Акти творчості в навчанні усного і писемного мовлення в середній школі: огляд підручника
DOI:
https://doi.org/10.17721/2663-0303.2024.2.06Ключові слова:
усне і писемне мовлення, акти креативності, латеральне мислення, навчальна стратегіяАнотація
Огляд підручника Олесі Любашенко та Ольги Драгінди "Розвиток усного і писемного творчого мовлення учнів" призначено для англомовних читачів, які цікавляться досягненнями у царині формування креативних навичок усного та писемного мовлення в учнів середньої школи в Україні. Підручник задовольняє запити студентів університетів, які готуються викладати українську мову школярам. Авторки пропонують навчальні стратегії, які засновано на інвестиційній теорії творчості. Згідно з цією теорією, творчість передбачає генерування ідей, які відображають успіх інвестування людського капіталу. Це означає, що навіть звичайна думка, відомий факт чи традиційно повторювана інформація завжди мають потенціал для креативної трансформації в мовленні. Все, що потрібно, – це акти креативності, зміни перспективи, оновлення аналітичних інструментів або висловлення того, що спочатку здавалося неможливим. У книжці цю теорію втілено в навчальній стратегії, яка інтегрує креативні акти, техніки, прийоми для створення текстів українською мовою з урахуванням жанрових і стилістичних стандартів, зазначених у навчальній програмі. Зразками мовної творчості слугують англомовні художні тексти в українському перекладі, а також науково-популярні й наукові тексти, що сприяють розвитку важливого різновиду мислення – латерального. Авторки пропонують набір дидактичних прийомів, які можна використовувати в класі. Це дасть змогу вчителямфілологам розробляти цікаві уроки, розвивати власну мовну творчість і надихати її у своїх учнів, розвинути їхнє мовлення в сучасних умовах мультикультурності й багатомовності.
Посилання
Birgili, B. (2015). Creative and critical thinking skills in problem-based learning environments. Journal of Gifted Education and Creativity, 2(2), 71–80. https://doi.org/10.18200/JGEDC.2015214253
De Bono, E. (1967). The use of lateral thinking. Cape. De Bono, E. (1969). Mechanism of mind. Simon and Schuster.
De Bono, E. (1970). Lateral thinking: Creativity step by step. Harper & Row.
Council of Europe. (2007). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge University Press.
Ellis, R. (2016). Creativity and language learning. In R. H. Jones, & J. C. Richard (Eds.), Creativity in language teaching (pp. 32-48). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315730936-3
Fitria, T. (2024). Creative writing skills in English: Developing student's potential and creativity. EBONY: Journal of English Language Teaching, Linguistics, and Literature, 4(1), 1–17. https://doi.org/10.37304/ebony.v4i1.10908
Liubashenko, O., & Kavytska, T. (2020). Lateral thinking techniques in enhancing ESP skills. Ars Linguodidacticae, 4, 22–32. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2020.5.03
McCulloch, G. (2020). Because internet: Understanding the new rules of language. Penguin. Sebag Montefiore, S. (2024). Speeches that changed the world. Quercus Publishing.
Sternberg, R. (2006). The nature of creativity. Creativity Research Journal, 18(1), 87–98. http://dx.doi.org/10.1207/s15326934crj1801_10
Sternberg, R. (2012). The assessment of creativity: An investment-based approach. Creativity Research Journal, 24(1), 3–12. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10400419.2012.652925
Sternberg, R. J., & Lubart, T. I. (1996). Investing in creativity. American Psychologist, 51(7), 677–688. https://doi.org/10.1037/0003-066X.51.7.677
Suzuki, S., Yasuda, T., Hanzawa, K., & Kormos, J. (2022). How does creativity affect second language speech production? The moderating role of speaking task type. TESOL Quarterly, 56(4), 1320-1344. https://doi.org/10.1002/tesq.3104
Wuttke, N. (2017). Basic brainstorming: The start of the creative thinking process. Balboa Press AU.
Sourse: https://pictures.pibig.info/37773-polliannailljustracii.html Sourse: http://surl.li/bekqnh
Sourse: http://novopetrivske-osoba.edukit.mk.ua/vidatni_matematiki/
Sourses: https://www.youtube.com/watch?v=L6hjR73iRkk
Sourses: http://www.nbuv.gov.ua/node/653
Sourse: https://bigkyiv.com.ua/na-naberezhnijirpenya-vidkryly-skejt-park-yevropejskogo-zrazka-foto/
Sourse: https://www.gigsalad.com/MotivationalSpeakers/Speaker-Motivational/BC/Abbotsford
Sourse: https://www.canstockphoto.com/imagesphotos/motivational-speaker_2.html
Sourse: https://www.thegrablegroup.com/speakers/funny-speakers/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Олеся Любашенко, Ольга Драгінда

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Політика охорони авторських прав відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Автори, що публікують свої статті в журналі "Ars Linguodidacticae" (журналі відкритого доступу) зберігають за собою такі права:
- Автори зберігають за собою права на авторство своєї статті та надають журналу "Ars Linguodidacticae" право першої публікації рукопису своєї статті на умовах ліцензії Creative Commons (CC BY-NC 4.0) Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на автора оригінальної роботи та першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae". Інформація про збереження права на авторство надається на титульній сторінці статті.
- Автори зберігають за собою право укладати окремі угоди на неексклюзивне розповсюдження своєї статті у тому вигляді, в якому вона була опублікована в журналі "Ars Linguodidacticae" (наприклад, розміщувати статтю в електронних бібліотеках, архівах та каталогах або публікувати у складі інститутських збірників та монографій), за умови обов'язкового повного посилання на першу оригінальну публікацію в журналі "Ars Linguodidacticae".
- Політика журналу "Ars Linguodidacticae" дає змогу та заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад в інститутському репозитарії або на персональному сайті) рукопису роботи як до її подання до редакції, так і під час її редакційного опрацювання, оскільки це сприяє продуктивній науковій дискусії та позитивно позначається на оперативності й динаміці цитування статті.
Редакція журналу зберігає за собою видавничі права на:
- зверстані оригінали статей та весь номер журналу;
- оформлення журналу, а також оригінальні ілюстративні та додаткові матеріали;
- репринтні перевидання журналу в друкованому та електронному вигляді.
Політика охорони авторських прав провадиться відповідно до умов ліцензії: Creative Commons Attribution-NonCommercial (Атрибуція-Некомерційне використання) 4.0 Міжнародна (CC BY-NC 4.0).
Для отримання додаткової інформації, будь ласка, прочитайте повний текст Публічної ліцензії CC BY-NC 4.0
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.