О.О. (Ed). (2009). Практикум з економетрії: навч. посіб. К. : ДП «Вид. дім «Персонал».

Малова, Н.Н. (2017). Об одном подходе к расчету средней ошибки аппроксимации регрессионных моделей. Международный технико-экономический журнал, 5, 54-57.

Михайлов, Віт.В., Михайлов, Вол.В., & Коростильова, Ю.С. (2015). Взаємозв’язок та динаміка складових оздоровчої ефективності фізичного виховання студенток ВНЗ. Сучасні технології в галузі фізичного виховання та спорту: збірн. наук. праць IX міжн. наук.-метод. конф. Вип. 9, НАНГУ (27 листопада 2015 р. м. Харків), 149-162.http://avv.gov/ua.

Михайлов, Віт.В., Михайлов, Вол.В., & Коростильова, Ю.С. (2019). Застосування рівнянь регресії для оцінювання ефективності виконання тестових вправ у фізичному вихованні студентів закладів вищої освіти. Спортивні ігри, 4 (14), 35-47. doi: 10.15391/si.2019-3.05.

Михайлов, Віт.В., Михайлов, Вол.В., & Коростильова, Ю.С. (2020). Точність шкал оцінювання результатів у тестових вправах за рівняннями лінійної регресії і за рівнями фізичної підготовленості студентів закладів вищої освіти. Спортивні ігри, 4 (18), 44-59. doi: 10.15391/si.2020-4.05.

Начинская, С.В. (2012) Спортивная метрология : учебник для студ. учреждений высш. проф. образования. – 4-е изд., стер. М. : «Академия».

Рогачев, А.Ф., & Мелихова, Е.В. (2014). Эконометрика : учеб. пособие. Волгоград : ФГБОУ ВПО Волгоградский ГТУ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-08

Як цитувати

Михайлов, . В., Коростильова, . Ю., & Михайлов, . В. (2023). Точність оцінювання фізичної підготовленості студенток закладів вищої освіти . Спортивні ігри, (3(25), 97–113. https://doi.org/10.15391/si.2022-3.09

Номер

Розділ

Статті