ПІДХОДИ І ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ ЛІНГВОСОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЧИТАННІ ЗАСОБАМИ ПОЕТИЧНОГО ТВОРУ

Автор(и)

  • Наталія Сем’ян Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7148-4805

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.4.06

Ключові слова:

лінгвосоціокультурна компетентність (ЛСКК), принцип навчання читання, інтерпретація, культурно-специфічні поняття, поетичний твір, мовні засоби

Анотація

У статті на основі наукової літератури визначено і детально проаналізовано підходи і принципи формування у майбутніх філологів лінгвосоціокультурної компетентності в читанні засобами поетичного твору. В результаті дослідження було обгрунтовано, що теоретичну основу формування лінгвосоціокультурної компетентності в читанні складають компетентнісний, герменевтичний, комунікативний та лінгвокраїнознавчий підходи, які інтегруються у процесі навчання.

Біографія автора

Наталія Сем’ян, Інститут філології, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Кандидат педагогічних наук, асистент. Кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур

Посилання

Diaz-Rico, L. T., Weed K. Z. (2002). The crosscultural, language, and academic development. – Allyn and Bacon. Boston. Print.

Ibrahimov, H. I. (2007). Kompetentnosnyi podhod v professionalnom obrazovanii (Ибрагимов Г. И. Компетентностный подход в профессиональном образовании). – ОТО. – №3. Print.

John-Steiner, V. (1994) Sociocultural approaches to language and literacy: An interactionist approach. – Cambridge University Press. UK. – pp. 331 – 346. Print.

Kuzmina, L. G., Kavnatskaya Ye. V. (2001). Sovremennye kulturuvedcheskiye podhody k obycheniyu inostrannym yazykam (Кузьмина Л.Г., Кавнатская Е.В. Современные культуроведческие подходы к обучению иностранным язикам). Voronezhskiy vestnik. – № 2. – pp. 108 – 117. Print.

Matushanskii, H. U., Kudakov O. R. (2009). Metodologicheskiye printsipy kompetentnosnogo podhoda v professionalnom obrazovanii (Матушанский Г.У., Кудаков O. Р. Методологические принципы компетентностного подхода в профессиональном образовании). – KPZh. – №11-12. Print.

Nalitkina, O. V. (2009). Kompetentnostnyi podhod kak osnova novoi paradigm obrazovaniya (Налиткина О. В. Компетентностный подход как основа новой парадигмы образования). – Izvestiya RGPU imeni A. I. Gertsena. – №94. Print.

Petrov, A. Yu. (2005). Kompetentnostnyi podhod v nepreryvnoi professionalnoi podgotovke inzhenerno-pedagogicheskih kadrov (Петров А. Ю. Компетентностный подход в непрерывной профессиональной подготовке инженерно-педагогических кадров). Diss. Viatka. Print.

Pletiago, T. Yu. (2012). Formirovaniye chitatelskoi kompetentnosti studentov vuza (Плетяго T. Ю. Формирование читательской компетентности студентов вуза). – ОNV. – №4 (111). Print.

Rozhneva, Ye. M. (2004). Vzaimosviazannoe ovladeniye yazykom i kulturoi strany izychayemogo yazyka (Рожнёва Е. М. Взаимосвязанное овладение языком и культурой страны изучаемого язика). – Vestnik KuzGTU. – №3. Print.

Safonova, V. V. (1998). Problemy sotsiokulturnogo obrazovaniya v yazykovoi pedagogike. Kulturovedcheskiye aspekty yazykovogo obrazovaniya (Сафонова В.В. Проблемы социокультурного образования в языковой педагогике. Культуроведческие аспекты языкового образования). – Мoscva Yevroshkola. – 63 p.

Sharapova, S. I. (2009). Kharakteristika chteniya kak opostedovannogo sredstva kommunikatsii (Шарапова С. И. Характеристика чтения как опосредованного средства коммуникации). – Vestnik KGU. – №1. Print.

Shovkovyi, V. M. (2011). Metodychna systema navchannia davnyogretskoi movy maibytnih filologiv na zasadah germenevtychnogo pidhody (Шовковий В. М. Методична система навчання давньогрецької мови майбутніх філологів на засадах герменевтичного підходу). Diss. Kyiv. Print.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-17

Як цитувати

Сем’ян, Н. (2019). ПІДХОДИ І ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ ЛІНГВОСОЦІОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ЧИТАННІ ЗАСОБАМИ ПОЕТИЧНОГО ТВОРУ. ARS LINGUODIDACTICAE, 1(4), 44–49. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.4.06

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