ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ NEARPOD У НАВЧАННІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ: ОГЛЯД ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.1.05

Ключові слова:

інклюзивне навчання, інформаційні технології, дистанційна освіта, особливі освітні потреби, навчальна платформа Nearpod

Анотація

Інноваційний урок є зразком використання навчального потенціалу платформи NEARPOD в умовах дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами (ОПП) в основній школі. На основі аналізу останніх наукових досліджень та законодавчого забезпечення інклюзивної освіти в Україні автори пропонують реалізувати новітні інформаційні технології для подолання комунікативної ізоляції зокрема дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, фізичними ушкодженнями, які перебувають у реабілітаційних закладах. Урок української літератури на освітній онлайн-платформі Nearpod створено для: рівномірного залучення школярів до ігрових та змагальних форм навчання, виконання завдань відповідно до обмежених можливостей деяких учнів, виховання відповідальності школярів за успіх усіх членів команди, виховання поваги до інтелектуального й емоційного внеску кожного школяра до загального успіху класу.

Біографії авторів

Лариса Зязюн, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

доктор педагогічних наук, професор. Кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур, Навчально-науковий інститут філології

Анастасія Захарія, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

студентка кафедри методики викладання української та іноземних мов та літератур Навчально-наукового інституту філології

Посилання

About rehabilitation of persons with disabilities in Ukraine. No. 2961-IV (2005, October 6)]. https://bit.ly/3PBYJ2D.

Antonov, O. Ye. (Ukladach). (2014). Slovnyk bazovykh poniat z kursu «Pedahohika»: navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv (vyd. 2-he.). [Dictionary of basic concepts from the course «Pedagogy»: a study guide for students of higher educational institutions (2nd ed.)]. Ivan Franko ZDU Publishing House.

Babich, N.M. (2020). Tekhnolohiyi inklyuzyvnoho navchannya ditey z porushennyamy oporno-rukhovoho aparatu. Navchalʹno-metodychni materialy. [ Technologies of inclusive education of children with musculoskeletal disorders]. Borys Grinchenko Kyiv University Institutional Repository. In Ukr. https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/32773/

Bekh, I.D. (1998). Osobystisno zoriientovane vykhovannia: Naukovo-metodychnyy posibnyk. [The person-oriented education. A theoretical and practical guide.]. ІZМN.

Bondarenko, T.V. (2018). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii dlia zabezpechennia dostupnosti i rozvytku inkliuzyvnoi osvity. [Use of information and communication technologies to ensure accessibility and development of inclusive education]. Information Technologies and Learning Tools, 5(67), 31-43. https://doi.org/10.33407/itlt.v67i5.2241

Charnetskyi, (n.d.) S. Oy, u luzi chervona kalyna pokhylylasya. [Oh, in the meadow a red guelder]. Library of Ukrainian literature. https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=16376

Chupakhina, S.V. (2021). Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv do vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii (IT) v inkliuzyvnomu navchanni uchniv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy. [Formation of readiness of future teachers to use information technologies (IT) in inclusive education of students with special educational needs] [Doctoral Dissertation in Education. National Pedagogical Drahomanov University, Kyiv, Ukraine].

Fedan, Y. I. (2011). Deiaki problemy rozvytku inkliuzyvnoi shkoly v Ukraini. [Some problems of inclusive school development in Ukraine]. Economy and the State, 7, 122-123.

Gladchenko, I. V. (2020, May 4). Zahalʹni rekomendatsiyi shchodo navchannya ta rozvytku ditey z porushennyamy oporno-rukhovoho aparatu. [Addressing educational and developmental needs of children with musculoskeletal disorders: A Guide for stakeholders]. Vseosvita. In Ukr. https://bit.ly/3Ob3qzn

Kovalskys, G., Sommer, F., & Abramzon, A. (2017, March 1). The Nearpod Journey Continues. https://nearpod.com/blog/the-nearpod-journey-continues/

Layne, M., Boston, W. E., & Ice, P. (2013). A longitudinal study of online learners: Shoppers, swirlers, stoppers,and succeeders as a function of demographic characteristics. Online Journal of Distance Learning Administration, 16(2), 1–12. https://bit.ly/3Jx2d2t

Malyshevska, I. A. (2018). Teoretyko-metodychni osnovy pidhotovky fakhivtsiv psykholoho-pedahohichnoho profiliu do roboty v umovakh inkliuzyvnoho osvitnoho seredovyshcha. [Theoretical and methodological foundations of training of psychological and pedagogical specialists to work in an inclusive educational environment] [Doctoral Dissertation in Education. Mykola Yarmachenko Institute of Special Pedagogy and Psychology of the National Academy of Sciences of Ukraine, Kyiv].

Ministry of Science and Education of Ukraine. (2011). Navchalʹni prohramy dlya 6-9 klasiv (Derzhavnyy standart bazovoyi i povnoyi zahalʹnoyi serednʹoyi osvity) [Educational programs for grades 6-9 (State standard of basic and comprehensive general secondary education, 2011)]. https://bit.ly/3O5rtQ3.

Mykush, L.V. (Ukladach). (2021). Vykorystannia dydaktychnoi hry yak zasobu rozshyrennia piznavalnykh mozhlyvostei uchniv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v umovakh inkliuzyvnoho navchannia. [The use of a didactic game as a means of expanding the cognitive abilities of students with special educational needs in the conditions of inclusive education]. Vseosvita. https://bit.ly/3NzBPGq

Poroshenko, M.A. (2019). Inkliuzyvna osvita. [Inclusive education]. Tutorial. Agency «Ukraine» LLC. Pro zatverdzhennia kontseptsii rozvytku inkliuzyvnoho navchannia: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 01. 10. 2010 №912. [About the approval of the concept of development of inclusive education. No. 912 (2010, October 1)]. https://bit.ly/3NuzjkM

Rahmadi, I. (2021). Teachers’ technology integration and distance learning adoption amidst the COVID-19 crisis: A reflection for the optimistic future. Turkish Online Journal of Distance Education, 2(22), 26-41. https://doi.org/10.17718/TOJDE.906472

Sukhomlynskyi, V.O. (1977). Sertse viddaiu ditiam. [My heart I give to children]. Radyanska shkola.

Tiba, C., & Condy, J. (2021). Newly qualified teachers integration of technology during curriculum delivery. International Journal of Education and Practice, 9(2), 297–309. https://doi.org/10.18488/journal.61.2021.92.297.309.

Xu, D., & Jaggars, S. S. (2014). Performance gaps between online and face-to-face courses: Differences acrosstypes of students and academic subject areas. The Journal of Higher Education, 85(5), 633–659. https://doi.org/10.1080/00221546.2014.11777343

Yershov, C.I. (2014, January 20). Humanistychnyi pidkhid do inkliuzyvnoi osvity v Ukraini. Formuvannia kultury zdorovia ditei riznoho viku z osoblyvymy potrebamy. [Humanistic approach to inclusive education in Ukraine. Promoting health culture among children with special needs [Paper presentation of the All-Ukrainian scientific and practical seminar]]. Lysychansk Pedagogical College of Taras Shevchenko National University of Luhansk. https://bit.ly/3r5pdzt

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-03

Як цитувати

Зязюн, Л., & Захарія, А. (2023). ВИКОРИСТАННЯ ПЛАТФОРМИ NEARPOD У НАВЧАННІ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ: ОГЛЯД ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ. ARS LINGUODIDACTICAE, (11), 77–86. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.1.05

Номер

Розділ

ОГЛЯДИ. РЕЦЕНЗІЇ