НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ ГРАМАТИКИ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ НА ЗАСАДАХ КОГНІТИВНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.3.03Ключові слова:
когнітивний підхід, лінгводидактика, Active / Passive voiceАнотація
У статті розглядається поняття когнітивного підходу у його застосуванні у лінгводидактиці і розроблення на його засадах системи вправ для навчання учнів старших класів граматичної теми Active / Passive voice в англійській мові.
Посилання
Zakon Ukrainy «Pro Osvitu» (The Law
of Ukraine «About Education») №2145-VIII,
09.2017. Verkhovna Rada of Ukraine
(UA). URL: https://zakon.rada.gov (Retrieved:
02.2019)
Navchalni Programy z Inozemnukh Mov dlia
Zagalnoosvitnikh Navchalnykh Zakladiv i Spetsializovanykh Shkil z Poglyblenym Vuvchenniam Inozemnykh Mov. 5–9 Klasy (Educational
Programmes in Foreign Languages for General Educational Establishments and Specialized
Schools with Profound Study of Foreign Languages. 5-9 Classes). Nakaz МОN Ukrainy
№804, 07.06.2017. URL: https://www.mon.gov.
ua (Retrieved: 03.02.2019)
Nova Ukrainska Shkola (The New Ukrainian
School). Ed. by Hryshchenko M. MON Ukraine,
134 p. Print
Melnyk, Rita A. (2017). Zastosuvannia Kognityvnogo Pidkhodu do Formuvannia Systemy
Vprav dlia Navchannia Fakhovoyi Leksyky Studentiv Nemovnykh Vyshiv (Teoretychniy Aspekt)
(The Application of Cognitive Approach to Developing a System of Exercises for Teaching Special
Lexis to Students of Non-language Higher Educational Establishments (Theoretical Aspect). Ars
Linguodidacticae, 1(1-2017), 56-61. Print
Langacker, Ronald W. (1987). Foundations of
Cognitive Grammar: Vol. 1. Theoretical Prerequisites. Stanford: Stanford University Press. 540 p.
Langacker, Rona;d W. (1991). Foundations of
Cognitive Grammar: Vol. 2. Descriptive Application. Stanford: Stanford University Press. 628 p.
Anderson, J. R., Budiu R., Reder L. (2001).
A theory of sentence memory as part of a general
memory. Journal of Memory and Language, №45.
P. 337-367. Print
Аvilkina, Zh. N. (2009). К Voprosu о Kognitivnom Podkhode v Obuchenii Inostrannym Yazykam. Pеdagogika і Psykhologiya (To the Question of Cognitive Approach to Teaching Foreign
Languages. Pedagogy and Psychology). Мinsk:
МDPU імia І.P.Shamiakina, №1(22). P. 108-113.
Babinskaya, P. К. (2003). Коmmunikativnost
i Kоgnitivnost – Osnovnyye Kategorii Sovremennoi Metodiki Obucheniya Inostrannym Yazukam.
Nepreryvnoye Obucheniye Inostrannym Yazukam
(Communicativity and Cognitivism – Main Categories of Contemporary Methodology of Teaching Foreign Languages): Меtodologiya, Teoriya,
Praktika (Меthodology, Theory, Practice): Mаter.
Dokladov Меzhdynarodnoi Nauchno-Prakticheskoi Konferetsiyi. Мinsk: МGLU, 2003. Ch.1.
P.3-5. Print
Barsuk, S. L. Suchasni Pidkhody ta Pryntsypy Navchannia Angliyskoyi Movy Studentiv Vyshchykh Navchalnykh Zakladiv (Contemporary
Approaches and Principles to Teaching English
to Students of Higher Educational Establishments). URL: http://www.ps.kspu.edu (Retrieved:
02.2019)
Sitnov, Yu. А. (2005). Коmmunikativno-Kognitivnyi Podkhod k Razvitiyu Grammaticheskoi
Kompetentsiyi Studentov-Lingvistov (Communicative-Cognitive Approach to the Development
of Grammatical Competence of Students-Linguists): Аuthor’s thesis abstract of Dr. Pedagogical Sciences 13.00.02 Pedagogical Sciences.
Piatigorsk: PGLU, 36 p. Print
Vovk, O. I. (2012). Cognitive Approach to Language Teaching. European Researcher, V(35).
№11-3. р. 2056-2059. Print
Vovk, O. I. (2013). Systema Vprav z Formuvannia Коmmunikatyvno-Kognityvnoyi Kompetentnosti Maibutnikh Filologiv (A System of Exercises on Formation of Communicative-Cognitive
Competence of Future Philologists). Naukovi
Zapysky. Series: Pedagogy. №2, P. 139-144. Print
Bodnar, S. V. (2014). Kognityvnyi Pidkhid do
Formuvannia Leksychnoyi Kompetentnosti Studentiv Ekonomichnykh Spetsialnostei (Cognitive
Approach to Formation of Lexical Competence in
Students of Economic Specialties). Nauka i Osvita, №10. P. 34-38. Print
Меlnyk, Rita. А. (2014). Kognityvnyi Pidkhid
do Navchannia Spetsialnoyi Leksyky StudentivEkonomistiv (Cognitive Approach to Teaching
Special Lexis to Students-Economists). Naukovyyi Chasopys NPU imeni M.P.Dragomanova.
Series 5. Pedagogichni Nauky: Realiyi ta Perspektyvy, Issue.49. P. 124-129. Print
Naumenko, Liudmyla, Оlіynnyk, О. (2018).
