THE EVALUATION OF THE ART OF PERSIAN PAINTING (FROM THE BEGINNING TO THE ADVENT OF ISLAM)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2018.175170Анотація
Abstract. Painting is the manifestation of expression, yearning heart, attitude and worldview represents of a
territory people; hence it is an important element in the study of beliefs and the gradual perfection of their spirit. The history of painting in Iran can be found in the remains of Paleolithic period and images of caves in Lorestan - Mirmelas and Dushh; although Will Durant believes that the start of this art is from the time of painting on the pottery. Iranian paintings regardless of the period in which the image is drawn, reflect special idealism. Iranian painter would not represent the exact nature; he devotes all his time to emphasize the beauty of painting. Painting in pre- Islam whether those drawn in old books and manuscripts or on the walls and little scales always have maintained their relation between poem, culture, local beliefs, legends and myths. And this feature distinguishes Iranian paintings. Arjang is a perfect example of the evolution of these relations.
Key words: painter, art of painting, Iran, prehistory, ancient Iran.
Посилання
Amiet, P (1972). “Glyptique Susienne, Memoires de la Delegation Archeologique en Iran", Paris, voll ii.
Bayani, M (1363/1984). The Date of the Seal in Iran. Tehran: Yazdan Press
Curtis, J (1385/2006). Later Mesopotamia and Iran. British Museum Press
Ghirshman, R (1389/2010). Iran from the earliest times to the Islamic conquest year. Qom: Niloufarane
(2011). Iranian Art during the Sassanid and Parthian Periods. Tehran:
Godard, A (1377/1998). Art of Iran. Tehran: Daneshgahi Press
(1998). Persian Art- the Parthian & Sassanian Dynasties. Tehran: Elmi Farhangi Press
Haatam, Gh (1381/2002). Knowing the Art in Iran. Tehran: Payam-e- noor Press
Herodotus (1368/1989). Ancient History. Tehran: Adab-o- Honar
Herzfeld, E (1381/2002). Iran in Ancient East. Tehran
Jaafari Dehaghi, M (1382/2003). Pre-Islamic Iran Understanding &Critique of Historical Sources .Tehran: SAMT
Kambakhsh Fard, S (1380/2001). Pottery and Pottery in Iran. Ghoghnoos Press
Nasri Ashraf, J; Shirazi, A (1388/2009). History of Iran Art. Tehran: Arvan
Pakbaz, R (1383/2001). Iranian Painting from Ancient Time. Tehran: Narestan Press
Prada, E (2012). The Art of Ancient Iran.Tehran: University of Tehran
Pope, A (1380/2001). Iran Art. Tehran: Elmi Farhangi
Rajabi, P (1377/1998).The Lost Years-from Xexxes time until the collapse of the Achaemenian. Tehran: Tous
(1998). The Lost Years- the Parthian. Tehran: Tous
(1998). The Lost Years- the Sassanian. Tehran: Tous
Sharifzade, A (1377/1998). Painting Art in Iran. Tehran: Daneshgahi Press
Tajvidi, A (1373/1994). Iran Art from the earliest times. Voll 1, Tehran: Farhang-o- Honar
Tohidi, F (1380/2001) Acquaintance with the cultural heritage. Tehran: cultural heritage organization Press
Vaziri, A (1373/1994). General History of Illustration Art. Tehran: University of Tehran Press
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.