Акти творчості в навчанні усного і писемного мовлення в середній школі: огляд підручника

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2024.2.06

Ключові слова:

усне і писемне мовлення, акти креативності, латеральне мислення, навчальна стратегія

Анотація

Огляд підручника Олесі Любашенко та Ольги Драгінди "Розвиток усного і писемного творчого мовлення учнів" призначено для англомовних читачів, які цікавляться досягненнями у царині формування креативних навичок усного та писемного мовлення в учнів середньої школи в Україні. Підручник задовольняє запити студентів університетів, які готуються викладати українську мову школярам. Авторки пропонують навчальні стратегії, які засновано на інвестиційній теорії творчості. Згідно з цією теорією, творчість передбачає генерування ідей, які відображають успіх інвестування людського капіталу. Це означає, що навіть звичайна думка, відомий факт чи традиційно повторювана інформація завжди мають потенціал для креативної трансформації в мовленні. Все, що потрібно, – це акти креативності, зміни перспективи, оновлення аналітичних інструментів або висловлення того, що спочатку здавалося неможливим. У книжці цю теорію втілено в навчальній стратегії, яка інтегрує креативні акти, техніки, прийоми для створення текстів українською мовою з урахуванням жанрових і стилістичних стандартів, зазначених у навчальній програмі. Зразками мовної творчості слугують англомовні художні тексти в українському перекладі, а також науково-популярні й наукові тексти, що сприяють розвитку важливого різновиду мислення – латерального. Авторки пропонують набір дидактичних прийомів, які можна використовувати в класі. Це дасть змогу вчителямфілологам розробляти цікаві уроки, розвивати власну мовну творчість і надихати її у своїх учнів, розвинути їхнє мовлення в сучасних умовах мультикультурності й багатомовності.

Біографії авторів

Олеся Любашенко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

доктор педагогічних наук, професор, кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур

Ольга Драгінда, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

кандидат філологічних наук, доцент, кафедра методики викладання української та іноземних мов та літератур

Посилання

Birgili, B. (2015). Creative and critical thinking skills in problem-based learning environments. Journal of Gifted Education and Creativity, 2(2), 71–80. https://doi.org/10.18200/JGEDC.2015214253

De Bono, E. (1967). The use of lateral thinking. Cape. De Bono, E. (1969). Mechanism of mind. Simon and Schuster.

De Bono, E. (1970). Lateral thinking: Creativity step by step. Harper & Row.

Council of Europe. (2007). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge University Press.

Ellis, R. (2016). Creativity and language learning. In R. H. Jones, & J. C. Richard (Eds.), Creativity in language teaching (pp. 32-48). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315730936-3

Fitria, T. (2024). Creative writing skills in English: Developing student's potential and creativity. EBONY: Journal of English Language Teaching, Linguistics, and Literature, 4(1), 1–17. https://doi.org/10.37304/ebony.v4i1.10908

Liubashenko, O., & Kavytska, T. (2020). Lateral thinking techniques in enhancing ESP skills. Ars Linguodidacticae, 4, 22–32. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2020.5.03

McCulloch, G. (2020). Because internet: Understanding the new rules of language. Penguin. Sebag Montefiore, S. (2024). Speeches that changed the world. Quercus Publishing.

Sternberg, R. (2006). The nature of creativity. Creativity Research Journal, 18(1), 87–98. http://dx.doi.org/10.1207/s15326934crj1801_10

Sternberg, R. (2012). The assessment of creativity: An investment-based approach. Creativity Research Journal, 24(1), 3–12. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10400419.2012.652925

Sternberg, R. J., & Lubart, T. I. (1996). Investing in creativity. American Psychologist, 51(7), 677–688. https://doi.org/10.1037/0003-066X.51.7.677

Suzuki, S., Yasuda, T., Hanzawa, K., & Kormos, J. (2022). How does creativity affect second language speech production? The moderating role of speaking task type. TESOL Quarterly, 56(4), 1320-1344. https://doi.org/10.1002/tesq.3104

Wuttke, N. (2017). Basic brainstorming: The start of the creative thinking process. Balboa Press AU.

Sourse: https://pictures.pibig.info/37773-polliannailljustracii.html Sourse: http://surl.li/bekqnh

Sourse: http://novopetrivske-osoba.edukit.mk.ua/vidatni_matematiki/

Sourses: https://www.youtube.com/watch?v=L6hjR73iRkk

Sourses: http://www.nbuv.gov.ua/node/653

Sourse: https://bigkyiv.com.ua/na-naberezhnijirpenya-vidkryly-skejt-park-yevropejskogo-zrazka-foto/

Sourse: https://www.gigsalad.com/MotivationalSpeakers/Speaker-Motivational/BC/Abbotsford

Sourse: https://www.canstockphoto.com/imagesphotos/motivational-speaker_2.html

Sourse: https://www.thegrablegroup.com/speakers/funny-speakers/

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Любашенко, О., & Драгінда, О. (2024). Акти творчості в навчанні усного і писемного мовлення в середній школі: огляд підручника. ARS LINGUODIDACTICAE, (14(2), 81–92. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2024.2.06

Номер

Розділ

НОВІТНІ ТЕНДЕНЦІЇ В ОСВІТІ: ОГЛЯДИ ТА ОБГОВОРЕННЯ