Kognityvnyi Pidkhid u Navchanni Studentiv
Angliyskoyi Terminoleksyky Predmetnoyi Galuzi «Mіkroekonomika» (Cognitive Approach to
Teaching Students English Terminological Lexis of the Subject Field «Mіcroeconomics»).
Psycholinguistics, 24(2). P. 236-253. DOI: 10.31470/
-1797-2018-24-2-236-253 Print
Cognitive Linguistic Approaches to Teaching
Vocabulary and Phraseology (2008). Eds. F.Boers, S.Lindstromberg. Berlin, N.Y.: Mouton de
Gruyter, 396 p. Print
Wood, D. (2010). The Cognitive Vocabulary
Approaches to Word Learning. The English Journal. Vol. 100. №1, Sept. P. 100-107. Print
Borysova, N. (2016). Kognityvnyi Pidkhid pry
Zasvoyenni Studentamy Angliyskoyi Gramatyky
(Cognitive Approach at Mastering English Grammar by Students). Psycholinguistics, Issue 20(2),
P. 21-28. Print
Dyka, N. М., Оgar’, Yu. V. (2016). Realizatsiya Kognitivno-Коmunikatyvnoyi Metodyky
Navchannia Syntaksysu u Profilniyi Shkoli (Realization of Cognitive Communicative Methodology
of Teaching Syntax at the Specialized School).
Naukovi Zapysky Berdianskogo Derzhavnogo
Pedagogichnogo Universytetu. Pedagogichni
Nauky: Collection of scientific papers. Issue 1.
Berdiansk: FОP Тkаchuk О. V., P. 65-72. Print
Bielak, J., Pawlak, M. (2013). Applying Cognitive Grammar in the Foreign Language Classroom. Berlin: Springer, 295 p.
DOI: 10.1007/978-3-642-27455-8_5 Print
Drozdz G. (2011). Cognitive grammar tools
in teaching English tenses – the case of present
perfect. Linguistica Silesiana. №32, P. 213-228.
Kermer, F. (2016). A Cognitive Grammar Approach to Teaching Tense and Aspect in L2 Context. Cambridge: Cambridge University Publishing. Print
Taylor, J. R. (2002). Cognitive Grammar. Oxford: Oxford University Press. Print
Тоkar, А., Liulko, М. Vazhlyvist Gramatyky
Angliyskoyi Movy ta Osoblyvosti yiyi Navchannia
(Importance of English Grammar and Perculiarities of its Teaching). URL: http://www.rusnauka.
com (Retrieved: 05.02.2019)
Vydra, О. H. (2011). Vikova ta Pedagogichna
Psykhologiya (Age and Pedagogical Psychology): Manual. Кyiv: Tsentr Uchbovoyi Literatury.
Кutishenko, V. P. (2010). Vikova ta Pedagogichna Psykhologiya (Curs lektsiy): (Age and Pedagogical Psychology: Lecture course): Manual.
Кyiv: Tsentr Uchbovoyi Literatury, 128 p. Print
Pavelkiv, R. V. (2011). Vikova Psykhologiya
(Age Psychology): Textbook. Кyiv: Коndor,.
Shaffer, D. R., Kipp, K. (2014). Developmental psychology: childhood and adolescence. Australia, Brazil, Japan etc.: Wadsworth Cengage
Learning, Print
Cognitivnaya Psikhologiya. (2002). (Cognitive
Psychology). Ed. by V. N. Druzhinin, D. V. Ushakov. Мoscow: PЕR СE. Print
Osoblyvosti Zapamiatovuvannia v Ranniemu
yunatskomu vitsi (Perculiarities of Remembering
in Early Youth Age). Studopedia. URL: https://
www.studopedia.com.ua (Retrieved: 08.02.2019)
Vundt ,V. (1992). Vvedeniye v Psikhologiyu
(Introduction to Psychology). Мoscow: КоmКniga, Print
Social Cognition (2005). Ed. by D.L.Hamilton.
N.Y.: Psychology Press.
Rubinshtein, S. L. (2002). Osnovy Obshchei
Psikhologiyi (Fundamentals of General Psychology). Snt.Petersburg: Pitеr. Print
Podoliak, L. P. Psykhologiya Ranniogo Yunatstva (Psychology of Early Youth).
URL: http://www.psyh.kiev.ua (Retrieved:
02.2019)
Vekker, L. М. (1998). Psikholinguistica i Realnost: Edinaya Teoriya Psikhicheskikh Protsessov
(Psycholinguistics and Reality: Single Theory of
Psychic Processes). Мoscow: Smysl,. Print
Ratanova, Т. А., Domashenko, I. А. (2004).
Psikhologiya Obshchaya: Eksperimentalnaya
Psikhologiya (General Psychology: Experimental
Psychology): Manual. Мoscow: Flinta. Print
Piaget, Jean. (1966). The Psychology of the
Child. N.Y.: Basic Books. Print
Programa dlia Zagalnoosvitnikh Navchalnykh
Zakladiv. Inozemna Mova 10-11 Klasy. Riven
Standartu (Programme for General Educational
Establishments. Foreign Language 10–11 Classes. Standard Level) URL: https://www.mon.gov.
ua (Retrieved: 07.02.2019)
Каrp’yuk, О. D. (2011). English. 11 Class.
Textbook. Теrnopil: Аston,. Print
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Людмила Науменко, Яна Білик
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.