Балет «Аладдін» композитора Олександра Родіна

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2022.269421

Анотація

Мета статті полягає в розкритті особливостей балетної музики «Аладдін» Олександра Родіна. Методологія роботи ґрунтується на культурологічному аналізі з елементами музикознавчого аналізу (переважно на слух через відсутність нотного матеріалу). Здійснений аналіз забезпечує знайомство з музикою Олександра Родіна, постановкою балету на театральній сцені. На основі синтезування отриманих результатів дослідження встановлено закономірності музично-сценічного розвитку. Метод узагальнення дав змогу зафіксувати лейтмотивність у формуванні балетних образів і розкритті ситуацій. Наукова новизна роботи полягає в тому, що здійснено аналіз балету Олександра Родіна «Аладдін». Текст статті може бути використаним при підготовці лекції з викладання музично-теоретичних і музично-історичних дисциплін. Висновки. На основі аналізу балетної вистави Олександра Родіна і Сергія Кона «Аладдін» зроблені музичні характеристики Аладдіна, Джафара, Жасмін, Султана, Джина. Кожен персонаж має свій інтонаційно-ритмічний комплекс, що забезпечує лейтмотивну систему всієї вистави. Загалом мелодизм характеризується стилізацією східної тематики. Композитор використовує лади народної музики, гармонічний мажор. У характеристиці Джафара домінує мідна духова група. Аладдін має дві основні лейттеми.

Ключові слова: балет, балетна музика, лейтмотивна система, балетний образ, Олександр Родін.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-26

Номер

Розділ

Музичне мистецтво