Спадкоємність в історії гітарного виконавства

Автор(и)

  • Елена Олеговна Дроздова Київський інститут музики імені Р. М. Глієра, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.147614

Ключові слова:

музикознавство, виконавське мистецтво, технології виконавської музичної творчості, технологічні засоби мистецтва виконання, гітара.

Анотація

Мета роботи.  Виявлення спадкоємності, процесу виникнення елементів технології творчості в історії мистецтва гітарного виконавства.  Методологія дослідження - системний підхід до вивчення історії музичного виконавства;  культурологічний та музикознавчий методи аналізу для виявлення історичної спадкоємності технології елементів виконання.  Наукова новизна.  Вводяться в аналіз структури виконавської гітарної музичної творчості системоутворюючі поняття «технологія» і «технологічний процес». З позиції цих понять аналізується поява в гітарному виконавському мистецтві нових способів, прийомів звуковидобування, технологій управління тембром і виразністю звукової лінії, окремих звуків і акордів.  Висновки.  Аналіз різних сторін технології гітарного виконавства в історичному аспекті виявляє два напрямки практичної значущості такого аналізу -1) дозволяє співвіднести прийоми і способи звуковидобування з традиціями епохи створення творів;  2) допомагає виключити в методиці освоєння гітарного виконавства невластиві даному твору стильові особливості. 

Біографія автора

Елена Олеговна Дроздова, Київський інститут музики імені Р. М. Глієра

викладач - методист

Посилання

Бурханов А. Неизвестное о «твореньице» Хуана Карлоса Амата, испанской гитаре, бандоле и многом другом / А. Бурханов // Старинная музыка. – 2012. – № 3-4 (57-58). - С. 38 – 60.

Давыдов Н.А. Теоретические основы формирования исполнительского мастерства баяниста (аккордеониста) / Н.А. Давыдов. – К. : Волинська обласна друкарня, 2006. – 308 с.

Михайленко М.П. Методика викладання гри на шестиструнній гітарі / М. П. Михайленко – К. : Книга, 2003. – 248 с.

Михайленко Н.П. Методология исполнительского мастерства гитариста / Н.П. Михайленко – Ровно, 2009. – 241 с.

Шевырёв А.В. Технология творческого решения проблем (эвристический подход). Книга вторая. Техника творчества / А.В. Шевырёв. – Белгород: Крестьянское дело, 1995. – 208 с.

Шерман Н. Формирование равномерно-темперированного строя / Н. Шерман – М. : Музыка, 1964. – 120 с.

Ямпольский И. М. Никколо Паганини / И. М. Ямпольский - М. : Музгиз. 1961. – 380 с.

Ямпольский И. М. Паганини – гитарист. Избранные исследования и статьи / И.М. Ямпольский – М. : Советский композитор, 1985. – 278 с.

Aguado D.D. Methode complete pour la guitare / D.D. Aguado – Public en Espagnol: F. de Fossa, 1826.

Moretti F. Principios para tocar la guitara de seis ordines, precedidos de los elementos generales de la musica / F. Moretti – Madrid: en la imperanta de Sansha, 1807. – 113 p.

Sanz Gaspar. Instruccion de musica sobre la guitarra española; y metodo de primeros rudimentos, hasta tanerla con destreza / Gaspar Sanz – Zaragoca, 1674. – 55 p.

Sor F. Methode pour la guitare / F. Sor – Paris: Marchands de Musique, 1830. – 88 p.

Burkhanov, A. ( 2012). Unknown about the "creature" Juan Carlos Amat, Spanish guitar, bandol and many other things. Starinnaya muzyka, 3-4, 57-58 [in Russian].

Davydov, N. (2006). Theoretical foundations of the performing skills of bayanist (accordionist). Kiev: Volinska oblasna drukarnya [in Russian].

Mikhaylenko, M.P. (2003). The Method of the Gri's Writing for the Six-Stringed Guitar. Kiev: "Kniga" [in Ukrainian].

Mikhaylenko, N.P. (2009). Methodology of the performing skills of the guitarist. Kiev: "Rovno" [in Russian].

Shevyrev, A.V. (1995). Technology of creative problem solving (heuristic approach). The second book. Echnique of creativity. Belgorod: "Krestyanskoe delo" [in Russian].

Sherman, N. (1964). Formation of a uniformly tempered system. Moskva: Muzyka [in Russian].

Yampolsky, I.M. (1961). Niccolo Paganini. Moskva: Muzgiz [in Russian].

Yampolsky, I.M. (1985). Paganini – guitarist. Selected researches and articles. Moskva : Sovetskiy kompozitor [in Russian].

Aguado, D.D. (1826). Methode complete pour la guitare. Public en Espagnol: F. de Fossa [in Spanish].

Moretti, F. (1807). Principios para tocar la guitara de seis ordines, precedidos de los elementos generales de la musica. Madrid: en la imperanta de Sansha [in Spanish].

Sanz, Gaspar (1674). Instruccion de musica sobre la guitarra espanola; y metodo de primeros rudimentos, hasta tanerla con destreza. Zaragoca: Compuesto por el licenciato Gaspar Sanz [in Spanish].

Sor, F. (1830). Methode pour la guitare. Paris: Marchands de Musique [in French].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-08-29

Номер

Розділ

Мистецтвознавство