Жіночі образи в здобутках ілюстраторів, оформлювачів книг, журналів: ХХ століття

Автор(и)

  • Victoria Cheban Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147389

Ключові слова:

портрет, образ, контраст, жіноче тіло, жіноча доля, фігура, костюм, проблематика

Анотація

Мета статті – вивчення особливостей і тонкощів зовнішності дівчат «з обкладинки» ХХ століття, зокрема: чим відрізнялися і що спільного було в зображеннях українських та зарубіжних майстрів у роботі над обкладинкою книг, журналів; визначення того, які саме функції виконує жіночий образ в Україні та інших країнах на обкладинках видань. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні культурологічного, структурного, компаративного, аналітичного методів у дослідженні жіночих образів у здобутках ілюстраторів, оформлювачів книг, журналів XX сторіччя. Наукова новизна складається в розширенні уявлення про жіночі образи у зображенні на обкладинках книг, ілюстрацій до статей, в журналах ХХ століття. Порівняльний аналіз образів українських дівчат і зарубіжних дає нам уявлення про різний рівень розвитку та самодостатності жінок того часу. Висновки. Розглянуто і виділено низку характеристик і особливостей у зображенні жіночого образу українських жінок та американських. Сформований особливий тип (типи) репрезентації жіночого тіла дає змогу можна визначити основні типи зображення жінок на картинах, обкладинках та ілюстраціях у книгах в загальних рисах.

Біографія автора

Victoria Cheban, Київський національний університет культури і мистецтв

аспірантка

Посилання

Bjelova, O. Ju. (1997). Arts history. Moscow: “Akvarium” publishing house.

Benjamin. (1996). Art work in epoch of his technical reproducibility: Selected essay. Moscow.

Gholubovych, K. (1985). Enjoyment with space: new image. New literary review, 39, 373-385.

Ghudova, M. Ju. (2010). Female glossy magazines: chronotope of imaginary daily life. Monograph. Yekaterinburgh: Publishing house of Ural University.

Molj, A. (1986). Art futurology. About role of kitsch and copy in social and aesthetic development. In V. Ju. Borev & A. Kovalenko (Eds.), Culture and mass communication. Moscow.

Ryklin, M. (1992). Terrorologiki. Moscow: Tartu.

Syksus, E. (1995). Woman – body – text. Art magazine, 6, 32-35.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-29

Номер

Розділ

Культурологія