Спадкоємність в історії гітарного виконавства
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147614Ключові слова:
музикознавство, виконавське мистецтво, технології виконавської музичної творчості, технологічні засоби мистецтва виконання, гітара.Анотація
Мета роботи. Виявлення спадкоємності, процесу виникнення елементів технології творчості в історії мистецтва гітарного виконавства. Методологія дослідження - системний підхід до вивчення історії музичного виконавства; культурологічний та музикознавчий методи аналізу для виявлення історичної спадкоємності технології елементів виконання. Наукова новизна. Вводяться в аналіз структури виконавської гітарної музичної творчості системоутворюючі поняття «технологія» і «технологічний процес». З позиції цих понять аналізується поява в гітарному виконавському мистецтві нових способів, прийомів звуковидобування, технологій управління тембром і виразністю звукової лінії, окремих звуків і акордів. Висновки. Аналіз різних сторін технології гітарного виконавства в історичному аспекті виявляє два напрямки практичної значущості такого аналізу -1) дозволяє співвіднести прийоми і способи звуковидобування з традиціями епохи створення творів; 2) допомагає виключити в методиці освоєння гітарного виконавства невластиві даному твору стильові особливості.Посилання
Бурханов А. Неизвестное о «твореньице» Хуана Карлоса Амата, испанской гитаре, бандоле и многом другом / А. Бурханов // Старинная музыка. – 2012. – № 3-4 (57-58). - С. 38 – 60.
Давыдов Н.А. Теоретические основы формирования исполнительского мастерства баяниста (аккордеониста) / Н.А. Давыдов. – К. : Волинська обласна друкарня, 2006. – 308 с.
Михайленко М.П. Методика викладання гри на шестиструнній гітарі / М. П. Михайленко – К. : Книга, 2003. – 248 с.
Михайленко Н.П. Методология исполнительского мастерства гитариста / Н.П. Михайленко – Ровно, 2009. – 241 с.
Шевырёв А.В. Технология творческого решения проблем (эвристический подход). Книга вторая. Техника творчества / А.В. Шевырёв. – Белгород: Крестьянское дело, 1995. – 208 с.
Шерман Н. Формирование равномерно-темперированного строя / Н. Шерман – М. : Музыка, 1964. – 120 с.
Ямпольский И. М. Никколо Паганини / И. М. Ямпольский - М. : Музгиз. 1961. – 380 с.
Ямпольский И. М. Паганини – гитарист. Избранные исследования и статьи / И.М. Ямпольский – М. : Советский композитор, 1985. – 278 с.
Aguado D.D. Methode complete pour la guitare / D.D. Aguado – Public en Espagnol: F. de Fossa, 1826.
Moretti F. Principios para tocar la guitara de seis ordines, precedidos de los elementos generales de la musica / F. Moretti – Madrid: en la imperanta de Sansha, 1807. – 113 p.
Sanz Gaspar. Instruccion de musica sobre la guitarra española; y metodo de primeros rudimentos, hasta tanerla con destreza / Gaspar Sanz – Zaragoca, 1674. – 55 p.
Sor F. Methode pour la guitare / F. Sor – Paris: Marchands de Musique, 1830. – 88 p.
Burkhanov, A. ( 2012). Unknown about the "creature" Juan Carlos Amat, Spanish guitar, bandol and many other things. Starinnaya muzyka, 3-4, 57-58 [in Russian].
Davydov, N. (2006). Theoretical foundations of the performing skills of bayanist (accordionist). Kiev: Volinska oblasna drukarnya [in Russian].
Mikhaylenko, M.P. (2003). The Method of the Gri's Writing for the Six-Stringed Guitar. Kiev: "Kniga" [in Ukrainian].
Mikhaylenko, N.P. (2009). Methodology of the performing skills of the guitarist. Kiev: "Rovno" [in Russian].
Shevyrev, A.V. (1995). Technology of creative problem solving (heuristic approach). The second book. Echnique of creativity. Belgorod: "Krestyanskoe delo" [in Russian].
Sherman, N. (1964). Formation of a uniformly tempered system. Moskva: Muzyka [in Russian].
Yampolsky, I.M. (1961). Niccolo Paganini. Moskva: Muzgiz [in Russian].
Yampolsky, I.M. (1985). Paganini – guitarist. Selected researches and articles. Moskva : Sovetskiy kompozitor [in Russian].
Aguado, D.D. (1826). Methode complete pour la guitare. Public en Espagnol: F. de Fossa [in Spanish].
Moretti, F. (1807). Principios para tocar la guitara de seis ordines, precedidos de los elementos generales de la musica. Madrid: en la imperanta de Sansha [in Spanish].
Sanz, Gaspar (1674). Instruccion de musica sobre la guitarra espanola; y metodo de primeros rudimentos, hasta tanerla con destreza. Zaragoca: Compuesto por el licenciato Gaspar Sanz [in Spanish].
Sor, F. (1830). Methode pour la guitare. Paris: Marchands de Musique [in French].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.