МІЖМИСТЕЦЬКА ТЕОРІЯ МОДЕРНІЗМУ: РОЗДУМИ НАД КНИГОЮ ОЛЕНИ КОРЧОВОЇ «МУЗИЧНИЙ МОДЕРНІЗМ ЯК TERRA COGNITA»
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244475Анотація
Мета дослідження: проаналізувати теоретичний аспект концепції музичного модернізму О. Корчової, виявити дискусійні аспекти, важливі для створення міжмистецької теорії модернізму. Методологія дослідження: використані історико-культурологічний і компаративний методи, із залученням філософії і психології. Новизна дослідження полягає в тому, що музикознавча концепція модернізму зіставляється з літературознавчою, на основі чого доводиться необхідність створення міжмистецької теорії модернізму, необхідної в практиці стильового аналізу модерністських творів. Висновки. Важливим здобутком дослідження О. Корчової є пошук «стильової формули» кожного композитора епохи. Митець шукає не просто суголосний стиль чи форму, а – себе і свій власний стиль. Індивідуальний стиль не постає із простих комбінацій запозиченого. Стилі модернізму конфліктують між собою, щоб їх з’єднувати, щоб уникнути еклектики, треба знайти спосіб і причину для поєднання. Шлях пошуку власного стилю ніколи не буває чисто мистецьким, він завжди життєвий. Модерністи, ставлячи в естетиці на перше місце мистецтво, відкрили поняття життєтворчості, те, що відрізняє модерніста від митців попередніх епох. Життєтворчість – це особливий шлях митця у мистецтво, рух одночасно у двох вимірах, зовнішньому і внутрішньому, постійне їх узгодження і поступове перетворення себе самого, з життям і творами разом, на явище культури. І якщо це сталося – значить сформувалося щось неповторне, унікальне, цілком індивідуальне і водночас універсальне, щось оригінальне і цілісне, те, що стане цінністю для сучасників і нащадків, тобто авторський стиль. Як непросто кожному митцеві знайти свій стиль, так само непросто і досліднику знайти формулу цього стилю. Але без такої мети дослідження творчості будуть історіографічні, описові і риторичні. Важливо кожному науковцю, який досліджує конкретні тексти культури, розуміти тенденції епохи і психологію творчого процесу, усі закономірності, які об’єднують.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.