DESIGNING INDICATORS FOR IDENTIFYING KNOWLEDGE WORKERS: A MIXED RESEARCH
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2018.178782Анотація
Abstract. Knowledge based human resources are the most important source and capital of the organization. Because as a result of the better performance of superior elites of an organization, they can be separated from other organizations. Today's organizations need creative, flexible, responsive and knowledgeable forces; and on the other hand, one of the first steps in line with this issue is to identify knowledge workers. This research aimed to design an indicator for identifying the knowledge workers of two knowledge-based companies, Khorasan Regional Electricity Company and Khorasan Razavi Oil Products Distribution Company. The present study was conducted using a field-based analysis
combined with Delphi method and a questionnaire and interviewing tools. Accordingly, the Delphi panel selected for this research in qualitative section was selected by non-random sampling and a combination of judgmental sampling or purposive sampling for 25 people. Finally, 47 indicators were detected for identifying the knowledge workers of two knowledge based companies of Khorasan Electricity Company and Oil Products Company. Among them, expertise, novelty and learning were ranked the first.
Keywords: Knowledge Workers, Delphi Panel, Identify ingIndicator.
Посилання
Academic Services Journal Prince of Songkla University (2017), 28(3), 161-168DOI: 10.14456/asj-psu.2017.56
Ehasan Samimi,Mohammad Ali Shaosseini,Ali abasaltian & Shahriar Shafaghi :Indian Journal of Science and
Technology,Vol8(11),IPL,June 2015
Halim, H., Beck, J. E. and Choo, S. S. 2010. A cross national study of human resource
strategies in managing knowledge workers between Malaysia and Singapore. Working
Paper, University of New South Wales at ADFA, Australia.
Rogers, E. 2007. Avoiding the pretense of knowledge management. Knowledge
Management Review, Vol. 10, No. 3, pp. 20-23.
Goman, C. K. 2002. Knowledge management: Five reasons people don't tell what they
know. Available at: http://Line56.com
Alvesson, M. 2000. Social identity and the problem of loyalty in knowledge-intensive
companies. Journal of Management Studies, Vol. 37, No. 8, pp. 1101-1120.
Olomolaiya, A. and Egbu, C. 2004. Motivating knowledge workers: The dilemma of
HRM’S contributions to KM in the construction industry. Working Paper, University
of Salford, Salford, United Kingdom.
Daneshfard,karamallah.2006.effecting managing of knowledge organization.Tadbir.No.21.pp174
Medcof, J. W. and Rumpel, S. 2007. High technology workers and total rewards. Journal
of High Technology Management Research, Vol. 18, No. 1, pp. 59-72.
Ware, J. and Grathan, C. 2007. What is a knowledge worker; the future of work agenda.
The Work Design Collaborative.
Yigitcanlar, T., Baum, S. and Horton, S. 2007. Attracting and retaining knowledge
workers in knowledge cities. Journal of Knowledge Management, Vol. 11, No. 5, pp. 6-17
Oboh, O. A. 2010. Motivating Nigerian knowledge workers. Business Day, September, pp. 13.
Chamani Cheraghtapeh,Rghayeh.Mahmoodi,Amirhosein and Babamahmodi,Abolreza.2012.effective factors of remaining
knowledge nurse in hospitals.Nurse management Journal.No3.pp19
Ferydonian,Alireza &Yosefi Leila.2001.managing Knowlwdge workers.Tadbir.No 28.pp 119
Bahramai,zhila&Mohammadi,Nasrin.2005.Explaining the status of scholars in service organizations and presenting solutions to
improve the status quo (Case: Service Organizations A and B). Manager's Quarterly Journal.No16.pp 78-89
Mohanta, G. C., Kannan, V. and Thooyamani, K. P. 2006. Strategies for improving
productivity of knowledge workers: An overview, strenegth based strategies. Available
at: http://strengthbasedstrategies.com/PAPERS/10%20MohantaFormatted.pdf
Esmaili,Ayoob.2008.challenging of Iranian organization in face of knowledge workers and the ways for solving in HRM,
Monthly Client Managers ,No.37.p 7
Sarmad,Zohreh.Bazargan,Abas and Hejazi,Elaheh.2013 .Research Methods in Behavioral Sciences. Tehran: Institute
Agah Publishing, Twenty-Sixth Edition
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.