Культурологічний вимір аранжування сучасного медіадискурсу
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166898Ключові слова:
фан-культура, культура конвергенції, культура співучасті, фанатські спільноти, нові медіа, медіадискурс, медіаконвергенція, трансмедійна розповідь.Анотація
Метою представленого дослідження є вивчення процесу аранжування сучасного медіадискурсу крізь призму культури співучасті. Об’єктом дослідження постає феномен сучасного медіадискурсу, а предметом безпосереднього аналізу – його культурологічний аспект. Медіадискурс визначено як лінгво-соціо-культурний феномен і тип комунікації з характерним контекстом комунікування. Основну увагу у дослідженні приділено культурному виміру фан-досліджень як інноваційній методології аналізу домінантних рис фанатської культури загалом і визначення впливу різних принципів культури співучасті на процес аранжування сучасного медіадискурсу зокрема. Наукова новизна обумовлена новим поглядом на процес аранжування медіадискурсу крізь призму фанатської творчості. Саме тому дослідження сфокусоване на таких поняттях, як: фанат, медіа, медіаконвергенція, медіадискурс і трансмедійна розповідь. Фанат у межах дослідження ідентифікується як особа, що демонструє захоплення популярною медіапродукцією впродовж тривалого часу. “Нові” медіа автори протиставляють “старим”, надаючи їхні розгорнуті характеристики. Як невід’ємна частина медіадискурсу розглядається медіаконвергенція, що передбачає інтеграцію різних медіаплатформ. Висновки підкреслюють, що саме медіаконвергенція робить сучасне життя більш інтерактивним та заохочує фанатську аудиторію до участі у формуванні сучасного медіадискурсу. Отже, процес аранжування останнього головним чином асоціюється з появою мультимедійних платформ і залученням аудиторії до продукування та споживання медіаконтенту, фрагменти якого розташовані по різних медіаплатформах.
Посилання
Ang, I. (1991). Desperately Seeking the Audience. London: Routledge [in English].
Dena, C. (2004). Current state of cross media storytelling. Preliminary observations for future design. European Information Systems Technologies Event, The Hague, Netherlands. Retrieved from http://www.christydena.com/Docs/DENA_CrossMediaObservations.pdf [in English].
Fiske, J (1992). The Cultural Economy of Fandom. Routledge, Softcover [in English].
Gillespie, N (1999). All Culture, All the Time. Reason. Retrieved July 06, 2018 from https://reason.com/archives/1999/04/01/all-culture-all-the-time [in English].
Guillory, J (2010). Genesis of the Media Concept. Critical Inquiry, 36 (2), 321-362. DOI: 10.1086/648528 [in English].
Hills, M (2002). Fan Cultures. New York: Routledge [in English].
Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York: New York University Press [in English].
Jenkins, H (2003). Transmedia Storytelling. Technology Review. Retrieved July 06, 2018 from http://www.technologyreview.com/news/401760/transmedia-storytelling [in English].
Jenkins, H. (2004). The Cultural Logic of Media Convergence. International Journal of Cultural Studies. 7 (1), 33-43 https://doi.org/10.1177/1367877904040603 [in English].
Jenkins, H (1992). Textual poachers: Television, fans, and participatory culture. New York: Routledge [in English].
Lemke, J (2005). Textual politics: Discourse and social dynamics. Taylor & Francis [in English].
Meers, P. (2006) ‘Fandom en Blockbusters. Aanzet tot een typologie van Lord of the Rings-fans’ Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 34(1), 69-87 [in English].
Usher, N (2010). Why spreadable doesn’t equal viral: A conversation with Henry Jenkins. Nieman Journalism Lab. NOV. 23. Retrieved July 06, 2018 from http://www.niemanlab.org/2010/11/why-spreadable-doesnt-equal-viral-a-conversation-with-henry-jenkins/ [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.