SOCIO-CULTURAL COMPETENCE IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.171859Ключові слова:
interculturalism, socio-cultural competence, foreign culture, communication, cognitive, tolerance, cross-cultural.Анотація
Abstract. This article is devoted to the problem of integrating socio-cultural components into teaching and upbringing through foreign languages. The aim of teaching a foreign language means not only acquiring communication skill but also forming cultural and linguistic personality. This fact causes the emergence of new concepts in foreign language teaching e.g. concepts of intercultural communication and socio-cultural learning. The main aim of any communication is to be understood by interlocutor. The effectiveness of this process is directly dependent on the reached level of mutual understanding between communicants. To achieve this aim partners should have the willingness and capacity to form dialogue of cultures which presupposes the existence of a socio-cultural competence. Sociocultural competence includes knowledge about values, beliefs, behavior patterns, customs, traditions, language and cultural achievements peculiar to society. This competence occurs in the framework of socio-cultural education and training, i.e. in the process of personalizing the culture and national traditions of the studied language
country.
Keywords: interculturalism, socio-cultural competence, foreign culture, communication, cognitive, tolerance, cross-cultural.
Посилання
Vartanov, A.V. (2003) "From teaching foreign languages to teaching foreign languages and cultures". Foreign
language at school. - №2, pages 21-25.
Safonova, V. V. (1999) "Socio-cultural approach to teaching foreign languages".- Moscow: Higher School,
Amscort International.
Dulganova, V.N. (2004) "Role of pragmatics in intercultural communication". Russian-German forum. - Ulan-
Ude: BGU-Verlag. p. 82-83.
Weinert, F.E. (2001): "Concept of competence: A conceptual clarification". Defining and selecting key
competencies. Seattle: Hogrefe, pg. 45-66.
Leclercq, J.- M. (2003) "Facets of interculturality in education". Responses to violence in everyday life in a
democratic society. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
Byram, M; Nichols, A. & Stevens, D. (Eds.) (2009) "Developing Intercultural Competence in Practice". Great
Britain: Cromwell Press.
Safina, R., Amurskaja, O. (2017) "The technology of development of intercultural competence at Russian and
foreign universities". European Proceedings of Social and Behavioral Sciences. August 2017. pg.727-735.
Khasanova Oxana V., Karimova Anna A., (2016) "Esl Teacher Professional Self-development Within Lifelong
Educational Environment". IFTE 2016 - 2nd international forum on teacher education. - 2016. - Vol.12. - P.60-66.
Tarasova F.Kh., Kormiltseva A.L. (2016) The Gender Marked Phraseological Units Coding Female
Intelligence in the Russian and English Languages IEJME-Mathematics Education – IEJME Article,
November,2016.179pp. 2015-2024
Mahajan, M. M., & Raghuwanshi, P. B. (2017). Ultrasonic studies of N-(2-hydroxybenzylidene)-3-substituted
pyridine-2-amine Schiff bases in binary mixture of 1, 4-dioxane-water at 293, 297 and 300 K. International Journal of
Engineering, Science and Mathematics, 6(1), 35-44.
Solnyshkina M.I, N. Solovova, E. V. Harkova, A. S. Kiselnikov (2016) "Language Assessment course:
Structure, Delivery and Learning Outcomes". International Journal of Environmental & Science Education. - Volume 11. (Issue 6), pp.1223- 1229.
Elgueta, Martín Quintana, et al. "Contexto y desafíos en Formación de profesores, Universidad de Los Lagos,
Chile." Opción 34.86 (2018): 450-480.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.