MANAGING STUDENTS’ AUTONOMOUS LEARNING OF APOPHATIC CONSTRUCTIONS IN THE SYNTAX OF ANCIENT GREEK

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.4.03

Keywords:

independent work, apophatic constructions, syntax of ancient Greek, functional semantics.

Abstract

Abstract The goal of university education in Philology is not only to provide students with a certain system of knowledge and develop professional skills in them but also to equip learners with the techniques of independent research. Considering a limited number of publications on teaching classical languages and organization of students’ independent work on learning the syntax of ancient Greek, the author addresses linguistic and pedagogical aspects of organization of independent work of Philology majors in teaching apophatic constructions in ancient Greek.

Purpose. The article aims at giving insight into organization of independent work of Philology majors on learning apophatic constructions in the syntax of ancient Greek and analyzing the dependence of the use of apophatic models on the functional semantics of noun and verb forms.

Results and discussion. The analysis of literature on teaching classical languages and organization of students’ independent work in learning ancient Greek has enabled outlining the features of independent work of Philology majors in learning apophatic constructions in syntax of ancient Greek at different stages and allowed compiling a range of tasks on determining the influence of the syntax on the choice of apophatic model in prose and poetic texts of ancient Greek. Further research might involve experimental testing of the effectiveness of the developed model of the students’ independent work in teaching the syntax of ancient Greek

 

Author Biography

Lesia Zvonska, Taras Shevschenko National University of Kyiv

Dr. Sc. in Philology, professor of Department Department of General Linguistics,

Her scientific interests: Linguistics, Teaching methodology of ancient Greek

References

Zvonska L.L. (1999). Vnutrishnya sruktura davnyogrezkoi movy: osoblyvosti funkzionalnogo syntaksysu systemy dieslova (Звонська Л. Л. Внутрішня структура давньогрецької мови: особливості функціонального синтаксису системи дієслова. – К.: УЕЗ, 1999. – 84 с.). Print.

Zvonskaya L.L. (2000). Funkzionalnaya semantika apophqtischeskikh modeley v drevnegrescheskom yazyke (Звонская Л.Л. Функциональная семантика апофатических моделей в древнегреческом языке // Res linguistiсa. – Москва: Academia, 2000. – С. 430-435.). Print.

Zvonska L.L., Shovkovy V.M. (2005). Metodyschna rozrobka dlya samostiinoi roboty z syntaksysu davnyogrezkoi movy (Звонська Л. Л., Шовковий В. М. Методична розробка для самостійної роботи з синтаксису давньогрецької мови. – К.: Видавничий центр КНЛУ, 2005. – 74 с.). Print.

Schepyakova I. Yu. (2015). Navschannya majbutnikh philologiv pokhidnykh diyesliv davnyogrezkoi movy (Чепякова І. Ю. Навчання майбутніх філологів похідних дієслів давньогрецької мови: автореферат дис. … кандидата педагогічних наук: 13.00.02 / Чепякова Інна Юріївна; Київськ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – Київ, 2015. – 22 с.). Print.

Shovkovy V.M. (2005). Metodyka vykladannya klasyschnykh mov (Шовковий В. М. Методика викладання класичних мов. – К.:Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2005. – 58 с.). Print.

Shovkovy V.M. (2004). Metodyschni osnovy zastosyvannya vzayemozistavnogo metodu v navschanni gramatyky klasyschnykh mov (Шовковий В. М. Методичні основи застосування взаємозіставного методу в навчанні граматики класичних мов: автореферат дис. … кандидата педагогічних наук: 13.00.02 / Шовковий Вячеслав Миколайович; Київськ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – Київ, 2004. – 21 с.). Print.

Published

2019-12-17

How to Cite

Zvonska, L. (2019). MANAGING STUDENTS’ AUTONOMOUS LEARNING OF APOPHATIC CONSTRUCTIONS IN THE SYNTAX OF ANCIENT GREEK. Ars Linguodidacticae, 1(4), 18–24. https://doi.org/10.17721/2663-0303.2019.4.03

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES