УПРАВЛІНСЬКА КУЛЬТУРА ЛЮДСЬКИХ ВІДНОСИН

Автор(и)

  • Elena Kovalenko Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.177524

Ключові слова:

управлінська культура, людські відносини, індустріальне суспільство.

Анотація

Мета роботи – теоретико-методологічний аналіз управлінської культури людських відносин в епоху індустріалізму, що сприятиме збагаченню науки новими знаннями про культури менеджменту в контексті розвитку цивілізації. Методологічною основою дослідження є діалектичний принцип пізнання, системний, соціокультурний та історичний підходи, фундаментальні положення теорії й історії культури управління. Використано загальнонаукові й міждисциплінарні методи дослідження: аналіз і синтез, індукція і дедукція, порівняння, формалізація. Наукова новизна одержаних результатів полягає у виявленні й узагальненні особливостей управлінської культури людських відносин індустріального суспільства. Висновки. У результаті дослідження виявлено такі особливостей управлінської культури людських відносин епохи індустріалізму, як: по-перше, відмова від інженерного підходу до управління, при якому людина була частиною виробничої лінії; по-друге, на противагу механістичній концепції «економічної людини», яка реагує тільки на матеріальні стимули, на перший план вийшла концепція «соціальної людини», яка припускає, що, крім матеріальної вигоди, працівник прагне до задоволення моральних потреб; по-третє, головним об’єктом уваги є працівник як особистість й тому до кожного потрібен індивідуальний підхід; по-четверте, будь-яка формальна організація з офіційно встановленими правилами й порядками обов’язково доповнюється неформальною організацією, заснованою на моральних аспектах взаємодії; по-п’яте, перехід від жорсткої регламентації до демократизації управління, гуманних відносин з підлеглими, повазі їхньої думки, групового прийняття рішень; по-шосте, розгляд менеджменту як процесу взаємодії людей, завдання якого зводяться до вивчення міжособистісних відносин; по-сьоме, врахування емоційного чинника та інтересів працівника, а також групових установок і традицій.

Біографія автора

Elena Kovalenko, Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри арт-менеджменту та івент-технологій

Посилання

Барнард Ч. Функции руководителя: власть, стимулы и ценности в организации. Пер. с англ. Москва : Социум, 2014. 336 с.

Друкер П. Управление в обществе будущего. Пер. с англ. Москва : Вильямс, 2007. 320 с.

Мартинишин Я. М., Коваленко Є. Я. Мистецтво управління й освітні технології підготовки менеджерів соціокультурної діяльності. Біла Церква : Видавець Пшонківський О. В., 2018. 374 с.

Мартинишин Я. М., Коваленко Є. Я. Смисли в культурі управління. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2017. № 4. С. 26–31.

Мартинишин Я. М., Коваленко Є. Я. Формування сучасної системи управління життєдіяльністю суспільства. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Менеджмент соціокультурної діяльності. 2018. Вип. 1. С. 7–24.

Минцберг Г. Создание эффективной организации. Пер. с англ. Санкт-Петербург : Питер, 2011. 502 с.

Follett M. P. Dynamic Administration : The Collected Papers of Mary Parker Follett. Eastford : Martino Fine Books, 2014. 322 р.

Follett M. P. Freedom and Co-ordination : Lectures in business organization. London : Routledge, 2013. 112 р.

Hamel G. The Future of Management. Boston : Harvard Business School Press, 2007. 255 с.

Mayo E. The Human Problems of an Industrial Civilization. London : Routledge, 2003. 204 р.

Mayo E. The Social Problems of an Industrial Civilization. London : Routledge, 2008. 174 р.

Münsterberg H. Psychology and Industrial Efficiency. Atlanta : Serenity Publishers, 2011. 166 р.

Roethlisberger F. J. Man in Organization. Cambridge : Harvard University Press, 1968. 322 р.

Roethlisberger F. J. Management and Morale. Cambridge : Harvard University Press, 1965. 194 р.

Barnard, C. (2014). Functions of the leader: power, incentives and values in the organization. (Trans. Eng.). Moscow: Sotsium [in Russian].

Druker, P. (2007). Managing in the society of the future. (Trans. in Eng.). Moscow: Vil'iams [in Russian].

Martynyshyn, Y. M., & Kovalenko, Y. Y. (2018). Art of management and educational technologies of preparation of managers of of social and cultural activity. Bila Tserkva: Vydavets O. V. Pshonkivskyj [in Ukrainian].

Martynyshyn, Y. M., & Kovalenko, Y. Y. (2017). The measures in culture of management. Visnyk Natsional'noi akademii kerivnykh kadriv kul'tury i mystetstv, 4, 26-31 [in Ukrainian].

Martynyshyn, Y. M., & Kovalenko, Y. Y. (2018). Formation of the modern system management of life society. Visnyk Kyivs'koho natsional'noho universytetu kul'tury i mystetstv. Seriia: Menedzhment sotsiokul'turnoi diial'nosti, 1, 7-24 [in Ukrainian].

Mintsberg, G. (2011). Creation of an effective organization. (Trans. Eng.) St. Petersburg: Piter [in Russian].

Follett, M. P. (2014). Dynamic Administration: The Collected Papers of Mary Parker Follett. Eastford: Martino Fine Books.

Follett, M. P. (2013). Freedom and Co-ordination: Lectures in business organization. London: Routledge.

Hamel, G. (2007). The Future of Management. Boston: Harvard Business School Press.

Mayo, E. (2003). The Human Problems of an Industrial Civilization. London: Routledge.

Mayo, E. (2008). The Social Problems of an Industrial Civilization. London: Routledge.

Münsterberg, H. (2011). Psychology and Industrial Efficiency. Atlanta: Serenity Publishers.

Roethlisberger, F. J. (1968). Man in Organization. Cambridge: Harvard University Press.

Roethlisberger, F. J. (1965). Management and Morale. Cambridge: Harvard University Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-28

Номер

Розділ

Культурологія