ХОРЕОГРАФІЧНА ЛЕКСИКА У ФРАНЦУЗЬКИХ МУЗИЧНО-СЦЕНІЧНИХ ПОСТАНОВКАХ XVII – XVIII СТОЛІТЬ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220547Ключові слова:
хореографічна лексика, хореографія, танцювальне мистецтво, французький етикет XVII – XVIII століть, менует.Анотація
Мета роботи. Стаття присвячена питанням хореографічної лексики у французьких музично-сценічних постановках XVII – XVIII століть, що дозволить розширити знання про історичний танець зазначеного періоду та намітити нові напрямки у його вивченні. Методологія дослідження полягає в застосуванні методів формального та порівняльного аналізу, герменевтичного методу, які дозволили проаналізувати призначення та функції танцювального мистецтва при дворі у Франції в епоху абсолютизму; охарактеризувати специфіку танцювальної мови в аспекті її смислової змістовності. Наукова новизна роботи полягає в поглибленні уявлень про хореографічні елементи та їх взаємодію у танцях французьких музично-сценічних постановок XVII – XVIII століть, що розширює можливості для їх сприйняття та розуміння; роль танцю в соціальному та політичному житті тогочасного суспільства, що дозволяє намітити нові ракурси у вивченні історії балету, історичного танцю в коледжах, університетах тощо. Матеріали, що пропонуються в статті, представляють інтерес для спеціалістів у таких галузях, як філософія культури, історія хореографії тощо. Висновки. Зміст хореографічних елементів та їх взаємодії у танцях французьких музично-сценічних постановок XVII – XVIII століть у значній мірі є невизначеним. Частковο його мοжна зрοзуміти шляхом вивчення таких аспектів, як міміка, жестикуляція, а також осοбливостей світοсприйняття та правил придвοрнοгο етикету досліджуваного періоду. Деякі пοяснення мοжна знайти у працях XVII – XVIII століть, які присвячені фенοмену танцю. У деяких з них представлені багатοчисельні та достатньο складні умοвні пοзначення танцювальних рухів, рухів рук, тулуба, οписи зοвнішніх атрибутів танцю, що мали значний вплив на оформлення художнього цілого, проте, не заперечували свοбοду у їх інтерпретації.
Посилання
Grigorovich, Ju. N. (1981). Ballet. Encyclopedia. Moscow: Soviet Encyclopedia: [in Russian].
Bossan, F. (2002). Louis XIV, King of the Artist. Moscow: Agraf: [in Russian].
Vasil'yeva-Rozhdestvenskaya, M. V. (1987). Historical dance. Moscow: Art. [in Russian].
Zakharov, R. (1983). Writing dance Pages of pedagogical experience. Moscow: Art. [in Russian].
Ivanovskiy, N. P. (2004). Ballroom dance XVI-XIX centuries. Moscow: Yantarnyy skaz. [in Russian].
Karp, P. (1980). Ballet and Drama. Lenynghrad: Art. [in Russian].
Lopukhov, F. (1972). Choreographic frankness. Moscow: Art. [in Russian].
Pylayeva, L. D. (2012). Music of stage dances of French composers of the XVII – beginning of the XVIII centuries in the context of the rhetorical era (Doctoral dissertation). Moscow. [in Russian].
Rannev, V. (2007). Counter rhythm as a method of analysis of French baroque dance music. Articles of young musicologists, 4, 7–68 [in Russian].
Mather, B. B. (1988). Dance Rhythms of the French Baroque: a Handbook for Performance. [in English].
Ranum, P. M. (1986). Audible rhetoric and mute rhetoric: the 17th-century French sarabande. Early music, 1, 22–41[in English].
Ranum, P. M. (2001). The Harmonic Orator. The phrasing and rhetoric of the melody in French baroque airs. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.