НОЕМАТИЧНІ РИСИ АВТОРСЬКОЇ МОВИ В. ІВАСЮКА

Автор(и)

  • Анна Палійчук

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191358

Анотація

Мета дослідження – дослідити та визначити показники авторської мови В. Івасюка, розкрити стилістичний зміст його пісенного творчого спадку. Методологія дослідження зумовлена поєднанням історичного та біографіч- ного підходів у річищі культурологічного методу. Інтегративним є феноменолого-семантичний метод, з підсилен- ням його ноематичного прямування. Усі перелічені підходи діють у комплексному докладанні до феномена твор- чої особистості В. Івасюка як знакового для домінантних етичних рис національної української свідомості. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше здійснена спроба комплексного розкриття феномену авторської мови В. Івасюка у жанрі естрадної пісні та визначено стиль і стилістику пісенної творчості В. Івасюка як ноематичне явище. Висновки. Своєрідність пісенного вокального інтонування на сучасному етапі обумовлена декількома факторами, які сприяють спільності композиційних ідей самих різних авторів: прагнення до звукозоб- ражальності; психологічна заглибленість і виразність музичних образів; змістовна ускладненість твору та його структурної основи. В цілому, можна визначити способи і напрямки взаємодії загальної оперної та камерно- пісенної вокально-декламаційної стилістики, що актуальні для творчої мови В. Івасюка. Пісенна мелодія як худо- жньо-комунікативний феномен має підвищені рефлексивність та семіотичність, психологічну предметність і ваго- мість. Вона покликана актуалізувати особистісний ліричний аспект музичного образу як досвід людського співчут- тя, що долає психологічні протиріччя та забезпечує смислову єдність художнього переживання. Пісенна стилістика узагальнює і репрезентує певні психологічні стани, досвід переживання, сприяє укрупненню та упред- метненню почуття (сумарної емоції), безпосередньо звертаючись до іманентного «чистого» абсолютного смислу музики. Головною з сукупності провідних рис індивідуального стилю В. Івасюка виступає поглиблений до інтенціо- нальної смислової основи творчості діалогізм, що заслуговує на визначення як ноематичний

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-22

Номер

Розділ

Мистецтвознавство