Культурологічний вимір аранжування сучасного медіадискурсу

Автор(и)

  • Mariia Kuznetsova Запорізький національний технічний університет, Ukraine
  • Ievgenia Chetvertak Запорізький національний технічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2019.166898

Ключові слова:

фан-культура, культура конвергенції, культура співучасті, фанатські спільноти, нові медіа, медіадискурс, медіаконвергенція, трансмедійна розповідь.

Анотація

Метою представленого дослідження є вивчення процесу аранжування сучасного медіадискурсу крізь призму культури співучасті. Об’єктом дослідження постає феномен сучасного медіадискурсу, а предметом безпосереднього аналізу – його культурологічний аспект. Медіадискурс визначено як лінгво-соціо-культурний феномен і тип комунікації з характерним контекстом комунікування. Основну увагу у дослідженні приділено культурному виміру фан-досліджень як інноваційній методології аналізу домінантних рис фанатської культури загалом і визначення впливу різних принципів культури співучасті на процес аранжування сучасного медіадискурсу зокрема. Наукова новизна обумовлена новим поглядом на процес аранжування медіадискурсу крізь призму фанатської творчості. Саме тому дослідження сфокусоване на таких поняттях, як: фанат, медіа, медіаконвергенція, медіадискурс і трансмедійна розповідь. Фанат у межах дослідження ідентифікується як особа, що демонструє захоплення популярною медіапродукцією впродовж тривалого часу. “Нові” медіа автори протиставляють “старим”, надаючи їхні розгорнуті характеристики. Як невід’ємна частина медіадискурсу розглядається медіаконвергенція, що передбачає інтеграцію різних медіаплатформ. Висновки підкреслюють, що саме медіаконвергенція робить сучасне життя більш інтерактивним та заохочує фанатську аудиторію до участі у формуванні сучасного медіадискурсу. Отже, процес аранжування останнього головним чином асоціюється з появою мультимедійних платформ і залученням аудиторії до продукування та споживання медіаконтенту, фрагменти якого розташовані по різних медіаплатформах.

Біографії авторів

Mariia Kuznetsova, Запорізький національний технічний університет

кандидат філологічних наук, доцент  кафедри теорії та практики перекладу

Ievgenia Chetvertak, Запорізький національний технічний університет

кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії та практики перекладу

Посилання

Ang, I. (1991). Desperately Seeking the Audience. London: Routledge [in English].

Dena, C. (2004). Current state of cross media storytelling. Preliminary observations for future design. European Information Systems Technologies Event, The Hague, Netherlands. Retrieved from http://www.christydena.com/Docs/DENA_CrossMediaObservations.pdf [in English].

Fiske, J (1992). The Cultural Economy of Fandom. Routledge, Softcover [in English].

Gillespie, N (1999). All Culture, All the Time. Reason. Retrieved July 06, 2018 from https://reason.com/archives/1999/04/01/all-culture-all-the-time [in English].

Guillory, J (2010). Genesis of the Media Concept. Critical Inquiry, 36 (2), 321-362. DOI: 10.1086/648528 [in English].

Hills, M (2002). Fan Cultures. New York: Routledge [in English].

Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York: New York University Press [in English].

Jenkins, H (2003). Transmedia Storytelling. Technology Review. Retrieved July 06, 2018 from http://www.technologyreview.com/news/401760/transmedia-storytelling [in English].

Jenkins, H. (2004). The Cultural Logic of Media Convergence. International Journal of Cultural Studies. 7 (1), 33-43 https://doi.org/10.1177/1367877904040603 [in English].

Jenkins, H (1992). Textual poachers: Television, fans, and participatory culture. New York: Routledge [in English].

Lemke, J (2005). Textual politics: Discourse and social dynamics. Taylor & Francis [in English].

Meers, P. (2006) ‘Fandom en Blockbusters. Aanzet tot een typologie van Lord of the Rings-fans’ Tijdschrift voor Communicatiewetenschap, 34(1), 69-87 [in English].

Usher, N (2010). Why spreadable doesn’t equal viral: A conversation with Henry Jenkins. Nieman Journalism Lab. NOV. 23. Retrieved July 06, 2018 from http://www.niemanlab.org/2010/11/why-spreadable-doesnt-equal-viral-a-conversation-with-henry-jenkins/ [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-01-22

Номер

Розділ

Культурологія