ОСОБЛИВОСТІ МАСОВОЇ МОВЛЕННЄВОЇ КУЛЬТУРИ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277641

Анотація

Мета статті – виявити особливості мовленнєво-поведінкових стереотипів масової мовленнєвої культури соціальних мереж. Методологія дослідження. Застосовано типологічний метод, що посприяв виявленню особливостей розвитку масової мовленнєвої культури в соціальних мережах; метод системного аналізу та синтезу, завдяки якому соціальні мережі було розглянуто в контексті сучасного медіапростору, з властивою їм своєрідністю; а також дескриптивний метод та метод культурологічного аналізу. Наукова новизна. Досліджено особливості мовленнєвої культури соціальних мереж; розглянуто специфіку інтернет-спілкування як унікального засобу глобальної комунікацій; виявлено особливості впливу мови інтернет-комунікацій на розвиток сучасної масової мовленнєвої культури. Висновки. Вироблений користувачами інтернет-сленг наразі отримав значне поширення в загальноспоживацькій лексиці, а ігрові умови віртуального простору сприяють наближенню комунікації до гри, що на рівні масової мовленнєвої культури проявляється в тяжінні до манери розмовної мови навіть на серйозних сайтах. Дослідження виявило, що медіатексти соціальних мереж завдяки унікальному поєднанню елементів вербальної та візуальної виразності здійснюють відчутний вплив на користувача. Аналіз сучасного контенту соціальних мереж засвідчує: тенденцію депопуляризації демінутивів (зменшувальних найменувань); передачу іноземних (передусім англійських) слів, словосполучень та фраз в українській графіці; інтегрування іншомовної лексики в медіатекст у вигляді варваризмів; введення в медіатекстах елементів злодійського арго, комп’ютерного жаргону та специфічної інтернет-лексики (як стилістичної гри); прояв оригінального гумору, відповідно до особистої мовленнєвої кваліфікації.

Ключові слова: нові медіа, масова мовленнєва культура, інтернет-комунікація, соціальні мережі, контент, медіатексти.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-24

Номер

Розділ

Культурологія