НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ: ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ МУЛЬТИМОДАЛЬНОСТІ ТА ВМІНЬ СПІЛКУВАННЯ У ХХІ СТОЛІТТІ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2023.2.07Ключові слова:
навчання англійської мови як іноземної, уміння спілкування, підготовка вчителя, мультимодальність навчання та спілкування, переосмислення структури комунікативної компетентностіАнотація
У межах комунікативного підходу до навчання англійської мови як іноземної уміння спілкування традиційно виокремлювались як головна мета будь-якого навчального циклу, освітньої програми чи навчального плану. Поняття комунікації завжди було надзвичайно важливим для вироблення стратегій викладання та навчання усіх сучасних підходів і методів навчання іноземних мов. Протягом останніх 30 років, починаючи з публікацій про роль мультимодальності (Кресс, 2000, 2003, 2010) і візуальних елементів у комунікації (The Grammar of Visual design), багато лінгвістів і прикладних лінгвістів звертали увагу на мультимодальні особливості комунікаційного процесу (Лім, 2018; Лім та Тан-Чіа, 2022). Ця стаття є оглядом публікації Донагі К. за сприяння двох консультантів – Карастаті, С. та Пічі, Н – видавництва Оксфордського університету. Основна мета цього огляду – надати детальний аналіз публікації, зокрема розглянути її структуру, зміст та теоретичні постулати авторів. Після ретельного вивчення публікації зроблено висновок про надзвичайно важливість переосмислення структури комунікативної компетентності для підготовки вчителів у всьому світі, у тому числі в українських університетах. Це нагальна потреба пояснюється мультимодальністю сучасного навчання та спілкування, які підкреслюють необхідність відображення актуальних аспектів нових уявлень про мультимодальну комунікативну компетентність. Таким чином, цей огляд підкреслює необхідність суттєвих змін у підходах до викладання англійської мови для тих, для кого вона не є рідною, особливо з точки зору підготовки вчителів. Важливо включати сучасні концепції та теорії, щоб гарантувати, що ті, хто вивчають англійську мову як іноземну, можуть ефективно спілкуватися в сучасному мультимодальному світі.
Посилання
Ashworth, J., & Clark, J. (1990). Stepping stones 1: Course book. Pearson English Language Teaching.
Cazden, C., Cope, B., Fairclough, N., Gee, J., Kalantzis, M., Cook, J., Kress, G., Luke, A., Luke, C., Michaels, S., & Nakata, M., (1996). A pedagogy of multiliteracies: Designing social futures. Harvard Educational Review, 66(1), 60-92
Donaghy, K. (author), Karastathi, S. (consultant), & Peachey, N. (consultant), (2023). Multimodality in ELT: Communication skills for today's generation. Oxford University Press. https://elt.oup.com/feature/global/expert/multimodality
Kress, G. (2000). Multimodality: Challenges to thinking about language. TESOL Quarterly, 34(2), 337–340.
Kress, G. (2003). Literacy in the new media age. Routledge.
Kress, G. (2010). Multimodality: A social semiotic approach to contemporary communication. Routledge.
Lim, F. V. (2018). Developing a systemic functional approach to teach multimodal literacy. Functional Linguistics, 5(13), 1–17.
Lim, F. V., & Tan-Chia, L. (2022). Designing learning for multimodal literacy. Taylor & Francis Oxford University Press. (n.d.). The key to selfregulated learning. https://bit.ly/47wrS4y
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Людмила Биркун
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.