ХОРЕОГРАФІЧНА ЛЕКСИКА У ФРАНЦУЗЬКИХ МУЗИЧНО-СЦЕНІЧНИХ ПОСТАНОВКАХ XVII – XVIII СТОЛІТЬ

Автор(и)

  • Katerina Maksymenko

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220547

Ключові слова:

хореографічна лексика, хореографія, танцювальне мистецтво, французький етикет XVII – XVIII століть, менует.

Анотація

Мета роботи. Стаття присвячена питанням хореографічної лексики у французьких музично-сценічних постановках XVII – XVIII століть, що дозволить розширити знання про історичний танець зазначеного періоду та намітити нові напрямки у його вивченні. Методологія дослідження полягає в застосуванні методів формального та порівняльного аналізу, герменевтичного методу, які дозволили проаналізувати призначення та функції танцювального мистецтва при дворі у Франції в епоху абсолютизму; охарактеризувати специфіку танцювальної мови в аспекті її смислової змістовності. Наукова новизна роботи полягає в поглибленні уявлень про хореографічні елементи та їх взаємодію у танцях французьких музично-сценічних постановок XVII – XVIII століть, що розширює можливості для їх сприйняття та розуміння; роль танцю в соціальному та політичному житті тогочасного суспільства, що дозволяє намітити нові ракурси у вивченні історії балету, історичного танцю в коледжах, університетах тощо. Матеріали, що пропонуються в статті, представляють інтерес для спеціалістів у таких галузях, як філософія культури, історія хореографії тощо. Висновки. Зміст хореографічних елементів та їх взаємодії у танцях французьких музично-сценічних постановок XVII – XVIII століть у значній мірі є невизначеним. Частковο його мοжна зрοзуміти шляхом вивчення таких аспектів, як міміка, жестикуляція, а також осοбливостей світοсприйняття та правил придвοрнοгο етикету досліджуваного періоду. Деякі пοяснення мοжна знайти у працях XVII – XVIII століть, які присвячені фенοмену танцю. У деяких з них представлені багатοчисельні та достатньο складні умοвні пοзначення танцювальних рухів, рухів рук, тулуба, οписи зοвнішніх атрибутів танцю, що мали значний вплив на оформлення художнього цілого, проте, не заперечували свοбοду у їх інтерпретації.

Посилання

Grigorovich, Ju. N. (1981). Ballet. Encyclopedia. Moscow: Soviet Encyclopedia: [in Russian].

Bossan, F. (2002). Louis XIV, King of the Artist. Moscow: Agraf: [in Russian].

Vasil'yeva-Rozhdestvenskaya, M. V. (1987). Historical dance. Moscow: Art. [in Russian].

Zakharov, R. (1983). Writing dance Pages of pedagogical experience. Moscow: Art. [in Russian].

Ivanovskiy, N. P. (2004). Ballroom dance XVI-XIX centuries. Moscow: Yantarnyy skaz. [in Russian].

Karp, P. (1980). Ballet and Drama. Lenynghrad: Art. [in Russian].

Lopukhov, F. (1972). Choreographic frankness. Moscow: Art. [in Russian].

Pylayeva, L. D. (2012). Music of stage dances of French composers of the XVII – beginning of the XVIII centuries in the context of the rhetorical era (Doctoral dissertation). Moscow. [in Russian].

Rannev, V. (2007). Counter rhythm as a method of analysis of French baroque dance music. Articles of young musicologists, 4, 7–68 [in Russian].

Mather, B. B. (1988). Dance Rhythms of the French Baroque: a Handbook for Performance. [in English].

Ranum, P. M. (1986). Audible rhetoric and mute rhetoric: the 17th-century French sarabande. Early music, 1, 22–41[in English].

Ranum, P. M. (2001). The Harmonic Orator. The phrasing and rhetoric of the melody in French baroque airs. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Хореографія